Sangundervisning??
Fra : Silverflame

Dato : 23-02-01 21:44

Hej!

Jeg er lidt usikker på, hvorvidt det her er den rette gruppe at poste
følgende i... Hvis ikke, så undskyld.
Hvorom alt er, så mangler jeg seriøs 'face-to-face' sangundervisning, men
har ikke haft held til at finde noget på Nettet. Så hvis du er en erfaren
akkrediteret underviser i Østjylland, nærmere betegnet Horsens omegn, og har
plads/ tid til en elev er du meget velkommen til at skrive til mig på
nedenstående adresse. Brug venligst den, da jeg ikke forventer at returnere
hertil ret ofte.
På forhånd tak,
SF.
nmt1362@vip.cybercity.dk

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-02-01 21:58

"Silverflame" <nmt1362@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorom alt er, så mangler jeg seriøs 'face-to-face' sangundervisning, men
> har ikke haft held til at finde noget på Nettet.

Os' mig, os' mig.

Jeg har været på jagt efter en uden held. Jeg erkender, at jeg ikke er i
besiddelse af jordens største stemme, men jeg nægte at erkende at jeg er
tonedøv

Derfor er jeg meget interesseret i at finde en underviser med god
tålmodighed i Århus området.

/Nikolaj

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 24-02-01 17:57

Hej
> Hvorom alt er, så mangler jeg seriøs 'face-to-face' sangundervisning, men
> har ikke haft held til at finde noget på Nettet.

Prøv at tjekke www.sadolin.net.
Cathrine Sadolin er nok Europas førende sangpædagog...uhyggelig dygtig...og
derfor lidt dyr, men man får mere end valuta for pengene. Hun bor i
København, men afholder jævnligt kurser i DMF regi rundt om i hele landet.
Så hold øje med Dansk Musikerforbunds kursus foldere.
På sadolin.net kan du også købe bogmed CD og/ eller en video der giver en
god introduktion til faget sang.
En anden og måske lidt billigere mulighed er at sætte en seddel op på det
lokale rytmiske musikkonservatorie, hvor du søger hjælp/
sangundervisning....
Det er jo afhængigt af hvilken stil/genre du vil synge. Mange af de
sangundervisere, der står i telefonbogen er selv uddannede operasangere, kan
lære dig at trække vejret rigtigt, men IKKE hvordan man komme igennem et
Toto-nummer, med tonespring, løft, knæk og rytmik OG med bare en smule
stemme i behold bagefter
Så er det rytmisk sang du vil lære, så led efter een der selv kan/er ved at
lære at synge rytmisk.

Have fun
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik
www.flyinghotdogs.dk mail: info@flyinghotdogs.dk