MS Windows
briani 27239
Installation af Windows 2000?
Fra : Mads Jensen

Dato : 28-09-02 13:48

Hej

Jeg har et mindre problem, jeg kan ikke få installeret Windows 2000.
Når jeg sætter cd'en skriver computeren:
"Press any key to reboot", prøver jeg så og efter 2-3 er problemet det
samme.

Der har været Windows XP på maskinen, men som bekendt var det ikke glad for
at prøve at installere Windows 2000.
Jeg har intet diskettedrev, så jeg kan ikke bruge bootdisketter.

Jeg har brugt en Linux for at se om jeg kan kunne formatere derfra, samt
brugt det fdisk, som var med på denne disk.
Der er lavet en partition med Linux native, blev ændret NTFS (for at prøve
installation af W2K en gang til), samt FAT32 for at prøve at redde maskinen
med Windows 95, og derefter Windows 2000.

Maskinen er nu tom, og den eneste måde, som jeg kan få lidt liv i den er at
prøve Linux cd'en.

Håber I forstår problemet, og at der er nogen, som kan hjælpe mig lidt på
vej.

mvh.
Mads

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-09-02 14:11

Mads Jensen wrote:
> Hej

brug fdisk fra en version af MS-dos og reformatter det.
--
ahw

Fra : Hans

Dato : 29-09-02 01:50

"Mads Jensen" <mads_nospam@anything.dk> wrote in message
> [...]
> Når jeg sætter cd'en skriver computeren:
> "Press any key to reboot", prøver jeg så og efter 2-3 er problemet det

Er du helt sikker på at din w2k cd er bootbar?

mvh, hans

Fra : Madsen

Dato : 29-09-02 13:58

Mads Jensen skrev:

> Jeg har et mindre problem, jeg kan ikke få installeret Windows
> 2000. Når jeg sætter cd'en skriver computeren:
> "Press any key to reboot", prøver jeg så og efter 2-3 er problemet
> det samme.

Lav nogle boot-disketter i stedet. Det kan du med filen Makeboot32.exe
på Win2000-cd'en. Noget tyder på at du ikke kan boote på Win2000 cd'en.
Om det så er fordi BIOS ikke er sat rigtigt op til det, ved jeg ikke,
men udfra fejlmeddelelsen så tyder det nærmere på at din Win2000 cd
ikke er "bootbar".

Madsen.

Fra : Hans

Dato : 29-09-02 14:12

> Lav nogle boot-disketter i stedet.

Han har ikke et floppydrev - Nice try, but no cigar.

--
mvh, Hans

Fra : Madsen

Dato : 29-09-02 14:16

Hans skrev:

> Han har ikke et floppydrev - Nice try, but no cigar.

Nå, det havde jeg ikke lige set. Så må han jo få fat i en boot-cd i
stedet.

Madsen.

Fra : Pete

Dato : 29-09-02 22:54

On Sun, 29 Sep 2002 15:16:10 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Nå, det havde jeg ikke lige set. Så må han jo få fat i en boot-cd i
>stedet.

Hej!
Kan du lægge W95 ind? Er den cd, som du har med W95 bootable? Har du
nogen mulighed for at lægge en eller anden form for DOS ind? Hvis du
har det, så naviger til W2000-cd'en gennem DOS-prompten og find I386
mappen. Kør filen WINNT.EXE og du kan starte installationen derfra,
Glem alt om filkonvertering foreløbig - det kan du gøre under
installationen eller bagefter ( f.eks. med Partition Magic). W2000 har
en del muligheder under installationen som W95/98 ikke har. Du kan
slette partitioner og efterfølgende oprette partitioner i det
uallokerede område. Ellers prøv at lån dig frem til et eksternt
diskettedrev og boot op med disketter på almindelig vis. Lige så snart
du har et eller andet DOS på din maskine, så kan du komme ind på din
W2000 cd.
Held og lykke!