MS Windows
briani 27239
SP1 fortsat problemer
Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-09-02 08:45

Jeg har nu hentet den danske version af SP1 og installeret den. Der skete
nøjagtig det samme som da jeg 'updatede' til SP1 nemlig en alvorlig
systemfejl efter genstart. (Se fejlmeddelelse i bunden af posten).

Den er installeret på en måde, for man kan se pakken under tilføj/fjern
programmer, men der står ikke hvor meget den fylder der.

Jeg har heller ikke mulighed for at slette windows media player 9 beta, som
også skulle optræde under tilføj/fjerne programmer, når SP1 var installeret.

Hvad kan der være galt. Og er det noget der har nogen speciel betydning?

Mvh Thomas

FEJLMEDDELELSE:

"BCCode : 1000008e BCP1 : C0000005 BCP2 : 804E5D4A BCP3 : F0B6DB88

BCP4 : 00000000 OSVer : 5_1_2600 SP : 1_0 Product : 768_1

C:\WINDOWS\Minidump\Mini092702-01.dmp

C:\DOCUME~1\Thomas\LOKALE~1\Temp\WERB.tmp.dir00\sysdata.xml"

Fra : Madsen

Dato : 29-09-02 13:49

Thomas Hjort skrev:

> Jeg har nu hentet den danske version af SP1 og installeret den.
> Der skete nøjagtig det samme som da jeg 'updatede' til SP1 nemlig
> en alvorlig systemfejl efter genstart.

Den forstår jeg ikke. Har du installeret SP1 to gange, eller hvad
mener du?

Madsen.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-09-02 14:45

> Den forstår jeg ikke. Har du installeret SP1 to gange, eller hvad
> mener du?

Ja, men første gang var som "windows update" og jeg er ikke sikker på at det
var den danske version. Men fejlmeddelelsen var nøjagtig den samme...?

Mvh Thomas

Fra : Madsen

Dato : 29-09-02 14:54

Thomas Hjort skrev:

> Ja, men første gang var som "windows update" og jeg er ikke sikker
> på at det var den danske version. Men fejlmeddelelsen var nøjagtig
> den samme...?

Hvis du har rodet rundt i sprogversionerne så er det efter min mening
dømt til at gå i kage. Den hurtigste løsning ville nok være at starte
forfra med geninstallation af Windows og derefter installation af SP1
i den rigtige sprogversion.

Madsen.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-09-02 20:26

> [...]
> dømt til at gå i kage. Den hurtigste løsning ville nok være at starte
> forfra med geninstallation af Windows og derefter installation af SP1

Det skulle vel ikke være nødvendigt? Har du ikke en idé til noget andet man
kan gøre i stedet for?

mvh Thomas

Fra : Madsen

Dato : 29-09-02 21:21

Thomas Hjort skrev:

> Har du ikke en idé til noget andet man kan gøre i stedet for?

Næ, jeg skrev blot hvad jeg selv ville gøre hvis jeg sad i samme
situation.

Madsen.

Fra : Edmund

Dato : 29-09-02 22:00

Thomas Hjort wrote:
> [...]
> skete nøjagtig det samme som da jeg 'updatede' til SP1 nemlig en
> alvorlig systemfejl efter genstart. (Se fejlmeddelelse i bunden af

Det var vist mig der satte dig i gang med det her SP1, men jeg vil lige
sige at dengang jeg gav dig linket, der kunne man godt hente den danske,
det er ikke noget der er tilføjet siden
www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/servicepacks/sp1/

> Den er installeret på en måde, for man kan se pakken under
> tilføj/fjern programmer, men der står ikke hvor meget den fylder der.

Har du så ikke prøvet at fjerne den med tilføj/fjern Jeg går ud fra at
da i SP1 installationen vagte at arkivere dine filer, siden du har den
mulighed.

> Jeg har heller ikke mulighed for at slette windows media player 9
> beta, som også skulle optræde under tilføj/fjerne programmer, når SP1
> var installeret.

I tilføj/fjern programmer skal du ind i det der hedder windows
komponenter, for at se media player. Jeg skrev i din tråd om problemer
med Media player 9, at jeg ikke viste om man kan fjerne media player.
Det har jeg så fundet ud af at det kan man ikke. Der står inde i
tilføj/fjern programmer at man kun fjerner det fra startmenuen og
skrivebord.
Klikker man på en film i stifinder så starter media player 9 op ligesom
den plejer.

> Hvad kan der være galt. Og er det noget der har nogen speciel
> betydning?

> C:\WINDOWS\Minidump\Mini092702-01.dmp

Hvis denne fil ikke er ret stor, kunne du jo prøve at åbne den med
notepad, selv om jeg næppe tror man kan bruge det til noget.

Du kunne evt. prøve at reparere din XP installation med XP cd´en men det
tager faktisk lidt længere tid, end at installere en ny XP, hvis man ser
bort fra at man så skal installere programmer

Men hvis du ikke har installeret ret meget ville jeg også ligesom Madsen
starte forfra, du behøver jo ikke formatere hele harddisken

--
Mvh Edmund

Fra : Thomas Hjort

Dato : 29-09-02 22:50

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har du så ikke prøvet at fjerne den med tilføj/fjern Jeg går ud fra at
> da i SP1 installationen vagte at arkivere dine filer, siden du har den

Nej, men det prøver jeg imorgen. Og så prøver jeg at reinstallere den danske
SP udgave, og så ser vi hvad der sker :)
Ellers har jeg nu læst mange der er utilfredse med SP1. Som mener det gør
sløver computeren, og giver browserproblem. Så det kan være SP1 er mere til
skade end til gavn (lidt ligesom winplayer 9 beta).

Mvh Thomas

Fra : Madsen

Dato : 29-09-02 23:03

Thomas Hjort skrev:

> Nej, men det prøver jeg imorgen.

Det vil altså sige at du ikke har afinstalleret den første SP1
inden du geninstallerede den igen i en anden sprogversion?
Hvis det er tilfældet så er det flot at du i det hele taget kan
starte Windows. :)

> [...]
> det gør sløver computeren, og giver browserproblem. Så det kan
> være SP1 er mere til skade end til gavn (lidt ligesom winplayer 9

Det er så ikke min oplevelse. WinXP kører bedre end nogensinde her,
men hvis man ikke har oplevet fejl med den første udgave af WinXP
så er der jo ikke den store grund til at opdatere til SP1, hvis man
lige ser bort fra rettelser som vedrører sikkerheden.

For øvrigt så har du vist en mulighed for at tjekke om systemfilerne
virkelig er blevet opdateret. Prøv evt. at kigge følgende artikel:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q312646>

Madsen.