Verdens mindste mobil
Fra : Per

Dato : 28-09-02 13:01

Jeg har fået en Nokia 8210 tlf. forærende. Er den god. Har aldrig set så
lille en telefon før. Kender I den overhovedet eller er den for dyr til jer?

Det må være den mindste telefon der findes - har aldrig set noget lignende
før. Jeg har dog ikke så meget forstand på mobiler. Der er både indbygget
lommeregner og kalender. Og så er den meget let.

Er der andre, der sådan en her i gruppen?

Mvh. Per Hansen

Fra : Foxy Lady

Dato : 28-09-02 13:04

> Jeg har fået en Nokia 8210 tlf. forærende. Er den god. Har aldrig set så
> lille en telefon før. Kender I den overhovedet eller er den for dyr til
jer?

Må man lige være her!

> [...]
> lommeregner og kalender. Og så er den meget let.
>
> Er der andre, der sådan en her i gruppen?

nøhh men jeg har en 8310, den er vel mindst lige så lille!

Fra : MaRk

Dato : 28-09-02 13:07

> Jeg har fået en Nokia 8210 tlf. forærende. Er den god. Har aldrig set så
> lille en telefon før. Kender I den overhovedet eller er den for dyr til
jer?

Ja vi kender den! og vi har råd til andet end sådan noget gammelt lort.

> Det må være den mindste telefon der findes - har aldrig set noget lignende

Kender nu en del telefoner der er mindre, kig feks. på T66

> før. Jeg har dog ikke så meget forstand på mobiler.

Nej, det kan jeg læse!

> Der er både indbygget
> lommeregner og kalender. Og så er den meget let.

Uuuuuhhh har den lommeregner og kalender

> Er der andre, der sådan en her i gruppen?

Jeg har heldigvis ikke!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-09-02 13:10

Per skrev:

>Jeg har fået en Nokia 8210 tlf. forærende. Er den god. Har aldrig set så
>lille en telefon før. Kender I den overhovedet eller er den for dyr til jer?

Kender den? Alle Nokias telefoner kan du se på deres hjemmeside, og
der kan du se, at det faktisk er en udgået model, den laves ikke
længere. Den har adskillige år på bagen efterhånden. Jeg er dog ikke
helt klar over, hvornår den egentlig kom på markedet, men jeg kan se,
at en af de første (officielle) software-versioner er fra november
1999.

>Det må være den mindste telefon der findes - har aldrig set noget lignende før.

Dens afløser har været på markedet et stykke tid:
http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/8310/
http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/6510/ har næsten samme "skal".

http://www.sonyericsson.com/T66/ er endnu mindre, og der findes flere.

>Jeg har dog ikke så meget forstand på mobiler. Der er både indbygget
>lommeregner og kalender.

Det er meget almindeligt efterhånden.

>Og så er den meget let.

79 gram. SonyEricsson T66 er 20 gram lettere - 59 gram!

>Er der andre, der sådan en her i gruppen?

Der har sådan en? Der er vist masser, og endnu flere der HAR haft den.
Der er en del der har været ganske utilfredse med den, bl.a. har der
været problemer med displayet.
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mobil

Dato : 28-09-02 13:48

"> >Jeg har fået en Nokia 8210 tlf. forærende. Er den god. Har aldrig set så

NEJ ! Vi kender den ikke længere, men jeg ved at Greven på egeskov slot går
og leder efter en til sit Museum.

Jeg forslår dig at du omgående tager kontakt til, men henblik på evt salg af
din museum genstand..

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-09-02 13:53

Mobil skrev:

> [...]
>og leder efter en til sit Museum.
>
>Jeg forslår dig at du omgående tager kontakt til, men henblik på evt salg af

Hvorfor svarer du på mit indlæg, når det er Pers du vil kommentere?
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mobil

Dato : 28-09-02 14:24

> Hvorfor svarer du på mit indlæg, når det er Pers du vil kommentere?
> --
> Venligst,
> Lasse Hedegaard

Sorry - beklager - nu er resten af weekenden ikke ødelagt ?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 28-09-02 14:36

En gut der kalder sig "Mobil" skrev:

>Sorry - beklager - nu er resten af weekenden ikke ødelagt ?

Du er da i det gode humør? Først skal du have Per ned med nakken, og
da jeg undrer mig over, hvorfor du trykker reply ud for mit indlæg,
når du vil svare på et andet, så skal jeg også lige?

Jeg spurgte pænt, hvorfor du svarede på et 'forkert' indlæg, hvad er
det for et svar at kaste tilbage i fjæset på folk?

Hold da magle...
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Mobil

Dato : 28-09-02 16:32

Lasse Hedegaard :
> [...]
>
> Jeg spurgte pænt, hvorfor du svarede på et 'forkert' indlæg, hvad er
> det for et svar at kaste tilbage i fjæset på folk?

Sig mig lige en gang Hr. Hedegaard

Har du i det hele taget læst Per´s indlæg ?

Se her :

Jeg har fået en Nokia 8210 tlf. forærende. Er den god. Har aldrig set så
lille en telefon før. Kender I den overhovedet eller er den for dyr til jer?

Er det ikke en fornærmelse måske ?

Er det ikke i orden at jeg laver lidt gas ?

Kom nu frem med humoren....

Eller skal du unlockes først ?

Fra : Karsten Vinding

Dato : 28-09-02 19:58

Mobil wrote:

> Jeg har fået en Nokia 8210 tlf. forærende. Er den god. Har aldrig set så
> lille en telefon før. Kender I den overhovedet eller er den for dyr til jer?
>
> Er det ikke en fornærmelse måske ?

Eftersom Per tydeligvis ikke ved ret meget om mobiler, kan jeg ikke se
hvordan det kan anses som en fornærmelse. Han aner intet om hverken
prisniveau eller noget som helst.

Han kan jo tro den er utroligt dyr.

Desuden er du ikke selv for god: "Jeg forslår dig at du omgående tager
kontakt til, men henblik på evt salg af din museum genstand."

Det kunne uden problemer virke fornærmende på nuværende ejere af den
nævnte model.

> Er det ikke i orden at jeg laver lidt gas ?

Joda, men så må du tydeliggøre det. Det virker måske åbenlyst for dig
selv, men som tekst på en skærm forsvinder det glimt man sidder med i
øjet, mens man skriver, nemt.

> Kom nu frem med humoren....
>
> Eller skal du unlockes først ?

Måske, men hvem har koden :-?

--
Mvh, Karsten.
http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-09-02 20:45

Mobil skrev:

>Sig mig lige en gang Hr. Hedegaard

Mobil - du kan bare kalde mig Lasse

>Har du i det hele taget læst Per´s indlæg ?

Ja.

>Jeg har fået en Nokia 8210 tlf. forærende. Er den god. Har aldrig set så
>lille en telefon før. Kender I den overhovedet eller er den for dyr til jer?
>
>Er det ikke en fornærmelse måske ?

Næh. Jeg mener måske det er lidt underligt at skrive, men der skal nu
noget mere til, for at fornærme mig.

Per nævner selv, at han ikke ved meget om mobiler.

>Er det ikke i orden at jeg laver lidt gas ?
>Kom nu frem med humoren....

Jeg forstod ikke dine indlæg som særlig humoristiske (og gør det nu
stadig ikke).
--
Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Dr. Ralph

Dato : 01-10-02 07:37

Altså jeg tror denne mand tager pis på jer, kan I ikke se det ?

Nokia 8210 er snart 3 år gammel, har elendigt display, raslende cover
og kan intet (GPRS, WAP, PIM, Farver, god batteritid etc.)

-------------------------
Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.

Fra : Devast8or

Dato : 28-09-02 20:22

Per <mesked@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har fået en Nokia 8210 tlf. forærende. Er den god. Har aldrig set så
> lille en telefon før. Kender I den overhovedet eller er den for dyr til
jer?

Ja, jeg har haft en i 2 år nu. Hulens dyr, men jeg har ikke fortrudt købet
af den på noget tidspunkt. Mange af de nyere telefoner kan da en hel del
mere end N8210 kan, men spørgsmålet er så hvad man skal bruge det til. Der
er jo ingen grund til at betale extra for noget man ikke har brug for.

> Det må være den mindste telefon der findes - har aldrig set noget lignende
> før. Jeg har dog ikke så meget forstand på mobiler. Der er både indbygget
> lommeregner og kalender. Og så er den meget let.

Som andre siger er der kommet andre på markedet der er mindre, men da N8210
kom var den den mindste. Lommeregner og kalender er der efterhånden i en del
telefoner, men der er ingen tvivl om at det er rart, specielt bruger jeg
kalender-funktionen en del (den fungerer iøvrigt ret godt efter min mening).

Som Lasse Hedegaard nævner, er der dog en del N8210ere der har haft
problemer med displayet. Der sidder en lille kontaktpude bag displayet som
ikke altid er lige god. Den kan dog skiftes til en billig penge (jeg mener
jeg gav 125,-), og derefter er der ingen problemer med den.

Og når du så ovenikøbet har fået den forærende er alt jo godt. Den er vist
stadig smådyr.

> Er der andre, der sådan en her i gruppen?
>
> Mvh. Per Hansen

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 30-09-02 19:09

On Sat, 28 Sep 2002 14:00:52 +0200, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Det må være den mindste telefon der findes - har aldrig set noget lignende
>før. Jeg har dog ikke så meget forstand på mobiler. Der er både indbygget
>lommeregner og kalender. Og så er den meget let.
Tag et kig på http://www.maxon.dk og vælg "News Desk". Der finder du
også en lille fætter.

/Thomas

Fra : Gjøl

Dato : 01-10-02 07:36

Thomas Lykkeberg wrote:

> Tag et kig på http://www.maxon.dk og vælg "News Desk". Der finder du
> også en lille fætter.

Det var jo en sød lille damephon, ved du hvor man kan købe de der
modeller?

Fra : Thomas Lykkeberg

Dato : 03-10-02 19:47

On Tue, 1 Oct 2002 08:35:43 +0200, "Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> wrote:

>Det var jo en sød lille damephon, ved du hvor man kan købe de der
>modeller?
Desværre kun i Kina og Korea... desværre

/Thomas