Mafia hakker.
Fra : MaRk

Dato : 28-09-02 16:42

Hej

Jeg har fået mafia i dag og det hakker en del

I gta3 kører jeg med 1280x1024 opløsning og detaljerne helt i top, uden det
hakker.

Mine instillinger i Mafia for at det kører nogen lunde:
1024x768, fullscreen antialiasing OFF, 32 bit, Texture qaly/size: True
color, Lightmap qualy/size: truecolor.
Og i spillet står grafik niveauet på: "LOW"

Mit system:

800mhz duron
ECS k7vza Bundbræt
Geforce3 ti-200
40 gb seagate
448mb sd ram (64mb pc-100, 128mb pc 133, 256mb pc-133)
sb pci 128 lyd.
52x cd-rom
Win xp pro

Er det min cpu som skaber en flaske hals?
Går udfra at mit grafikort er ok.
Er der noget jeg kan gøre for at køre flydende i minimum medium grafik?

MaRk
www.mgrj.1go.dk

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 28-09-02 17:09

"MaRk" <x@x.dk> wrote in message news:3d95cdbb$0$69055
> Jeg har fået mafia i dag og det hakker en del

Er "software mixing only" slået til under lyd?

På mit system hakker mafia af h........... til hvis den er slået til.
Problemet er bare at jeg kan ikke høre hvad de siger medmindre det er en
cutscene, hvis ikke software mixing only er slået til.

Jeg syntes det er pænt villdt at mit sytem ikke kan køre det flydene når
software mixing er sat til. Det suger åbenbart ekstremt CPU kraft!
Mit system:

Amd XP 1700+ @ 1900+
ECS K7S5A
GeForce 4 ti4200
Soundblaster Audigy
512 DDR 2100

XpPRO

/Jógvan Lindenskov

Fra : MaRk

Dato : 28-09-02 17:12

> Er "software mixing only" slået til under lyd?

Nej det var det ikke før.
Har gjort det nu, så nu vil jeg teste det

Fra : MaRk

Dato : 28-09-02 17:23

Det hjalp ikke.

MaRk
www.mgrj.1go.dk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-09-02 17:09

> [...]
> Geforce3 ti-200
> 40 gb seagate
> 448mb sd ram (64mb pc-100, 128mb pc 133, 256mb pc-133)

Mafia hakkede også hos mig. Jeg kan anbefale at overclocke dit geforce3 ti
200. Mit er overclocket til: 200 @ 470 og det hjalp betydelig. Jeg har dog
også en P4 1,8 processor.
Men prøv at se om det hjælper. Mit køre 200 @ 470 uden blæser og uden
problemer.

Mvh Thomas

Fra : MaRk

Dato : 28-09-02 17:26

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det

> Mafia hakkede også hos mig. Jeg kan anbefale at overclocke dit geforce3 ti

Hvilket frabrikat er dit grafikort?
Jeg vil gerne nedjustere lidt på omdrejningerne af min blæser på mit
grafikort. Så det larmer lidt mindre. Jeg har læst at geforce3 ti 200 kan
kører uden blæser.

Du kan vel også fortælle mig hvordan jeg overclocker det?
Mit grafikort er nærmere betegnet et Geforce 3 ti-200 128mb ddr, palit
daytona.

mvh
MaRk

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-09-02 18:01

> [...]

> Du kan vel også fortælle mig hvordan jeg overclocker det?
> Mit grafikort er nærmere betegnet et Geforce 3 ti-200 128mb ddr, palit

Jeg ved ikke hvilket fabrikat mit er. Tror det er Medion der laver det.
Prøv med PowerStrip det skulle være et af de bedste programmer.
Jeg bruger selv Refresh rate fix nvidia.

Mvh Thomas

Fra : MaRk

Dato : 28-09-02 18:05

> Prøv med PowerStrip det skulle være et af de bedste programmer.
> Jeg bruger selv Refresh rate fix nvidia.

Hvad bruger du disse programmer til overclocking eller nedsætning af
omdrejninger på blæseren?

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-09-02 20:06

"MaRk" <m-jonsFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad bruger du disse programmer til overclocking eller nedsætning af
> omdrejninger på blæseren?

Overclocking. Jeg kender ikke noget program som kan nedsæte omdrejninger på
blæseren, men man kan købe et stykke hardware som man tilkobler blæseren og
man kan dermed styre omdrejningerne koster ca. 7$. Kan ikke lige huske hvad
det hedder, men finder ud af det til imorgen.

Mvh Thomas

Fra : MaRk

Dato : 28-09-02 21:26

Hhhmm, jeg læste engang noget om at det var nogle ledninger man rode med og
så nedsatte det omdrejningerne til det halve.

MaRk
Husk at fjerne: "FJERN" i mail adressen

Fra : Thomas Hjort

Dato : 28-09-02 21:41

"MaRk" <m-jonsFJERN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hhhmm, jeg læste engang noget om at det var nogle ledninger man rode med
og
> så nedsatte det omdrejningerne til det halve.

Ja det er rigtigt. Det kan man gøre, men denne her dims har en trinløs
indstilling.

Mvh Thomas