Asux P4S8X probs
Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 28-09-02 08:15

jeg ved der er andre der har probs med dette board, hvad sker der hos asux
???? de mister da en masse kunder nå de frigiver sådan en gang L... , den
crasher nogengange flere gange dagligt .... er det efter at deres produktion
er flyttet til kina ? eller er deres standard bare på vej ned ? man får ikke
engang svar på de mails man sender til dem ¿

mit system :
Asus p4s8x
Intel 2,4/533
2x512 mb pc2700 samsung
gf4 ti4600 m/ 40.41
2x80 mb barracuda4 silent
sb audigy
alt dette og mere til er smidt i et Noice Control kabinet med en masse papst
kølere

..... nogen der ved hvad det kan skyldes og hvad jeg og andre kan gøre for at
løse dette ???

på forhand tak for hjælpen

johnny

Fra : -=Madsen=-

Dato : 28-09-02 09:37

<----------------->
> [...]
ikke
> engang svar på de mails man sender til dem ¿

Ka kun sige hvis man vil ha et stabilt system til P4 er det klogt at vælge
et Intel chipset, mange er ikke enig i det, da de mener SIS og Via giver
størrer ydelse, men hvad med stabiliteten ?

Fra : tvilling@ofir.dk

Dato : 28-09-02 10:02

Har igår købt samme mobo - og har hidtil kun haft sort skærm ?!?!?

Hvad fungerer ikke sammen CPU, mobo, RAM, GPU ???

eller er der HW fejl

mit system:
Asus P4S8X
Intel 2,4/533
2x256 pc2700 Kingston
Matrox G550
Seagate Barracuda IV 80GB Fluid

Jørgen

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 29-09-02 18:10

<tvilling@ofir.dk> wrote in message news:zeel9.19$6y6.507@news.get2net.dk...
> Har igår købt samme mobo - og har hidtil kun haft sort skærm ?!?!?
>
> Hvad fungerer ikke sammen CPU, mobo, RAM, GPU ???

> [...]

Prøv et andet grafikkort - er ikke sikker på at G550 er et 1.5V AGPx4
kort...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : tvilling@ofir.dk

Dato : 29-09-02 20:33

Har fået det til at virke nu også med G550 !!!

Jeg var ved at blive massemorder - da jeg først kunne få det til at virke
når jeg ikke havde monteret det i kabinettet - jeg tror fejlen lå i at
køleren blev spændt så hårdt fast at mobo bukkede og derved rørte bunden af
kabinettet !!!!! en lille gummi støtte bag på mobo rettede op på samme og
voila, boardet kører perfekt.

Super specs - der drypper stadig savl ud af min mund....

Fra : Zeus

Dato : 28-09-02 12:37

Læste på www.hardinfo.dk 's Forum, at stabilitets problemerne kunne
afhjælpes ved at sænke RAMs speed til Pc2100 speed - Ser ud til at du langt
fra er den eneste med et crappy Asus board.

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 30-09-02 22:24

Hej

> Læste på www.hardinfo.dk 's Forum, at stabilitets problemerne kunne
> afhjælpes ved at sænke RAMs speed til Pc2100 speed - Ser ud til at du
langt
> fra er den eneste med et crappy Asus board.

Jeg har prøvet det samme med samme board med Kingston PC2700. Hvis Bios selv
skulle finde ud af ram hastigheden, crashede systemet hele tiden, men hvis
man satte denne til 133MHz, kørte systemet... Ved ikke lige hvad fejlen
skyldes, men mon ikke den bliver rettet i en kommende bios update...

Mvh
Thorbjørn

Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 02-10-02 20:19

så køre dine ram også som PC2100 ¿¿¿

johnny

Fra : Thorbjørn Jørgensen

Dato : 02-10-02 21:39

> så køre dine ram også som PC2100 ¿¿¿

Jeps, jeps...
Det ved jeg, men jeg ville bare lige bekræfte...

Mvh
Thorbjørn

Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 03-10-02 05:26

ok ....

Fra : Hans

Dato : 28-09-02 15:46

"*** Johnny 2000 ***" <lowlife@sol.dk> wrote in message

> gf4 ti4600 m/ 40.41

Den driverversion har givet en del problemer. Prøv med en ældre.

mvh, Hans

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-02 17:34

Hmm nu er den galt igen, hvornår lære folk at man ikke skal købe en bunkort
til intel cpu med en sis chipsæt!

dyre penge at spare folkes.

Mvh. M.h

Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 28-09-02 17:51

vil lige sige til jer der kommer med de kommentarer om SIS ... jeg havde før
dette et asus P4S533 og det var/er det bedste board jeg længe har haft, så
den med at det skal være intel chipsæt passer ikke, SIS er foran vedr.
chipsæt, men ligenu ikke med drivere til deres nye board

.... men tak for hjælpen alligevel

johhny

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-02 19:25

> [...]
> den med at det skal være intel chipsæt passer ikke, SIS er foran vedr.
> chipsæt, men ligenu ikke med drivere til deres nye board

Hvad er så problemet ?
Hvad er det værd at det kan alt når det ikke virker ?
645 noget lort 645D gik godt og nu noget lort igen!

Troer sikker at dem der har intel chipsæt kører bedre in din med sis
chipsæt.

Mvh. Js

Fra : *** Johnny 2000 ***

Dato : 29-09-02 01:16

tror dette ender i dk.mudderkast

johnny

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-02 01:28

tror dette ender i dk.mudderkast

Måske

men taller af erfaring

Mv Js

Fra : Hans

Dato : 29-09-02 01:41

"Jan T S" <No spam> wrote in message

> tror dette ender i dk.mudderkast
>

> Måske
>
> men taller af erfaring

Hvad har du da oplevet med 645E ?

--
mvh, Hans

Fra : Hans

Dato : 29-09-02 01:43

"Hans" <fast@NOSPAM2night.dk> wrote in message
> "Jan T S" <No spam> wrote in message

> Hvad har du da oplevet med 645E ?

Sludder og vrøvl - Jeg mener selvfølgelig 645DX

--
mvh, Hans

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-02 02:26

> Sludder og vrøvl - Jeg mener selvfølgelig 645DX

645 havde jeg en masse bøvl med fik det aldrigt til at virke, kunne skrive
en lang lidste over det, der imod kørte 645DX fint og nu ser det ud til det
er noget lort igen.

så holder mig til intel chipsæt frem over, for hvis jeg skal være test
person for SiS vil jeg havde betaling for det

Mvh. Js

Fra : Hans

Dato : 29-09-02 03:03

"Jan T S" <Svar her i grubben> wrote in message

> så holder mig til intel chipsæt frem over, for hvis jeg skal være test
> person for SiS vil jeg havde betaling for det

Jeg kan kun give dig ret, og grunden til at jeg kom til at skrive E i stedet
for DX var, at jeg selv bruger i845E, helt uden problemer og hovsaer.

--
mvh, Hans

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-02 03:14

> [...]
stedet
> for DX var, at jeg selv bruger i845E, helt uden problemer og hovsaer.

Det kan jo ske
Bruger selv en i845 og der går noget tid inden den skal skiftes.

Mvh. Js

Fra : S@ndman

Dato : 03-10-02 07:50

> Hejsa,

> Jeg har et problem når min startet op efter f.eks. at have været slukket 1
dags tid. Så fryser den i opstarten af win2k...