ping problem
Fra : Martin

Dato : 28-09-02 22:12

Problem:

Proaccess adsl med speedstream router, 2 pc´er med win98 og netkort.

Begge kører tcp/ip og netbeui, begge har patch kabler til routeren.
Begge får ip fra dhcp i routeren, og ipconfig viser pc1: 192.168.1.6, pc2:
192.168.1.7

Pc1 - ingen problemer med noget.

Begge pc´ kan se hinandens delte mapper! Fint.

Pc 2 kan ikke komme på internettet, kan ikke pinge routeren 192.168.1.1, kan
ikke pinge pc1, kan ikke komme ud af huset.

Hvorfor fatter jeg ikke?

Det startede med nedbrud da en vpn forbindelse på pc2 gik ned, efterfølgende
er vpn klienten og tilhørende zonealarm afinstalleret via kontrolpanelet.

Nogle med et godt bud.???

Martin

Fra : mik

Dato : 29-09-02 22:30

"Martin" <moellehuset@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
efterfølgende
> er vpn klienten og tilhørende zonealarm afinstalleret via kontrolpanelet.

Hvad siger den hvis du pinger 127.0.0.1 ? Hvis den ikke kan, kan du prøve at
fjerne TCP/IP protokollen og installere den igen

Mik

Fra : Martin

Dato : 29-09-02 23:00

Hej Mik

Pc2 kan fint pinge 127.0.0.1 men prøv at kigge på http://www.teknit.dk/tcp/
hvor jeg har lagt et skærmdump af egenskaber for tcp/ip for pc1 og pc2. De
afviger fra hinanden i "avanceret fanen", pc2 med fejl har dette binding til
ATM, jeg ved ikke hvor det kommer fra.

Jeg har prøvet at afinstallere alle netværksprotokoller og installere dem
igen, men med minus resultat. Jeg har opgraderet til IE 6.0 DK uden
resultat.

Netkortet virker fint i en anden pc3 og da pc1 og pc2 kan se hinandes delte
mapper må der jo være forbindelse gennem routeren, men pc2 kan stadig ikke
pinge hverken pc1 eller router, og altså heller ingen internetforbindelse.
Den får konstant timeout ved ping til router.

Jeg har opryddet i reg. basen med diverse programmer (norton, jv16
powertools, regclean, regcleaner mv)

Kan man manuelt finde de filer der hører til tcp/ip protocolen og slette den
og så tvinge en ny frisk protocol fra win98 skiven?

Martin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-09-02 10:42

On 30 sep 2002, you wrote in dk.edb.netvaerk:

> [...]
>
> Jeg har prøvet at afinstallere alle netværksprotokoller og installere
> dem igen, men med minus resultat. Jeg har opgraderet til IE 6.0 DK

kør winipcfg den maskine du har problemer med. Har den DNS servere
tilgængelig/udfyldt og matcher de overens med PC1?

> [...]
> stadig ikke pinge hverken pc1 eller router, og altså heller ingen
> internetforbindelse. Den får konstant timeout ved ping til router.

Maskinerne kan se hinanden fordi de sikkert anvender NetBEui protokollen
til kommunikation, når TCP/IP ikke kan anvendes.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin

Dato : 30-09-02 20:40

Hej Bjarke

Ja, pc2 matcher fuldstændig pc1 med DNS servere i winipcfg, så den må jo få
noget fra DHCP serveren i routeren, men åbenbart ikke "nok" til at komme på
nettet.
Martin

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-10-02 09:46

"Martin" <moellehuset@post.tele.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Ja, pc2 matcher fuldstændig pc1 med DNS servere i winipcfg, så den må
> jo få noget fra DHCP serveren i routeren, men åbenbart ikke "nok" til

Det er en "ren" TCP/IP du har installeret på PC2? Ikke noget med TCP/IP for
ATM Networks eller Private Network VPN?

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin

Dato : 01-10-02 15:41

Hej Bjarke

Der har været en vpn klient der gik ned og jeg har mistanke til at det er
den der "hænger" i tcp/ip protokollen. Jeg har som nævt slettet alle
protocoller og reinstalleret dem, og den så taget nogle filer fra systemet
på harddisken og nogle filer fra win98 cd. Hvordan sikrer jeg at det er en
"ren" tcp/ip protocol, der bliver installeret.?

Fra : Martin

Dato : 02-10-02 19:34

Hej

Så har jeg fundet ud af problemet, det var rester af ZoneAlarm, der hang i
reg.basen og nogle dll. filer i /system der skuller slettes.