ADSL og Lokalt netværk
Fra : Mike

Dato : 28-09-02 10:20

Hej NG

Jeg har lige købt en Router, og delt min ADSL forbindelse med min nabo...
Og det virker såmænd også helt fint, men nu vil jeg gerne have det lokale
netværk til at virke... Altså så vi kan dele filer indbyrdes med 100MB
speed.

Den ene maskine kører winXP mens den anden køre winME... Jeg ved
forfærdeligt lidt om netværk, så jeg må vide det helt fra bunden... HVORDAN
GØR JEG

På forhånd tak
Mike

Fra : Tinky Winky

Dato : 28-09-02 10:32

> [...]
>
> Den ene maskine kører winXP mens den anden køre winME... Jeg ved
> forfærdeligt lidt om netværk, så jeg må vide det helt fra bunden...

Dit netværk virker tilsyneladende. Spørg i Windows gruppen, hvordan du får
Windows til at virke på det.

Fra : Ivan

Dato : 28-09-02 10:56

"Mike" <hr_mike@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og det virker såmænd også helt fint, men nu vil jeg gerne have det lokale
> netværk til at virke... Altså så vi kan dele filer indbyrdes med 100MB

Du skal have install nogle protokoller, IPX/SPX på begge maskiner. På Me'en
går du ind i egenskaber for "Andre computere" og bruger "Tilføj" her vælger
du "Protokol" og finder "Microsoft" og "IPX/SPX" og siger ok til det hele.
Du skal nok have disken klar med OS, efter genstart er den klar. Jeg mener
at det er samme måde på XP.

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-09-02 10:49

"Ivan" <snubbisnuller@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> Du skal nok have disken klar med OS, efter genstart er den klar. Jeg mener

Hvorfor IPX/SPX, TCP/IP er jo allerede installeret?

mvh
Preben

Fra : Towli

Dato : 28-09-02 10:57

Højreklik på diskene (f.eks c drevet) og marker "deling og sikkerhed" (i
xp).
Del den med netværket som beskrevet.

Klik derefter "andre computere /mine netværkssteder" eller hvad det nu
hedder og søg efter andre computere...

/T

Fra : Ivan

Dato : 29-09-02 09:42

> Hvorfor IPX/SPX, TCP/IP er jo allerede installeret?
>
> mvh
> Preben
Fordi IMOP kan folk på nette så komme ind og se hvad du har på dine lokal
diske.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 29-09-02 10:59

"Ivan" <snubbisnuller@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi IMOP kan folk på nette så komme ind og se hvad du har på dine lokal
> diske.

Jeg tror du blander tingene sammen, Mike har en router og den må formodes at
køre nat, derfor er maskinerne ikke direkte synlige fra internettet.

Den løsning du foreslår er korrekt hvis Mike havde haft en løsning med x
antal dynamiske ip-adresser og alle maskiner direkte på internettet uden en
router.

/Brian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 29-09-02 13:07

In article <an6dtn$2h3i$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, Ivan wrote:

> Fordi IMOP kan folk på nette så komme ind og se hvad du har på dine lokal
> diske.

Medmindre han kører WinNT 4 / Win 2k / Win XP, så gør
det faktum at han også har IPX intet. Fildeling binder sig normalt
til alle protokoller. I ovennævnte Windows versioner kan man binde
enkelte services til enkelte protokoller.

Fra : Mike

Dato : 28-09-02 10:59

> [...]
> Du skal nok have disken klar med OS, efter genstart er den klar. Jeg mener

Ok tak for hjælpen... Og der skal ikke indtastes yderligere ting ind i
protokollernes properties?

MVH
Mike

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 29-09-02 11:01

> [...]
> Og det virker såmænd også helt fint, men nu vil jeg gerne have det lokale
> netværk til at virke... Altså så vi kan dele filer indbyrdes med 100MB

Enten skal du definere faste interne ip-adresse eller din router skal virke
som dhcp-server.

Det er lettere at hjælpe dig hvis du fortæller om dit netværk, f.eks.
hvilken router du har

/Brian

Fra : Mike

Dato : 29-09-02 11:41

Hej

Tak for svaret alle sammen, jeg har med Jeres hjælp fået løst problemet.

MVH
Mike