P2B533-V
Fra : AdamH

Dato : 28-09-02 20:12

Hej.

Jeg har problemer

Vil samle en maskine med et P4B533-V bundkort, Pentium4 2,4 Ghz og 512 MB
PC2100-ram.

Jeg har installeret bundkortet i mit kabinet efter at have kontrolleret
jumpers og indsat CPU+køler og ram. Når jeg sætter strøm til bundkortet (med
både det alm. og P4 12Vstikket) får jeg lys i bundkortets lampe - men når
jeg forsøger at starte computeren sker der intet. Kun et kort blink i
HDD-led og et kort ryk i kølerblæsere. Ingen POST, ingen boot. Absolut
ingenting.

Jeg har kontrolleret jumpers, dipswitches og alle stik flere gange. Jeg har
gensat CMOS efter at have taget batteriet ud. Jeg har prøvet med et andet
lithium-batteri. Jeg har prøvet med anden strømforsyning (begge 300W) og med
en anden ram-klods (PC2100). Jeg får ingen fejl-bib eller anden melding om
at der er liv i bundkortet bortset fra den grønne lampe, der viser at det
får strøm. Hvis det var CPU'en der var defekt, går jeg ud fra at bundkortet
vil bibbe.

Er det et defekt bundkort? Har jeg overset noget? Har andre oplevet
tilsvarende?

Anyone?

Mvh Adam

Fra : Steffen

Dato : 28-09-02 20:29

Da du satte motherboardet i kabinettet, huskede du så at sætte de der
gummdutter mellem motherboardet og indersiden af kabinettet? Rører
motherboardet kabinetfladen?

--

Sincerly / Mvh. Steffen Y.

"To start press any key........ Where's the 'any' key?"
- Homer Simpson.

Fra : AdamH

Dato : 28-09-02 20:38

Øhhh... ja det glemte jeg faktisk. Og... ja (rødme) MB rører ved
kabinetfladen. Du har vist fat i noget væsentligt!
Jeg lader vide om det hjælper.
Mvh Adam

Fra : AdamH

Dato : 28-09-02 21:16

> [...]
> Da du satte motherboardet i kabinettet, huskede du så at sætte de der
gummdutter mellem motherboardet og indersiden af kabinettet? Rører

DET HJALP! 1000 tak - En stor stor krammer til Steffen

Fra : Bachelor®

Dato : 29-09-02 00:46

"Steffen" <Airbus@REMOVEofir.dk> skrev i en meddelelse news:3d9602e2$0$70320$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Da du satte motherboardet i kabinettet, huskede du så at sætte de der
> gummdutter mellem motherboardet og indersiden af kabinettet? Rører
> motherboardet kabinetfladen?

De gummidutter er da ikke afstandsholdere men til at støtte
bundkortet når du monterer indstikskort.
Bundkortet skulle gerne blive monteret i en højde
over bagpladen ved hjælp af metalafstandsskruer eller
lignende.