næsten klar.
Fra : Prinz Ali

Dato : 28-09-02 15:16

Så er jeg næsten klar!
Jeg har været ude og købe de ting jeg skal bruge til katten i dag, så nu
skal der bare vand og fodder i skålene og grus i bakken

Jeg har i petgo købt Hills killinge fodder (39kr for 1 kg). Og noget grus,
enten var det Biokat eller også var det superkat. (lige under 100kr for
20kg), div. legetøj, og så fandt jeg en transportkasse i kvikly til 100kr så
det var ok, den er ikke i top kvalitet men holder sikkert til formålet.

Jeg har været ude og se på et par killinger og mandag aften tager jeg ud og
ser på en Russian Blue killing som er den race jeg har fundet frem til er
noget for mig. Måske tager jeg den med mig med det samme.

mht. køb a race killinger er det så muligt at forhandle om prisen eller er
den fastlagt fra klubben?

Tak for alle der hjalp da det ellers havde været totalt umuligt.

-Ali

Fra : Gitte Sacala Eriksen

Dato : 28-09-02 15:45

Hej

Det var da en masse ting du fik investeret i *S*

Ang. priserne på killingerne så er det ikke noget klubberne som sådan har
noget med at gøre, det er noget som den enkelte opdrætter selv bestemmer,
men du skal nok ikke regne med at kunne prutte om prisen,

Personligt syntes jeg det er træls at man i telefonen fortæller en potentiel
køber hvad en killing koster og når de så har set den, vil de prutte, det
går ikke ved mig, og tvivler på at andre syntes om det.
Jeg syntes også at der gr lidt af det seriøse.

VH
Gitte

Så held og lykke med din nye mis

Fra : Prinz Ali

Dato : 28-09-02 16:08

Man kan vel godt kalde den en investering Det koster mere end man
forvendter, men ikke mere end det uden problemer kan betales.

Jeg tror ikke at det er mindre seriøst hvis man forhandler, altså lige som
når man køber bil, hus, tøj, eller hvad som helst andet. Når jeg går ind og
køber musik udstyr siger jeg altid at jeg ikke vil betale prisen og så
finder han en bedre til mig. på samme måde når jeg køber computer, DVD etc,
men jeg ved fra min bror da han købte gravhund. De fik den lidt billigere,
men kun fordi dens pels ikke var 100% i orden, men ellers kunne de ikke
handle. Grunden til at jeg spørger er jo fordi jeg er førstegangs katte
køber og så er det jo rart at vide.

-Ali

Fra : Jette

Dato : 28-09-02 19:55

"Prinz Ali" skrev:
> [...]
ikke
> handle. Grunden til at jeg spørger er jo fordi jeg er førstegangs

Jeg er dybt imponeret! Du har fra starten udvist en interesse og
grundighed, man sjældent ser, når der skal købes kat. Gid der var flere
kattekøbere som dig!

Jeg synes også det er helt i orden du spørger, om man kan prutte med
prisen. Her er der dog en meget væsentlig forskel. Når du handler bil,
musikanlæg, opvaskemaskine, computer etc., handler du oftest med mænd,
og mænd har som regel ingen skrupler når der skal forhandles pris

Men tager du en tur ind i H&M, det lokale Apotek eller damefrisøren, og
tager den store tegnedreng op ad lommen, skal du ikke regne med nedslag
i prisen .... her er det nemlig kvinder der står bag disken. Vi piger
fastsætter en pris, og så er det dét!

Som du sikkert har opdaget, er katteverdenen også domineret at kvinder,
så derfor skal du ikke regne med at kunne handle med prisen, sådan som
du plejer at gøre med gutterne

Ovenstående er meget generelt, og der er sikkert også mænd du ikke kan
prutte med, ligesom der også er kvinder der gerne forhandler prisen....
men i det store hele skal du regne med at det er som beskrevet
herover.... det er i hvert fald min erfaring

Mvh. Jette

Fra : maz

Dato : 28-09-02 20:12

Helt enig :0))
Var der flere kattekøbere der gjorde som Ali, ville vi nok kunne undgå
mange 'internatkatte, affaldskatte' osv..
Men så ville de jo nok heller ikke deltage i denne nyhedsgruppe... :0))
maria

Fra : Prinz Ali

Dato : 29-09-02 04:05

Tak for ros, det jo altid godt at få, men Jeg synes ikke selv jeg har gjort
noget ud over hvad man SKAL gøre før man køber dyr. Det er sandt at der er
masser folk der ikke tænker sig om, og det ser man også inde for krybdyr,
hvor der er tale om dyr der skal ha' speciel temperatur, fugtighed, føde,
inretning, håndtering mv. og folk aner ikke noget om de dyr de køber. Før
jeg købte slange brugte jeg vel 2 md på at overveje og læse om det, for med
krybdyr kan man jo ikke se om de har det godt lige som man kan med kat eller
hund.

som sagt tak
-Ali

Fra : Helle Andersen

Dato : 28-09-02 20:23

Prinz Ali wrote:

> mht. køb a race killinger er det så muligt at forhandle om prisen
> eller er den fastlagt fra klubben?

Det tror jeg, at de færreste opdrættere vil være villige til Prisen er
sat, så den bestemt ikke dækker udgifterne ved et opdræt, så hvis
man går ned i pris, taber man flere penge end man ellers ville have
gjort.

Du skal tænke på, at der med en kat er en væsentlig forskel fra en bil,
cd, whatever. Med en kat er der følelser indvolveret - også fra
opdrætterens side og en opdrætter foretrækker, at man er så forelsket
i katten, at man ikke engang overvejer at forhandle om prisen. Ikke
pga. af pengene, men fordi det fortæller en del om følelserne for katten.

Når jeg selv har købt katte, betaler jeg gerne den aftalte pris, fordi jeg
derved hjælper en opdrætter til at fortsætte med det han eller hun gør -
og hvis jeg ikke syntes, at de gjorde det godt, havde jeg købt et andet
sted.

--
Helle
DK Tick-Tag