Popup + javascript
Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 28-09-02 08:53

PBS forlanger, at en formular til indtastning af dankort-oplysninger skal
vises via (ikke kun submittes til, som førhen) en sikker forbindelse. Og
dette skal fremgå af adresselinien, så forbrugeren kan se det.

Vores side består af en frame, så der står altid forsideadressen i
adresselinien. En måde at løse affæren på, er at bruge et pop-up vindue til
selve formularen.

Og nu kommer spørgsmålet: Er det muligt fra en frame via javascript at åbne
et popup-vindue med en formular, som submitter til en side, som så igen via
javascript omdirrigerer til den oprindelige frame?

Hilsen Mikkel

Fra : Niels Andersen

Dato : 28-09-02 09:10

Mikkel Gravgaard wrote in <3d955fdb$0$18166$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Og nu kommer spørgsmålet: Er det muligt fra en frame via javascript at
> åbne et popup-vindue med en formular, som submitter til en side, som så
> igen via javascript omdirrigerer til den oprindelige frame?

Ja.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Mikkel Gravgaard

Dato : 01-10-02 11:46

Tak for det fornemme svar ...

Fra : Niels Andersen

Dato : 01-10-02 12:49

Mikkel Gravgaard wrote in <3d997d28$0$69061$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Tak for det fornemme svar ...

Jamen det var da så lidt. :)

Hvis der er noget, du gerne vil have uddybet, så bare sig til.

Jeg har på fornemmelsen, at du ikke lige ved hvad du skal spørge om. I så
fald:

1) Indsæt javascript i din frame, som åbner popup-vinduet.
2) Sæt en form ind i popup'en.
3) Sæt formen's target til "_parent" (så vidt jeg husker)

4) Udvid evt. popup'en med noget javascript, så den forsvinder, når man
submitter.

Alt andet end punkt 3 er javascript. Har du spørgsmål til de punkter, så
spørg i client-side gruppen.

--
Mvh.

Niels Andersen