MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Dos i XP???
Fra : Svend Emil

Dato : 28-09-02 14:42

Er det muligt at åbne/kører dos i Windows Xp Home Edition???

Og hvad skal jeg i så fald gøre?
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Morten

Dato : 28-09-02 14:44

"Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at åbne/kører dos i Windows Xp Home Edition???
>
> Og hvad skal jeg i så fald gøre?

start - kør - cmd

-Morten

Fra : Svend Emil

Dato : 28-09-02 14:51

> start - kør - cmd

MANGE tak!
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-02 18:49

Sat, 28 Sep 2002 15:51:17 +0200, skrev "Svend Emil"
<svendemil@hotmail.com>:

>MANGE tak!

Det har blot ikke noget med dos at gøre.

Fra : Svend Emil

Dato : 28-09-02 19:01

> Det har blot ikke noget med dos at gøre.

Nej, men det virkede til det jeg skulle, så det er jo bare fino!
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Svend Emil

Dato : 28-09-02 19:05

> Nej, men det virkede til det jeg skulle, så det er jo bare fino!

Men måske du kan hjælpe mig???

Hvordan åbner jeg foreksempel et billede fra dos, som ligger som .jpg i en
eller anden mappe???

Håber det kan forklares, så jeg kan forstå!
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-09-02 19:49

"Svend Emil" <svendemil@hotmail.com> wrote in message

> Men måske du kan hjælpe mig???
>
> Hvordan åbner jeg foreksempel et billede fra dos, som ligger som .jpg i en
> eller anden mappe???

Hvis du mener åbne billedet i DOS, går det ikke, da DOS er ren
kommandobaseret.

mvh
Preben

Fra : Edmund

Dato : 28-09-02 19:56

Svend Emil wrote:

> Men måske du kan hjælpe mig???
>
> Hvordan åbner jeg foreksempel et billede fra dos, som ligger som .jpg
> i en eller anden mappe???
>
> Håber det kan forklares, så jeg kan forstå!

taster navn.jpg i dospromten

--
Mvh Edmund

Fra : Svend Emil

Dato : 28-09-02 20:11

> taster navn.jpg i dospromten

Mange tak, men...

Hvad skal jeg skrive hvis jeg for eksempel har et billede der hedder:

Svend Tænker.jpg

Hvad skal jeg skrive som mellemrum????
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-02 20:24

Sat, 28 Sep 2002 21:10:31 +0200, skrev "Svend Emil"
<svendemil@hotmail.com>:

>Hvad skal jeg skrive hvis jeg for eksempel har et billede der hedder:
>
>Svend Tænker.jpg

Hvis vi stadig snakker om kommndoprompten i XP, så skriver du
blot ovenstående med et mellemrum mellem Svend og Tænker.

Hvis du vil mappeindholdet, så kan du se det med med dir /d

Men du kan stadig ikke åbne en billedfil.
Du kan kopiere det andet sted hen, omdøbe det o.lign.

Hvad er det du vil?

Fra : Edmund

Dato : 28-09-02 20:33

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvis vi stadig snakker om kommndoprompten i XP, så skriver du
> blot ovenstående med et mellemrum mellem Svend og Tænker.

Det er da med anførselstegn

"Svend Tænker.jpg"

--
Mvh Edmund

Fra : Svend Emil

Dato : 28-09-02 20:35

> Det er da med anførselstegn
>
> "Svend Tænker.jpg"

AHA, MANGE tak, nu har jeg fået svar på det jeg ville.

jeg takker herfra.
--
--- Svend Emil (o: ---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-09-02 20:10

Sat, 28 Sep 2002 20:05:15 +0200, skrev "Svend Emil"
<svendemil@hotmail.com>:

>Hvordan åbner jeg foreksempel et billede fra dos, som ligger som .jpg i en
>eller anden mappe?

Du skifter til en anden mappe med cd og vil du op i
mappestrukturen med cd..

Men du kan ikke se billeder i kommandoprompten.