Alison's historie
Fra : Louise Viborg

Dato : 28-09-02 16:36

Hej alle!
Nu har jeg endelig haft overskud til at skrive om Alison's liv på min
hjemmeside. I kan finde den under "Elsket og savnet", hvis der er nogen
der har lyst til at læse den. Der er også det sidste billede, jeg nåede
at tage af hende, 4 dage før hun døde.

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Stine

Dato : 28-09-02 17:37

Hej Louise

En fin beretning og et meget smukt digt = fik igen en stor klump i halsen!
Hvor er det dog et pragtfuldt billede af Alison...der var tydeligvis megen
dybde bag de små søde øjne! Et dejligt minde om en skøn og tapper lille
mis...

Stine

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 28-09-02 18:45

Louise Viborg skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Nu har jeg endelig haft overskud til at skrive om Alison's liv på min
>hjemmeside.

Kære Louise.

Tak fordi du fandt tid og overskud til at skrive den beretning.

Alisons død har af flere grunde berørt mig utroligt meget,
Selvfølgelig først og fremmest fordi jeg synes at hun var så dejlig,
men også fordi jeg har været så glad for den kærlighed I begge viser
killingerne og jeg derfor kan forestille mig hvor slemt I må have
haft det.

Det må også være forfærdeligt hårdt for Alisons nye forældre, når jeg
tænker på hvor mange følelser jeg allerede selv har oparbejdet for min
killinge-baby.

Jeg har også tænkt meget på Viannas reaktion, men med mit manglende
kendskab til katteopdræt har jeg ikke den ringeste idé om hvor meget
killingerne betyder for kattemoderen eller hvordan de reagerer på en
"manglende" killing.
Men min intuition siger mig at Vianna nok ikke har ladet som
ingenting.

Mange knus,
Stina

Fra : Jette Nielsen

Dato : 28-09-02 20:21

Louise havde besvær med at se denne tråd på vores hjemmeside, så jeg må
desværre lige genere Jer med et test-indlæg :-/

Mvh. Jette

Fra : Louise Viborg

Dato : 28-09-02 21:35

Hej Stine!
Du har helt ret Vi har altid været meget facineret af hendes øjne
De var så speciellle når hun kiggede på en Da hun var helt
lille, så det ud som om hun havde motorbriller på

Fra : Stine

Dato : 28-09-02 22:40

> Da hun var helt
> lille, så det ud som om hun havde motorbriller på

Ja nu du siger det...det gav hende et_helt_specielt og meget bedårende
udseende! Som sagt: jeg er vild med Alison's udtryk på det billede, fordi
hun ser (så) ud til at rumme al verdens visdom

Held og lykke med resten af banden!

Stine

Fra : Louise Viborg

Dato : 28-09-02 21:48

Kære Stina!

> Tak fordi du fandt tid og overskud til at skrive den beretning.

L: Tak fordi du ville læse den

> [...]
> men også fordi jeg har været så glad for den kærlighed I begge viser
> killingerne og jeg derfor kan forestille mig hvor slemt I må have

L: Hvordan kan man andet med sådan nogle små dejlige nogen Tak for
det

> Det må også være forfærdeligt hårdt for Alisons nye forældre, når jeg
> tænker på hvor mange følelser jeg allerede selv har oparbejdet for min
> killinge-baby.

L: Ja, det var bestemt ikke ejovt at meddele dem det

> [...]
> 'manglende' killing.
> Men min intuition siger mig at Vianna nok ikke har ladet som

L: Vianna vidste godt at det var slut her til sidst, men da vi kom hjem
fra dyrlægen gik hun rundt og kiggede rundt om os og snakkede til os,
som om hun ikke kunne finde ud af hvorfor vi ikke havde Alison med hjem.
Men hun faldt hurtigt til ro igen og lod som ingenting. Men torsdag
begyndte hun at blive meget utrolig og ville så gerne have vores
opmærksomhed og virkelig nusse, og sådan har hun det stadig, bare i en
mindre grad. Vi ved ikke om det har noget med Alison at gøre. Og så
føler jeg, at vi har støttet hinanden meget, og trøstet hinanden. Men
hun virker ikke ked af det, og tager sig rigtig godt af de andre. For
mit vedkommende, havde jeg det sådan efter Alison's død, at jeg på en
måde følte mig lettet. Jeg følte, at jeg havde holdt vejret i flere
dage, og lige pludselig kunne ånde lettet op og trække vejret normalt.
En underlig følelse jeg aldrig har haft før.

Knuser fra Louise

Fra : maz

Dato : 29-09-02 00:10

Hej Louise
En meget rørende beretning.. fik næsten tårer i øjnene...har jo som alle
andre fulgt historien med hende herinde..
...og en meget smukt billede af hende..hun var meget smuk..
de bedste hilsener, maria