Tak til alle der hjalp med PC finder
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 27-09-02 23:19

Så er tiden kommet til at sige tak til alle i her i gruppen, og det gælder
alle i, der direkte eller inderekte, har hjulpet undertegnede med at
fejlfinde og fordbedre på vores PC Finder system.

Selv om bølgerne gik højt og debatten var hård, kom der mange guldkorn fren
her på denne NG. sidst vi debaterede emnet.

Nu i dag har vi sendt de første 1000 stk på gaden, og takket være denne Ng,
er mange fejl og mangler udbedret, og sikkerheden ved projektet er højnet,
takket være denne debat.

Så tak, alle i der gad at debetare dengang

Yderilige info om projektet kan ses på www.gigasoft.dk

Om to ca.uger er 10000 stk ude i salgsledet

Det har været en hård kamp at udvikle, men debaten herinde har hjulpet
meget, derfor denne tak.

PS.
Pc Finder er et system til at finde stjålne computere med, og har før været
debetaret heftigt herinde, Bla. sikkerheden omkring systemet blev ivrigt
vendt for nogle mådener siden, og nu har det altså ressulteret i at
produktet er klar til salg, så igen gruppe, tak for alle jeres råd.

Med venlig hilsen
Og stor taknemlighed til denne nyhedsgruppe.
Bjarne Østergård
www.gigasoft

Fra : Kasper Dupont

Dato : 28-09-02 22:29

"Bjarne Østergård" wrote:

> Yderilige info om projektet kan ses på www.gigasoft.dk

Jeg kiggede på siden og fandt følgende påstand:

> Hvis en uautoriseret bruger afinstallerer PC Finder,
> vil en central del af programmet stadig virke, og
> den uretmæssige bruger vil stadig kunne spores.

Det tror jeg ikke på!

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 29-09-02 03:21

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

> Det tror jeg ikke på!

Hvis det nu læses som:
"Hvis en uaftoriseret bruger *tror* han afinstallerer PC Finder, ..."
så giver det mere mening

/L

Fra : FreeMan

Dato : 29-09-02 00:03

Bjarne Østergård wrote:
> [...]

Det er da godt at du er glad for denne gruppes indlæg. Jeg var ikke med i
den oprindelige tråd, men jeg er ikke i tvivl om at nogle kompetente
personer har givet deres besyv med. Jeg arbejder til daglig i en dansk
top500 virksomhed hvor vi har en masse bærbare, så jeg tilhører nok
målgruppen. Men der er ærlig talt en hel del der ikke synes synes at blive
besvaret i Jeres faq. Følgende spørgsmål er fremkommet efter at læse ca. 9
min. i din FAQ.

Se mine svar/spørgsmål efter hvert -

Hvad er det PC Finder gør?
PC Finder overvåger din computer, og er den stjålet, lokalisere vi dens nye
opholdssted. Hvis din computer efterlyses, fordi den er blevet stjålet,
kontakter programmet ved enhver mulighed PC Finders alarmcentral med
oplysninger om, hvor computeren befinder sig.

- Tillykke
Hvordan fungerer PC Finder?
Ved opstart laver PC Finder en totalkontrol, incl. check af evt.
tyverianmeldelse. Ved OK lukker programmet ned. Programmet optager således
ikke maskinens ressourcer i det daglige arbejde.

- Hvad menes der med totalkontrol? Af resten af FAQ' en fremgår det kun, at
der chekkes om maskinen er meldt stjålet.

Hvilken adresse er det, PC Finder registrerer når den afsløre en tyv?
PC Finder benytter IP-adressen, dato og tidsrummet computeren har været
online til at bestemme computerens lokalitet. Harddiskens produktionsnummer
samt andre selvbestemte ID-nøgler bruges til identifikation af den enkelte
computer.

- Hvilke overvejelser har i gjort omkring anvendelse af IP addrese til
sporing? Hvad hvis han anvender en NAT forbindelse eller en proxyserver på
Cayman Island?

Procedurer, når PC Finder registrerer tyverianmeldelsen?
Når tyven eller hæleren starter maskinen og går på Internettet, vil PC
Finder opdage, at computeren er blevet efterlyst. PC Finder vil nu skjult
afsende en alarm til GIGASOFT s alarmcentral. Alarmen indeholder tyvens
eller hælerens IP adresse og tidspunktet for, hvor computeren blev benyttet.

- Forudsat at han overhovedet går på nettet. Der er 2 typer af tyveri af
bærbare: 1) alm. berigelseskriminalitet 2) Planlagt/industrispionage

For type 1 gælder det, at brugeren manuelt skal ændre internetopsætningen
(medmindre der anvendes DHCP og default gateway), ligesom brugeren
selvfølgelig ikke må reinstallere systemet. Vil en tyv der begår
berigelseskrminalitet gøre det? (specielt, det kan han kun gøre på maskiner
som w95, w98 og Me der ikke har en lokal sikkerhedsmodel).

For type 2 gælder det, at tyven næppe er så fjollet at sætte den på nettet.

Hvad nu hvis den stjålne computer ikke har forbindelse til Internettet?
Så går PC Finder i dvaletilstand, men ved hver opstart gentages
onlinekontrollen. Lige så snart tyven går på Internettet, vil alarmen blive
afsendt.

- Se ovenstående. Hvad er sandsynligheden for at en tyv vil gå på nettet med
en stjålet PC.

Hvad nu hvis tyven afinstallerer PC Finder, inden han surfer på nettet?
Hvis PC Finder bliver afinstalleret vil centrale dele af programmet stadig
virke, og tyven vil stadig afsløre selv, når han går online. Hvis en bruger
ønsker at fjerne programmet helt, skal det unikke nøglekort bruges.

- Hvis der er tale om en softwarebaseret løsning. Hvad hvis han starter i
safemode eller sletter programfilerne?

Hvad hvis der også er blevet installeret en ny browser- f.eks. efter at
harddisken er blevet formateret?
Virker PC Finder så også?
Det er et krav for PC Finder, at der benyttes MS Internet Explorer© 6.0 som
et minimum, men denne er gratis og kan hentes på nettet. Ved installation af
en anden browser end Microsoft© Internet Explorer© vil enkelte af PC Finders
sikkerhedssystemer måske ikke virke optimalt så dette frarådes på det
stærkeste.

- Dvs. mig, der aldrig kunne finde på at bruge IE kan omgå systemet eller
hvad? Er det kun i opsætningen at IE er påkrævet?

Skal man ikke have tilladelse fra en teleudbyder før oplysninger om IP
adresser kan bliver udleveret?
Jo, men disse oplysninger vil politiet få udleveret af teleudbyderen, når en
computer er blevet meldt stjålet og er blevet sporet af PC Finder. I sådan
et tilfælde står politiet med både anmelder og bevis.

- Fint, men det er ikke gratis for politiet at få adgang til/gennemgå
ISP´ens logfiler for at finde ud af, hvor præcist hvorfra der er logget på
nettet fra. I realiteten skal der nok stå lidt større værdier på spil, end
en sCumpaq bærbar til 12.000,- (for nu at nævne et eksempel).

Virker PC Finder bag en firewall?
PC Finder er udviklet til at virke bag firewalls og andre
Internet-sikkerhedsforanstaltninger. Det gælder både private- og
virksomhedsfirewalls. Der kan dog være tilfælde hvor evt. en firewall skal
sættes op til at lade PC Finder komme igennem.

- Dvs. tyven skal give adgang igennem sin evt. firewall for at PC finder kan
komme frem med en alarm. Hvad port kører det på?

Virker PC Finder på alle computere?
PC Finder er udviklet til computere der kører med styresystemerne Windows
98, NT, ME, 2000 og XP. Dette svarer til den største del af alle computere i
Danmark.

- Igen, hvad er sandsynligheden for, at en bruger vil hacke cracke sig
igennem et styresystem med lokal sikkerhedsmodel (som W2K og winXp), for at
komme på nettet med den pågældende installation. Jeg ville nok bare
reinstallere skidtet (dvs. FDISK og starte helt forfra).

Hvordan kontakter PC Finder alarmcentralen?
PC Finder kan kontakte alarmcentralen både via modems, ADSL forbindelser,
LAN forbindelser og trådløse netværk mv. PC Finder benytter computerens
standard internetforbindelse. Hvis programmet er opsat rigtigt, skaber det
ikke selv forbindelse til Internettet.

- Tillykke

Hvad hvis min computer har flere harddiske?
Op til 6 af harddiskene vil blive registreret i alarmcentralen.

- Det er altså HD Id der anvendes til at spore PC´en?

Hvad sker der hvis jeg sælger min computer eller min harddisk til en anden.
Bliver den så registreret som stjålet, når han eller hun går på nettet?
Nej, en computer er først stjålet når den er meldt efterlyst. Det anbefales
dog at afinstallere PC Finder ved salg af sin computer eller blot når en
computer ikke benyttes mere.

- Hvad hvis man skifter HD i den stjålne computer?

Hvordan virker PC Finders nøglekort?
Når man køber PC Finder følger der et unikt nøglekort med. Nøglekortet er en
CDrom på størrelse med et kreditkort. Nøglekortet virker som nøglen til at
ændre i opsætningen af programmet. Uden kortet kan man hverken deaktivere PC
Finder, afinstallere programmet korrekt eller slå de forskellige services
fra.

- Og man kan selvfølgelig ikke slette programmet? *GG*

Hvilke fordele giver nøglekortet for brugeren?
Nøglekortet sikrer, at det kun er ejeren af programmet, der kan benytte det.
Det er ikke muligt at ændre opsætningen af programmet uden at bruge
nøglekortet.

- Hvad sker der hvis man ændrer i nogle af konfigurationsfilerne manuelt? Er
der en signatur der detekter dette, eller fejler programmet?

Til slut et spørgsmål om Jeres referencer:
GIGASOFT's Referance liste viser en række links til de firmaer,
organisationer og hjemmesider, GIGASOFT ønsker at takke for godt samarbejde
og inspiration.

http://www.Forsikringsoplysningen.dk
http://www.stopindbrud.dk

- Disse 2 organisationer vil jo sælge deres gamle mor for at reducere
erstatningsbetalinger. Har i slet ikke nogle referencer fra
brugervirksomheder? (i test forståes).

Og så det sidste spørgsmål: Kender du udtrykket Snakeoil?

/Freeman

Fra : Alex Holst

Dato : 29-09-02 03:46

FreeMan <bkb18633a@post.cybercity.dk> wrote:
> Det er da godt at du er glad for denne gruppes indlæg. Jeg var ikke med i
> den oprindelige tråd, men jeg er ikke i tvivl om at nogle kompetente
> personer har givet deres besyv med.

Goer dig selv den tjeneste at lad vaere med at spilde din tid paa
Bjarne. Han er enten inkompetent eller en loegner og undviger helst
spoergsmaal. Se i arkivet for detailer. Snart er der ogsaa en
snakeoil[1] sag om ham og hans produkt.

> Og så det sidste spørgsmål: Kender du udtrykket Snakeoil?

Nogle af os goer hvert fald:

[1] http://www.snakeoil.dk

Fra : FreeMan

Dato : 29-09-02 08:48

Alex Holst wrote:
> [...]

Tak for advarslen. Jeg har nu kigget den originale diskussion om programmet
igennem, og man skal nok lede længe for at finde noget tilsvarende
usammenhængende vås andre steder (måske bortset fra GigaSoft FAQ´en).

Jeg håber ikke at GigaSoft får lov til at dø i synden, så jeg vil da glæde
mig til at se en opfølgning på sagen.

Hvis man har mod på mere snakeoil så er Neanco nok også et udemærket sted at
starte.

Se evt:

http://debat.computerworld.dk/debate.asp?Mode=1&ContributionID=20597&DebateI
D=2381
http://www.neanco.com

Se bare følgende påstand:

"NEANCO er en forholdsvis ny virksomhed - men vi kan lave IT-infrastruktur
systemer som er "umulige" at kompromittere. Det er noget af en påstand - men
vi stiller gerne op for at bevise det til enhver der er interesseret."

*SUK*

/Freeman

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-09-02 14:51

FreeMan wrote:
> [...]
> vi stiller gerne op for at bevise det til enhver der er interesseret."

Hov hov, tal pænt om nissen.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-09-02 14:44

FreeMan wrote:
> [...]
> top500 virksomhed hvor vi har en masse bærbare, så jeg tilhører nok
> målgruppen. Men der er ærlig talt en hel del der ikke synes synes at blive

Jeres målgruppe bruger typisk harddisk kryptering, hvilket sætter tyven
ude af stand til at starte programmet, og dermed blive sporet.

Jeg regner med at Bjarne efterhånden har fået så meget hjælp at han har
fundet ud af at gemme ethernet adresser, pci konfigurationen og andre
oplysninger, således at maskinen stadigvæk kan spores hvis harddisken
skifter volumeid.

Men, hvor dum skal tyven være for at installeres softwaren på en stjålet
maskine?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Anders Lund

Dato : 29-09-02 14:50

Christian E. Lysel <sunsite.dk.nntp@spindelnet.dk>, wrote in

> FreeMan wrote:
> Men, hvor dum skal tyven være for at installeres softwaren på en stjålet
> maskine?

Tja .. det kan jo være at vedkommende lige vil se om der ligger noget på
maskinen som de godt kunne bruge.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 29-09-02 14:51

Anders Lund wrote:
> Tja .. det kan jo være at vedkommende lige vil se om der ligger noget på
> maskinen som de godt kunne bruge.

Hvilket er "umuligt" hvis harddisken er krypteret.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Anders Lund

Dato : 29-09-02 15:13

> Hvilket er "umuligt" hvis harddisken er krypteret.

Ja - hvis....

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-09-02 16:04

Anders Lund wrote:

> Tja .. det kan jo være at vedkommende lige vil se om der ligger noget på
> maskinen som de godt kunne bruge.

Og i den forbindelse sætter tyven lige maskinen på nettet...

Problemet med selve princippet i Bjarnes program er (som det er blevet
påpeget hver gang det har været debatteret her i gruppen), at den slags
løsninger aldrig kan blive en succes, når de implementeres som rene
software-løsninger.
Hvis programmet nogen sinde skulle få en udbredelse, vil tyvene og hælerne
straks lære at slette harddisken inden maskinen kommer i nærheden af en
Internet-forbindelse. Har man købt en "varm" computer, vil man næppe fare hjem
og installere et program, der afslører hvor maskinen befinder sig.
Derfor er programmet dømt til at dø i sin egen spirende succes (hvis det
skulle komme så langt).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Anders Lund

Dato : 29-09-02 16:20

Jonathan Stein <jstein@image.dk>, wrote in

> [...]
> befinder sig. Derfor er programmet dømt til at dø i sin egen spirende
> succes (hvis det skulle komme så langt).

Jeg vil give dig helt ret. Programmet giver kun et lille håb om at maskinen
når at "ringe hjemme" og afslørre hvor den er.

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 13:20

"Anders Lund" <news@anders.adsl.dk> wrote in message
> Jonathan Stein <jstein@image.dk>, wrote in
>
> Jeg vil give dig helt ret. Programmet giver kun et lille håb om at
maskinen
> når at "ringe hjemme" og afslørre hvor den er.

HM
Her er en lille demoside som ganske vist slet ikke er udviklet færdig endnu.
http://www.gigasoft.dk/profile/

Siden kan afslører om du har stjålne/efterlyste komponenter i din computer,
selv om du aldrig har haft PC Finder installeret.

Siden kan kun vises i Internet Explorrer nyere versioner og kræver at du
accepterer activeX

Jeg står inde for at siden ikke på nogen måde kan skade din PC.
Jeg har endnu ikke fået certifiseret kontrollen.

Husk at sætte din browsersikkerhed op igen når du har testet siden.
ActiveX kan indeholde grimme ting.

Siden samler ingen personlige oplysninger eller gemmer dem, på nogen måde,
eller videresender noget. Det er blot endnu kun en demo, og kun en lille
del.

Men siden kan nok afklare et par af de spørgsmål der er blevet stillet her.

Hjemmesiden kan afsløre om din maskine indeholder komponenter fra en stjålen
computer, altså den kan bruges til at kontrollere sin maskine med, hvis man
køber en brugt maskine og lige vil sikre sig at den ikke er stjålet.

Og rolig nu den er altså kun under udvikling, og er en service til PC Finder
brugere.
men den kan bruges af alle, uanset om man har en PC Finder eller aldrig har
haft det.

PS Kun for windows systemer

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Thomas

Dato : 30-09-02 13:26

Bjarne Østergård wrote:

> [...]
> computer, altså den kan bruges til at kontrollere sin maskine med, hvis man
> køber en brugt maskine og lige vil sikre sig at den ikke er stjålet.

"imponernde". Hvordan er du kommet i besiddelse af serienumre på
alverdens stjålne pc-komponenter ?

--
Don't waste space

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 13:41

"Thomas" <inthenews@corell.dk> wrote in message

> "imponernde". Hvordan er du kommet i besiddelse af serienumre på
> alverdens stjålne pc-komponenter ?

Det er det PC Finder gør, den indsamler disse serie nummere og nøgle cdén er
relationen mellem komponent og ejer.

Hvis en bruger af pc finder efterlyser sin computer vil alle maskinens
serienummere være i en efterlyst database som der så kan søges i på mange
forskellige måder.

Det er egentlig ikke så indviklet, men se f.eks www.gigasoft.dk

Nå jeg vil nu slet ikke ind i en debat om funktionerne, for den har vi jo
haft.

Mvh.
Bjarne Østergård

Fra : Thomas

Dato : 30-09-02 13:56

Bjarne Østergård wrote:

> "Thomas" <inthenews@corell.dk> wrote in message

> Det er det PC Finder gør, den indsamler disse serie nummere og nøgle cdén er
> relationen mellem komponent og ejer.

Og hvor får du så serienumre fra stjålne ting som ikke har været i
nærheden af "pc-fnider" ?

Jeg mener du har lige lovet:

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 14:09

> [...]
> nærheden af "pc-fnider" ?
>
> Jeg mener du har lige lovet:
>
> "hvis man køber en brugt maskine og lige vil sikre sig at den ikke
Jeg orker altså ikke det ordkløveri.

Betragt PC Finder som et avanceret mærkningssystem, PC Finder gør at dine
komponenter registreres og mærkes med den CD Nøgle som programmet er leveret
på.
Mister en ejer af pc finder sin computer efterlyser han den blot.
Og alle komponenter i computeren som PC Finder har kinnet dektere er nu
søgebare.

CDÉN med pc finder indeholder en nøgle som gør at den er kopisikret, derfor
vil relationen mellem en ejers komponenter og ejeren selv være denne CD.

Kun hvis en ejer med gyldig nøgle cd efterlyser sin computer vil dens
komponenter blive registreret, og søgebare for andre.

Og så kan man altså ved at søge i denne database se om et komponent er
eftersøgt og via vores alarmcentral vil ejeren så få at vide hvor hans
komponent er.

Hvad er det egentligt det er så svært at forstå ved denne egentligt ret
simple procedure ??

Vi arbejder på en masse måder at kunne søge på disse data, og en af dem er
altså en hjemmeside med Activex

Mvh
Bjarne Østergård

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-09-02 15:05

"Bjarne Østergård" wrote:

> CDÉN med pc finder indeholder en nøgle som gør at den er kopisikret,

Tror du virklig på, at kopisikring kan lade sig gøre??

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 15:51

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

> Tror du virklig på, at kopisikring kan lade sig gøre??

Ja da jeg selv har udviklet systemet har jeg skam stor tiltro til det,
faktisk tør jeg påstå at jeg ved det.
Det har nu klaret 4 års tests af jeg ved snart ikke hvem.

Så mon ikke det er, endda ret sikkert.

Jeg har da taget patent på det, så, så meget tror jeg det altså.

Mvh
Bjarne

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-09-02 16:21

Bjarne Østergård wrote:

> Ja da jeg selv har udviklet systemet har jeg skam stor tiltro til det,
> faktisk tør jeg påstå at jeg ved det.
> Det har nu klaret 4 års tests af jeg ved snart ikke hvem.

Jeg erindrer at du lagde kopisikringen til offentlig test herinde og at
den blev brudt på omkr. 24 timer.

Lad mig se ...

http://groups.google.com/groups?&selm=9lg8g0%242ert%241%40news.cybercity.dk

> Jeg har da taget patent på det, så, så meget tror jeg det altså.

Hvad er patentnummeret? Og lad mig lige erindre på at et patent kun giver
patentindehaveren eneret på at tjene penge på sin opfindelse. Den
beskytter ikke konstruktionen, eller i dette tilfælde, kildekoden.

Men det vidste du vel godt?

--
..signature

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 16:32

"Christian Andersen" <tcd977fzm1001@sneakemail.com> wrote in message

> Jeg erindrer at du lagde kopisikringen til offentlig test herinde og at
> den blev brudt på omkr. 24 timer.

Så husker du forkert, det var en diskette som ikke burde kunne slettes,
eller kunne kopieres, det var ikke en CD.

Det var et forsøg på at udsende en licensdiskette der kunne sikre et vist
antal licenser på en cd, men det er ganske rigtigt jeg sendte den til nogle
folk herinde fra, som knækkede min beskyttelse inden for et døgn. det er
b.la disse mennesker jeg ville sige tak til.

Dette system er derfor lagt i bero udviklingsmæssigt, og bliver nok skrottet
helt, for jeg kan ikke rigtig finde nogen løsning på diskette sikringen.

Det er program Cdén med pc finder på der er kopisikret.

Og det endda således at man selv kan kopiere den til eget brug alt det man
vil.
Men programmet fra en kopi kan kun bruges af en selv.

Som du ved er jeg meget beskeden, men jeg syntes altså det er genial.

Mvh.
Bjarne Østergård

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-09-02 16:43

Bjarne Østergård wrote:

> [...]
> vil.
> Men programmet fra en kopi kan kun bruges af en selv.

Det lyder sateme interessant. Hvordan gør den det?

Og lad mig igen erindre om at du har oplyst at du har patenteret ideen.
Et patent beskytter patentindehaveren (det er dig) mod uretmæssig
kommerciel udnyttelse af din opfindelse.

Det vil altså sige at hvis en person hugger dit program efter at du har
postet kildekoden herinde, kan du sagsøge ham for rigtig mange penge.

Så igen, vil du gerne komme med kildekoden til programmet? Eventuelt lagt
på en hjemmeside så du ikke belaster nyhedsgruppen for meget.

--
..signature

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 16:58

> [...]

> Det vil altså sige at hvis en person hugger dit program efter at du har
> postet kildekoden herinde, kan du sagsøge ham for rigtig mange penge.

Hvorfor skulle jeg dog udsætte mig selv for al det bøvl.?

> Så igen, vil du gerne komme med kildekoden til programmet? Eventuelt lagt
> på en hjemmeside så du ikke belaster nyhedsgruppen for meget.

Nej det vil jeg bestemt ikke.
Det er naturligvis en firmahemligjhed og de eneste eksemplarer af
kildekoden, der eksisterer, er i en bankboks, og i krypteret form.
Og der bliver de.

Mvh
Bjarne Østergård

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-09-02 18:11

"Bjarne Østergård" <boe@ydicon.dk> writes:

> Nej det vil jeg bestemt ikke.
> Det er naturligvis en firmahemligjhed og de eneste eksemplarer af
> kildekoden, der eksisterer, er i en bankboks, og i krypteret form.
> Og der bliver de.

Det giver ikke væsentligt større sikkerhed end at offentliggøre dem,
specielt ikke når du nu sælger cd'er med koden på. Det er selvfølgelig
en mindre barriere at komme over.

Hvad var patentnummeret, og hvor er det patenteret (USA, Danmark,
EU)?

/L

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-09-02 18:21

Bjarne Østergård wrote:

> Nej det vil jeg bestemt ikke.
> Det er naturligvis en firmahemligjhed og de eneste eksemplarer af
> kildekoden, der eksisterer, er i en bankboks, og i krypteret form.
> Og der bliver de.

Bjarne, Bjarne, Bjarne.

En patentansøgning skal indeholde en arbejdstegning til opfindelsen. I
dit tilfælde kildekoden til programmet.

Jeg har søgt lidt på nettet og patentnummer 6,457,059 i det amerikanske
patentbureau indeholder faktisk nok informationer til selv at lave et
program baseret på ideen.

Patentnummer: 6,457,059
Titel: Method and apparatus for transmitting multicast data in a switched
LAN environment

Måske ikke det mest spændende emne, men det er der.

Indtast ovenstående nummer her:

http://patft.uspto.gov/netahtml/srchnum.htm

Så jeg spørger for anden gang: Kan vi få patentnummeret på dit program at
vide?

En sidste ting.

Den 17. januar 2002 skrev du at vi ville få et "US patent nummer" "engang
i næste uge" så snart I "havde papirerne i orden".

Har I fået papirerne i orden nu?

eller

http://makeashorterlink.com/?E5D3415F1

--
..signature

Fra : Alex Holst

Dato : 30-09-02 18:30

http://www.apa.org/journals/psp/psp7761121.html

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 30-09-02 16:21

Thomas wrote:
> Og hvor får du så serienumre fra stjålne ting som ikke har været i
> nærheden af "pc-fnider" ?

Thomas lad vær' med at spørge, Bjarne husker ikke hvad han lige har
skrevet og du får nok et svar på noget helt andet.

Efter 30-40 tråde vil du nå til den erkendelse at de ikke ved en skid.

De fx en "netværksekspert" ansat, men kan stille trivielle spørgsmål om
Ethernet,

http://groups.google.com/groups?selm=3d45b7b5%240%241691%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 16:35

"Christian E. Lysel" <sunsite.dk.nntp@spindelnet.dk> wrote in message

> [...]
>
> Efter 30-40 tråde vil du nå til den erkendelse at de ikke ved en skid.
>

> De fx en "netværksekspert" ansat, men kan stille trivielle spørgsmål om

Jammen ved du da hvor mange ham pirat producenten fra Asien nåede at udsende
af pirat netkort før han blev anholdt, og hvor i verden de befinder sig.

Så vil jeg meget gerne have svar på dette trivielle spørgsmål.

Mvh
Bjarne

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 30-09-02 17:06

Bjarne Østergård wrote:
> Jammen ved du da hvor mange ham pirat producenten fra Asien nåede at udsende
> af pirat netkort før han blev anholdt, og hvor i verden de befinder sig.

Du fatter ikke en skid.

> Så vil jeg meget gerne have svar på dette trivielle spørgsmål.

Spørg din netværksekspert. Spørg ham endvidere hvor let det er at ændre
MAC adresserne i mange netværkskorts driver.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-09-02 13:28

"Bjarne Østergård" wrote:

> [...]
> brugere.
> men den kan bruges af alle, uanset om man har en PC Finder eller aldrig har

Du mener vel kun for systemer med sikkerhedshuller. Jeg vil tvivle meget
kraftigt på, at det du siger overhovedet kan lade sig gøre på et
fornuftigt opsat system. Hvordan i alverden skulle et tilfældigt program
fra en webserver få adgang til de oplysninger.

Jeg ser blot en total blank side.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 13:49

> [...]
> fornuftigt opsat system. Hvordan i alverden skulle et tilfældigt program
> fra en webserver få adgang til de oplysninger.

Så er din webbrowser nok opsat til ikke at ville tillade Activex

Og du misforstår mig totalt, siden skal ikke tvinge sig adgang til nogen der
ikke selv ønsker det.

Vi er jo ikke hackere, men det er en servicesside der kan hjælpe dig til at
afsløre om en forsøger at sælge dig stjålne komponenter.

Så du skal blot i din browser under sikkerheds indstillinger tillade at den
afvikler activex komponenter.

Så virker den skam som den skal.

Med venlig hilsen
Bharne Østergård

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-09-02 13:52

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

> Du mener vel kun for systemer med sikkerhedshuller.

Ja, det var derfor han sagde IE med ActiveX. Han glemte nok også at
sige "administratorrettigheder hvis Win NT, 2K eller XP".

> Jeg vil tvivle meget kraftigt på, at det du siger overhovedet kan
> lade sig gøre på et fornuftigt opsat system.

IE der kører (endda ucertificerede) ActiveX-programmer ... fornuftigt
opsat system?

> Hvordan i alverden skulle et tilfældigt program fra en webserver få
> adgang til de oplysninger.

ActiveX er ikke andet end signerede windows-executables. De kan alt
hvad brugeren kan, og med administratorrettigheder er det alt på den
maskine.

> Jeg ser blot en total blank side.

Så bruger du jo nok ikke IE med ActiveX.
/L

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 15:01

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> wrote in message

> ActiveX er ikke andet end signerede windows-executables. De kan alt
> hvad brugeren kan, og med administratorrettigheder er det alt på den
> maskine.

Så vidt jeg ved bruger mange antivirus huse, samme teknologi til deres
servicer med online skanninger for virus.

Panda antivirus online skanning, er vist nok en ActiveX

Så teknologien er vel ikke så ukendt endda.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-09-02 15:07

"Bjarne Østergård" wrote:

> Panda antivirus online skanning, er vist nok en ActiveX
>
> Så teknologien er vel ikke så ukendt endda.

Det bliver den jo ikke nødvendigvis mere pålidelig af.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 15:53

> Det bliver den jo ikke nødvendigvis mere pålidelig af.

Vel heller ikke det modsatte.

Mvh
Bjarne

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-09-02 20:32

"Bjarne Østergård" wrote:

> "Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

> Vel heller ikke det modsatte.

Udfra beskrivelserne af ActiveX konkluderer jeg, at det er
håbløst upålideligt. Det eneste du har at sige som forsvar
er, at den er meget udbredt. Mere brug af upålidelig
software er et større problem, så simpelt mener jeg det er.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 23:04

> Udfra beskrivelserne af ActiveX konkluderer jeg,
Ja konklusioner er der jo mange af.
Men ActiveX er nu meget pålideligt, det er såmænd ikke værrer eller bedere
end så meget andet.
Du bruger det sikkert hver dag, ihvertfald hvis du har et nyere Windows
system.

> at det er håbløst upålideligt. Det eneste du har at sige som forsvar
Forsvar??
Hvad er det jeg skal forsvare??
Er jeg da i krig??

> er, at den er meget udbredt. Mere brug af upålidelig
> software er et større problem, så simpelt mener jeg det er.

ActiveX er en teknologi ikke et stykke eksagt software.

ASP er også en web teknologi, men man kan vel ikke dømme al software eller
hjemmesider ud fra hvilken teknologi de anvender.

Jeg har da set mange stabile ASP sider, vores egen websted, www.gigasoft.dk
regner jeg da til en af slagsen af de stabile, og jeg har set ASP sider der
ikke er stabile.

Og jeg forsvarer faktisk ikke noget, og jeg siger ikke det er meget udbredt
for det er det faktisk ikke, ikke til hjemmeside brug ihvertfald, men det
bruges meget i offices programmer fra Microsoft, . Exel, Office Outlook og
lignende er spækket med Active X komponenter.

Jeg sagde blot at det ikke var helt ukendt.

MVH
Bjarne Østergård

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 01-10-02 00:46

> [...]

> er, at den er meget udbredt. Mere brug af upålidelig
> software er et større problem, så simpelt mener jeg det er.

Hvad er forskellen på at downloade en (digitalt) signeret
activeX-komponent og at købe et stykke software i en butik?

I begge tilfælde skal du stole på den der har lavet det. (For activeX
skal du også stole på at der ikke er skef fejl i udstedelsen af
digitale certifikater, men lad os antage at det ikke er helt galt til
med det).

Man er først meget dårligt stillet når man accepterer usignerede
programmer, men så er man også selv ude om det, man bliver advaret.

/L

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-09-02 15:28

"Bjarne Østergård" wrote:

> Siden kan afslører om du har stjålne/efterlyste komponenter i din computer,
> selv om du aldrig har haft PC Finder installeret.

Her ser vi igen hvordan Bjarne hopper direkte over det centrale spørgsmål:
Hvad er sandsynligheden for at programmet kan "spore og genfinde stjålne
computere" som det lover.

Der er vist ingen der har tvivlet på, at hardware der er registreret i en
database kan slås op igen - men det er ikke lige den funktion, dit program slår
på.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 16:23

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> [...]
en
> database kan slås op igen - men det er ikke lige den funktion, dit program

Hej Johanatan.

Hvad er det egentligt du prøver på, jeg syntes faktisk jeg har forsøgt at
svare på alle relevante spørgsmål.
Hele PC Finders virkemåde er jo offentlig tilgængelig på vores hjemmeside
www.gigasoft.dk

Men hvis du mener at det centrale spørgsmål er
> Hvad er sandsynligheden for at programmet kan "spore og genfinde stjålne
computere.

Ja så er dit gæt nok lige så godt som mit.

De fakta jeg før har præsenteret har du jo affærdiget som usande, så hvorfor
skulle jeg gentage dem en gang mere.
Projektet er jo nyudviklet derfor er der ingen gamle statistikker at holde
sig til.

Du har jo en gang for alle besluttet at systemet ikke dur og ingen kan vist
overbevise dig om det modsatte, så en fortsat diskusion herudfra er jo
ørkeløs.

Men jeg håber da ikke det støder dig, at jeg ikke kasserer projektet ud fra
denne bedømmelse alene.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : rea721

Dato : 30-09-02 16:31

Bjarne Østergård wrote:

> Hvad er det egentligt du prøver på, jeg syntes faktisk jeg har
> forsøgt at svare på alle relevante spørgsmål.

Hmm, du anser måske ikke FreeMan's spørgsmål som relevante?

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 16:39

"rea721" <leon@721.dk> wrote in message

> Hmm, du anser måske ikke FreeMan's spørgsmål som relevante?

Jo, og det er også derfor jeg har brugt denne eftermiddag til at besvare dem
i.

MVH
Bjarne Østergård

Fra : Kasper Dupont

Dato : 30-09-02 20:35

"Bjarne Østergård" wrote:

> "rea721" <leon@721.dk> wrote in message

> Jo, og det er også derfor jeg har brugt denne eftermiddag til at besvare dem
> i.

Du har endnu ikke fortalt os, hvordan du undgår at programmet
bliver slettet fra harddisken! Først når du har givet et
sandt svar på det spørgsmål, vil jeg overveje at tage dig
seriøs.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : rea721

Dato : 30-09-02 20:44

Bjarne Østergård wrote:

> Jo, og det er også derfor jeg har brugt denne eftermiddag til at
> besvare dem i.

Ok, glæder mig til at du poster svarene i gruppen.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 30-09-02 17:03

"Bjarne Østergård" wrote:

> [...]
> slår
>
> Hvad er det egentligt du prøver på, jeg syntes faktisk jeg har forsøgt at

Du har nok en lidt anden definition af "relevante" spørgsmål end resten af
gruppen. Det indlæg, du svarede på, indeholdt udover citat af tidligere indlæg
kun to linjer: "Jeg vil give dig helt ret. Programmet giver kun et lille håb om
at maskinen når at "ringe hjemme" og afslørre hvor den er."
- Dette kommenterede du slet ikke, men skrev en masse om din nye demoside.

> Hele PC Finders virkemåde er jo offentlig tilgængelig på vores hjemmeside
> www.gigasoft.dk

Har du overset det indlæg, hvor "FreeMan" skriver, at hjemmesiden indeholder
en masse varm luft uden præcist at beskrive programmet?

> Men hvis du mener at det centrale spørgsmål er
> computere.
>
> Ja så er dit gæt nok lige så godt som mit.

Mit "gæt" er baseret på en slutning, som jeg har gjort rede for mange gange.
Du har endnu ikke påpeget nogen svagheder eller fejl i den slutning. Jeg har
også tidligere bragt GSM mobiltelefoner på banen, som har en bedre sikring end
den dit program kan tilbyde - alligevel stjæles telefonerne i stort omfang!
Dette har du så vidt jeg husker heller ikke kommenteret.

> De fakta jeg før har præsenteret har du jo affærdiget som usande, så hvorfor
> skulle jeg gentage dem en gang mere.

Jeg forventer, at du med ovenstående udsagn kan dokumentere hvornår jeg har
affærdiget dine fakta som usande?

> Projektet er jo nyudviklet derfor er der ingen gamle statistikker at holde
> sig til.

http://www.lostpc.com/
http://www.pcphonehome.com/

- dem havde vi nok hørt mere til, hvis konceptet var en succes. Sjovt nok
skriver ingen af dem noget om hvor mange computere, der bliver fundet igen med
programmerne.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 22:27

> [...]
omfang!
> Dette har du så vidt jeg husker heller ikke kommenteret.

Jeg orker faktisk ikke også, at skulle kommentere sikring af mobil
telefoner,
som du vel kan se har jeg rigeligt.

> Jeg forventer, at du med ovenstående udsagn kan dokumentere hvornår jeg
har
> affærdiget dine fakta som usande?
Nå mener du da at de er sande.

Det er jo utroligt al den dokumentation man skal bruge her for at kunne
diskutere, tænk hvis al diskusion var sådan.
Sikken en masse man så skulle ha med til familjemiddagen af dokumentation.

Min søn faldt i tirsdags og slog knæet.
kan du dokummentere det?
Hvad fanden fejler i ?

Er i så vandt til at blive fyldt med løgn at alt skal kunne dokumenteres.
og hvis det endelig skal, så skaf det selv.

Jeg vil og kan, samt orker ikke, at stille med dokumentation om dine egne
holdninger til mit projekt.
Er ddu da selv i tvivl om hvad du mener, siden at du ligefrem skal have det
dokumenteret af mig.

> [...]

nok
> skriver ingen af dem noget om hvor mange computere, der bliver fundet igen

De har sgu da mig bekendt intet med PC Finder at skaffe

MVH
Bjarne østergård

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 30-09-02 23:50

On Mon, 30 Sep 2002 23:26:36 +0200, "Bjarne Østergård"
<boe@ydicon.dk> wrote:

> Er i så vandt til at blive fyldt med løgn at alt skal kunne dokumenteres.

Fra dig? Ja.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-10-02 10:31

"Bjarne Østergård" wrote:

> gange.

> end
>
> Jeg orker faktisk ikke også, at skulle kommentere sikring af mobil telefoner,
>
> som du vel kan se har jeg rigeligt.

Du behøver sådan set ikke kommentere sikring af mobiltelefoner. Jeg
sammenligner blot din teknologi med en kendt teknologi, der på mange punkter
ligner din. Teknologien er bedre på den måde, at det er sværere for tyven at
omgå den - alligevel bliver den omgået. Dette fører så til spørgsmålet om
hvorfor din teknologi ikke skulle blive omgået i (mindst) lige så stor stil?

> hvorfor

> har
>

> Nå mener du da at de er sande.

Start med at fortælle hvilke "fakta", du tænker på. Måske har vi ikke samme
definition af "fakta"?
Hvis du tænker på påstande som at dine disketter ikke kunne kopieres, så har
jeg givet afvist det. Den slags betragter jeg ikke som "fakta", - nærmere som
"vrøvl".
Skal vi kalde din påstand om at jeg affærdiger fakta som usande for en smutter
fra din side, eller kan du dokumentere det?

> Det er jo utroligt al den dokumentation man skal bruge her for at kunne
> diskutere, tænk hvis al diskusion var sådan.
> Sikken en masse man så skulle ha med til familjemiddagen af dokumentation.

Hvis dit produkt kun egner sig til at blive solgt ved familjemiddagen, skal du
nok overveje dets fremtid...

> Er i så vandt til at blive fyldt med løgn at alt skal kunne dokumenteres.
> og hvis det endelig skal, så skaf det selv.

Det er normalt leverandøren der dokumenterer, at et produkt fungerer efter
hensigten.

> Jeg vil og kan, samt orker ikke, at stille med dokumentation om dine egne
> holdninger til mit projekt.

Så vil jeg foreslå, at du ikke kommer med påstande om dem.

Det er præcis samme koncept.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 11:36

> [...]
> omgå den - alligevel bliver den omgået. Dette fører så til spørgsmålet om
> hvorfor din teknologi ikke skulle blive omgået i (mindst) lige så stor

Jeg tror på ingen måde at computertyveri stopper, fra dag til anden, på
grund at mit lille stykke software.
Men PC Finder kan faktisk ikke omgåes hvis det bruges rigtig og sættes
rigtig op.
Selv om man kun installerer PC Finder en gang og derefter fjerner den helt
igen.
Man skal logge sig ind på vores webside med brugernavn og password for at
fjerne den igen, det kan slet ikke gøres fra brugerens egen maskine.
Da komponent databasen og relationerne til den unikke nøgle CD, jo befinder
sig på en server.

Det er ikke meget anderledes end central registret over nummerplader til
biler, blot at vores system er endnu sværrer at snyde, for nummerpladerne vi
registrerer kan ikke skiftes, ikke alle ihvertfald.

Nu kan både Politi, forsikringsselskaber, forhandler af brugte computere, ja
faktisk kan alle med adgang til Internettet, skanne en computer, for at
afsløre om den indeholder efterlyste dele, samt finde den rette ejermand til
stumperne, eller hele computeren.

Og det uanset om maskinen er formateret parttioneret osv.
Ja selv om de pågældende aldrig har hørt om PC Finder.

Er det da virkelig så dårlig en ide??

Og hvorfor støder denne ide folk herinde så meget, det forstår jeg simpelt
hen ikke.
Man skulle da tro at et hvert tiltag til at højne sikkerheden i IT branchen
ville være et pluds, så hvorfor så ikke dette?

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

..

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-10-02 11:59

Bjarne Østergård wrote:
> Men PC Finder kan faktisk ikke omgåes hvis det bruges rigtig og sættes
> rigtig op.

Bjarne, min kollega Lars Møller forslog engang følgende,

--
Bjarne køber 20 PC'er. På de 10 PC'er installere han PC Finder.

Bjarne notere serienumrene ned på alle maskinerne, både dem der er
installeret programmet på og dem der ikke er noget program på.
Dokumentet får Bjarne registreret ved Notarius Publicus.

Derefter annoncere han efter frivillige testere. Alle får udleveret en
PC, og underskriver et dokument, hvor de lover, at levere maskinen
tilbage hvis det er en af dem der ikke er programmet på. Man forpligter
sig også til at browse på Internettet med maskinen i mindst 1 time
(inkl. Bjarnes test side), indenfor en uge. De maskiner der har
programmet installeret, og som Bjarne finder skal ligeledes leveres
tilbage til Bjarne. MEN..... De maskiner som har programmet installeret,
og som Bjarne IKKE sporer, er testerens ejendom.

Det er en fair test, og jeg stiller gerne op.
--

Hvornår skal vi lave ovenstående test, jeg og flere andre stiller
gladeligt op.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Alex Holst

Dato : 01-10-02 12:09

Christian E. Lysel <sunsite.dk.nntp@spindelnet.dk> wrote:

> Bjarne, min kollega Lars Møller forslog engang følgende,
>
> --
> Bjarne køber 20 PC'er. På de 10 PC'er installere han PC Finder.

[..]
> --
>
> Hvornår skal vi lave ovenstående test, jeg og flere andre stiller
> gladeligt op.

Snakeoil.dk har bedt om noget lignende. Da Gigasoft ikke svarede paa
vores tilbud om gratis arbejdskraft i form af evaluering tilboed vi at
levere PC'en tilbage uanset om den formaar at kontakte Gigasoft's
alarmcentral eller ej.

Gigasoft har ikke svaret paa vores to henvendelser.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-10-02 16:38

Alex Holst wrote:
> Snakeoil.dk har bedt om noget lignende. Da Gigasoft ikke svarede paa

Hvordan sender man epost til snakeoil.dk?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Alex Holst

Dato : 01-10-02 17:13

Christian E. Lysel <sunsite.dk.nntp@spindelnet.dk> wrote:

> Hvordan sender man epost til snakeoil.dk?

Man faar det naermeste store fjols til at checke at virtualdomains er
sat korrekt op. Tak.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-10-02 20:06

Alex Holst wrote:
> Man faar det naermeste store fjols til at checke at virtualdomains er
> sat korrekt op. Tak.

:)

Skal man retransmittere epost til dette domain, eller har du en kopi af
afviste mails?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Alex Holst

Dato : 01-10-02 21:04

Christian E. Lysel <sunsite.dk.nntp@spindelnet.dk> wrote:
> Skal man retransmittere epost til dette domain, eller har du en kopi af
> afviste mails?

Der skal gensendes.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 01-10-02 12:15

On Tue, 1 Oct 2002 12:36:15 +0200, Bjarne Østergård <boe@ydicon.dk> wrote:

Følgende lader jeg lige stå:

> Og det uanset om maskinen er formateret parttioneret osv.
> Ja selv om de pågældende aldrig har hørt om PC Finder.

> Er det da virkelig så dårlig en ide??

Nej.

> Og hvorfor støder denne ide folk herinde så meget, det forstår jeg simpelt
> hen ikke.

Fordi det du gør er at reklamere for snakeoil. Vi ved ikke hvorledes dit
program virker. Af tidligere erfaring har det så vist sig, at vi er nødt
til at være skeptiske. Vi vil have de tekniske metoder der er anvendt.
Specielt vil vi gerne have tricket der gør at:

--- QUOTE ---
> Og det uanset om maskinen er formateret parttioneret osv.
--- QUOTE ---

For det er imod al min viden om sunde fornuft. Det til trods for at min
viden om computere fortæller mig at det eneste non-volatile i en
standard PC er harddisk, til dels BIOS og til dels et par bytes andre
steder. Hvis du skrev at du gemmer dine data i BIOS, så havde jeg noget
at forholde mig til. Hvis du kun gemmer det på harddisken, så vil jeg
bare grine af dig.

Hvis du ikke vil videregive kildekoden eller metoden, så findes der
test. Vi er en del erfarne computerbrugere, der gerne vil teste
softwaren, hvis leverandøren stiller en maskine til rådighed med PC
Finder installeret. Der behøver du ikke frigive noget i højere grad end
højst nødvendigt.

http://www.snakeoil.dk

--
Jesper

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 14:36

"Jesper Louis Andersen" <jlouis@tyr.diku.dk> wrote in message

> [...]

> steder. Hvis du skrev at du gemmer dine data i BIOS, så havde jeg noget
> at forholde mig til. Hvis du kun gemmer det på harddisken, så vil jeg
ja men jeg har jo sagt igen og igen at disse oplysninger er i en database på
en server, de er slet ikke på brugerens maskine så hvordan skal man kinne
slette dem der.

F.eks Motherboard og harddisk produktions numre og mac adressen på
netkortet.
Hvordan sletter man alle disse ting, og ved alle tyve mon hvordan det gøres.

PC Finder opsamler disse oplysninger sammen med en relationsnøgle som ed den
CD som programmet er installeret fra.

> [...]
> softwaren, hvis leverandøren stiller en maskine til rådighed med PC
> Finder installeret. Der behøver du ikke frigive noget i højere grad end

Jeg vil ikke udgive kildekoden, men der er lige nu produseret 1000 stk som
udelukkende er fordelt til alle der vil teste det.
Og nogen af testerne er virkelige de tunge drenge.

Oracle, Microsoft og Dell samt IBM er på listen for jeg ved jo i vil spørge
Herudover en masse alm bruger, institutioner og offentlige kontorer.

Med venlig hilsen
Bjarne.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 01-10-02 15:24

On Tue, 1 Oct 2002 15:36:00 +0200, Bjarne Østergård <boe@ydicon.dk> wrote:
> [...]
> netkortet.
> Hvordan sletter man alle disse ting, og ved alle tyve mon hvordan det gøres.

Ah, *PLONK*. Trolls spilder min tid. Maybe jeg nu kan læse D.E.S i fred
og uden at fare op af stolen.

--
Jesper

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-10-02 14:34

"Bjarne Østergård" wrote:

> Men PC Finder kan faktisk ikke omgåes hvis det bruges rigtig og sættes
> rigtig op.

Hvad får dig til at tro, at tyven bruger det rigtigt?

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 14:41

> Hvad får dig til at tro, at tyven bruger det rigtigt?

Ganske simpelt fordi der ikke er nogen alternativer for ham.

Den absolute nemmeste måde at uddgå at blive afsløret af PC Finder systemet
på, er at lade være med at stjæle en maskine hvor den er på.
Denne metod er til gængæld helt sikker.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-10-02 15:18

"Bjarne Østergård" wrote:

> "Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

> Ganske simpelt fordi der ikke er nogen alternativer for ham.

Jo, slet alt på harddisken og installere et OS
som PC Finder slet ikke kan køre på.

> Den absolute nemmeste måde at uddgå at blive afsløret af PC Finder systemet
> på, er at lade være med at stjæle en maskine hvor den er på.

Og den næstnemmeste måde er at slette alt fra harddisken,
og derefter unlade at installere noget af din software.

> Denne metod er til gængæld helt sikker.

Det samme er min metode.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 15:35

> Det samme er min metode.

Ja det må jeg jo give dig ret i.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : rea721

Dato : 01-10-02 15:43

Bjarne Østergård wrote:
-snip-

Nå...nu har jeg kigget tråden igennem, og du skrev igår at du havde brugt
hele dagen på at svar på Freeman's spørgsmål....
news:an6b6f$ra2$1@sunsite.dk men jeg kan stadigvæk ikke se dine svar.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-10-02 20:55

"Bjarne Østergård" wrote:

> Jeg tror på ingen måde at computertyveri stopper, fra dag til anden, på
> grund at mit lille stykke software.

Så er der da noget, vi er enige om!

> Men PC Finder kan faktisk ikke omgåes hvis det bruges rigtig og sættes
> rigtig op.

Her holdt enigheden op. De serienumre, der kan aflæses elektronisk kan
(næsten) altid ændres elektronisk - det er bl.a. sådan GSM-tyverisikringen
bliver omgået.

> [...]
> afsløre om den indeholder efterlyste dele, samt finde den rette ejermand til

Det er fint, at alle kan - men reelt er det kun noget værd, hvis en ærlig
kunde køber en stjålet computer af en tyv/hæler, der ikke har ændret ved
serienumrene. Så er vi tilbage ved sandsynligheden for, at en tyv/hæler
gensælger computeren med uændrede serienumre, hvis dit program bliver udbredt.

> Og hvorfor støder denne ide folk herinde så meget, det forstår jeg simpelt
> hen ikke.

Det der støder er nok, at du markedsfører systemet som noget, der kan spore og
genfinde en stjålen computer. Denne funktion fungerer kun under så mange
forbehold, at den reelt er nærmest værdiløs.
Den brugbare funktion er, at ærlige købere kan kontrollere, om computeren er
stjålet - men denne funktion er også tvivlsom, hvis programmet bliver udbredt -
og der skal ikke meget fantasi til at forestille sig, at de stjålne varer i
stedet vil havne på markeder, hvor man ikke går så meget op i oprindelsen.

> Man skulle da tro at et hvert tiltag til at højne sikkerheden i IT branchen
> ville være et pluds, så hvorfor så ikke dette?

Fordi du forsøger at sælge folk noget, der er milevidt fra at kunne det, du
giver indtryk af, at det kan. (Her snakker vi ikke om hvorvidt det teknisk
fungerer som beskrevet, men om hvorvidt den teknik overhovedet kan løse
opgaven).
Synlig mærkning og fysisk sikring giver langt mere for pengene - og det
fungerer _inden_ maskinen bliver stjålet.

Du glemte at svare på, om vi skulle kalde din påstand om, at jeg affærdiger
fakta som usande for en smutter fra din side, eller om du kan dokumentere det?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-10-02 21:05

Jonathan Stein wrote:
> Fordi du forsøger at sælge folk noget, der er milevidt fra at kunne det, du
> giver indtryk af, at det kan. (Her snakker vi ikke om hvorvidt det teknisk

Hov hov, nu skal du ikke blive grov, Bjarne har da altid påstået at
produktet er gratis, og at han ikke prøver at sælge noget.

Alt andet vil jo være grove påstande imod stakels ærlige Bjarne.

http://groups.google.com/groups?selm=3bed4d89%240%24231%24edfadb0f%40dspool01.news.tele.dk&output=gplain

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-10-02 21:09

"Christian E. Lysel" wrote:

> Hov hov, nu skal du ikke blive grov, Bjarne har da altid påstået at
> produktet er gratis, og at han ikke prøver at sælge noget.

Man har jo et standpunkt til man tager et nyt. Fra hjemmesiden:
Vejl. pris for PC Finder: DKK 499,00
Tilføjelse af licenser på eksisterende nøglekort: DKK 199,00
AlarmCentralsgebyr pr. måned: DKK 10,00 pr. licens

- eneste forhandler er godt nok en hjemmeside, der ikke fungerer, men alligevel...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 21:17

> Så er der da noget, vi er enige om!
Godt

> Her holdt enigheden op. De serienumre, der kan aflæses elektronisk kan
> (næsten) altid ændres elektronisk - det er bl.a. sådan GSM-tyverisikringen
> bliver omgået.
Hm måske kan det det, men kender du nogen der kan ændre på et motherboards
id eller harddiskens
Og hvor stor sansynlighed er der for at tyven kan de eller hæleren.
Men det kan jeg jo kun gætte på
Når jeg siger det ikke kan omgåes mener jeg at de data om komponenterne der
er i databasen ikke kan slettes af nogen tyv.
Men om der virkelig skulle opstå en industri til at fifle med elektronikken,
tjah det ved jeg sselvfølgeligt ikke, men hvis der gør har vi da nået mindst
et lille mål, nemlig at gøre tyveri mere besværlig.

> [...]
> serienumrene. Så er vi tilbage ved sandsynligheden for, at en tyv/hæler
> gensælger computeren med uændrede serienumre, hvis dit program bliver

Ja jeg tror ikke en tyv ville kunne ændre dem. men jeg kan ikke være sikker

> [...]
> genfinde en stjålen computer. Denne funktion fungerer kun under så mange
> forbehold, at den reelt er nærmest værdiløs.
Er det ikke en holdnin mere end det er fakta.
og er uenighed da forbudt her?
Nej vi har testet og undersøg samt analyseret tyves adfærd og hælerens, så
hvis det ikke ændres radikalt, har PC Finder en god change.
Og ændres den har vi nået målet, nemlig at gøre tyveriet mere besværligt.

> [...]
> stedet vil havne på markeder, hvor man ikke går så meget op i oprindelsen.
Næh der havner de jo allerrede det ved man for mange ved godt at de har
varme varer med hjem fra værtshuset eller fra kolegaen på arbejdspladsen.
Men uanset hvad er PC Finder et værktøj der forværer tyvens og hælerens
situation.

> [...]
> Synlig mærkning og fysisk sikring giver langt mere for pengene - og det
> fungerer _inden_ maskinen bliver stjålet.

Sjovt at du siger dette, for vi ville havde udgivet et mærke sammen med PC
Finder, men forsikringsbranchen anbefalede det ikke det virker ikke siger
de, det giver dem mere bøvl end opklarringer.
Vores koncept er skam udarbejder i samråd med folk fra branchen.

> Du glemte at svare på, om vi skulle kalde din påstand om, at jeg
affærdiger
> fakta som usande for en smutter fra din side, eller om du kan dokumentere
det?

Hvis du mener det er vigtigt så gør du bare det, og også de andre vi, som du
hentyder til, må da også kalde det hvad de ønsker, for min skyld.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-10-02 22:15

"Bjarne Østergård" wrote:

> Hm måske kan det det, men kender du nogen der kan ændre på et motherboards
> id eller harddiskens

Ja, dog ikke nogen, der ville gøre det for at bringe stjålet hardware i omløb.
- Men når det sker med GSM-telefoner hvorfor skulle det så ikke ske med andet
hardware?

> Men om der virkelig skulle opstå en industri til at fifle med elektronikken,
> tjah det ved jeg sselvfølgeligt ikke, men hvis der gør har vi da nået mindst
> et lille mål, nemlig at gøre tyveri mere besværlig.

Det er ikke det mål, du beskriver på hjemmesiden for programmet.

> udbredt.
>
> Ja jeg tror ikke en tyv ville kunne ændre dem. men jeg kan ikke være sikker

Du kan muligvis skabe marked for et nyt mellemled, som fjerner "ubehagelige"
oplysninger fra hardwaren. (Mulig bivirkning: Så skal der stjæles flere
computere for at tyvene kan opretholde samme indtægt).

> spore og
>

> Er det ikke en holdnin mere end det er fakta.

Det er en vurdering.

> og er uenighed da forbudt her?

Nej, men en dokumenteret redegørelse for vurderingen fra sælgers side vil være
på sin plads.

> Nej vi har testet og undersøg samt analyseret tyves adfærd og hælerens, så
> hvis det ikke ændres radikalt, har PC Finder en god change.

Adfærd vil - om nødvendigt - blive ændret radikalt. Hvorfor skulle tyve være
så meget anderledes på dette område? Hvis vi skal have en bil-analogi, så bliver
der også stjålet biler med startspærre.

> Og ændres den har vi nået målet, nemlig at gøre tyveriet mere besværligt.

- Et mål, der stadig skal være hemmeligt for køberen?

> er
> udbredt -
>

> Næh der havner de jo allerrede det ved man for mange ved godt at de har
> varme varer med hjem fra værtshuset eller fra kolegaen på arbejdspladsen.

- Og det er disse købere, du forventer vil gå hjem og teste på jeres web-side,
om computeren er stjålet?

> [...]
> de, det giver dem mere bøvl end opklarringer.
> Vores koncept er skam udarbejder i samråd med folk fra branchen.

Fra de to links, du har på hjemmesiden (først www.forsikringsoplysningen.dk):
"Erfaringer viser, at indbrudstyve har stort besvær med at sælge mærkede
genstande, og mærkningen giver politiet gode muligheder for at opklare
tyverier."
<http://www.forsikringsoplysningen.dk/Oplysningsmaterialer/on%20line/hold%20tyven%20ude/c1101_06.htm>

- og fra www.stopindbrud.dk: "Hælerne vil ikke have de mærkede ting. Har du
mærket dine ting, tænker tyven sig om en ekstra gang, før han bryder ind. Mærk
det synligt, så det er vanskeligt for tyven at afsætte og dermed mindre
attraktivt at stjæle. [...] Det gælder især radio- og tv-apparater, fotoudstyr,
cd’er, computerudstyr og værktøj." <http://193.109.57.7/Default.asp?ID=28>

> affærdiger
> det?
>
> Hvis du mener det er vigtigt så gør du bare det, og også de andre vi, som du
> hentyder til, må da også kalde det hvad de ønsker, for min skyld.

Du kan eller vil altså ikke dokumentere påstandene?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-10-02 08:02

http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#VolumeId

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 02-10-02 09:56

> http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#VolumeId

Prøv at teste den op mod http://www.gigasoft.dk/webfind/
og fortæl mig så resultater

Altså skan først, kør så VolumeID og skan igen

MVH
Bjarne Østergård

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-10-02 10:26

"Christian E. Lysel" wrote:

> http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#VolumeId

Det har jo intet med harddisk ID at gøre. Det drejer sig om et filsystems
ID, der udelukkende har til formål at kunne kende forskel på filsystemer.
Det er i øvrigt fuldstændigt unødvendigt på harddiske. Slet harddisken,
og det er væk, så får du et nyt tilfældigt ID næste gang du formatere
partitionen.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-10-02 10:44

Kasper Dupont wrote:
> Det har jo intet med harddisk ID at gøre. Det drejer sig om et filsystems

Flyt IDE eller SCSI jumperen :)

Hvilken harddisk id snakker vi om, der er så mange.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-10-02 11:02

"Christian E. Lysel" wrote:

> Flyt IDE eller SCSI jumperen :)
>
> Hvilken harddisk id snakker vi om, der er så mange.

Jeg snakker om det ID, det nævnte program kan ændre på.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-10-02 11:06

Kasper Dupont wrote:
> Jeg snakker om det ID, det nævnte program kan ændre på.

Og hvilken ID snakker vi om?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-10-02 12:17

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-10-02 13:03

Kasper Dupont wrote:
> http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/misc.shtml#VolumeId

Godt vi snakker forbi hinanden.

Jeg spørger hvilken ID pc finder kikke efter, ikke hvilken volumeid
kikker efter.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-10-02 13:06

"Christian E. Lysel" wrote:

> Godt vi snakker forbi hinanden.
>
> Jeg spørger hvilken ID pc finder kikke efter,

OK, det aner jeg ikke.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 04-10-02 07:18

Bjarne Østergård skrev:

> Hm måske kan det det, men kender du nogen der kan ændre på et
> motherboards id

Hvis du tænker på BIOS-vendor string, så kan den godt ændres med et
tredieparts-BIOS-flash program. Kildekoden er også til rådighed:

> eller harddiskens

Hvis du tænker på OEM ID string, kan du ændre det med DiskProbe som
medfølger på install-cden til W2K og fremefter (Windows Support
Tools). Læs mere om programmet her:

MAC-adressen kan laves om på en del netkort, deriblandt på pcere byg-
get med Intel 810 chipset eller med Sis900-chippen hvor man kan redi-
gere MAC-adressen direkte fra netværksindstillingerne.
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 04-10-02 15:33

"Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in message

Tak for dit svar Peder

Du kan se her hvad vi scanner for, hvis du har en browser der tillader
afvikling af ActiveX komponenter

Fra : Kasper Dupont

Dato : 04-10-02 16:31

"Bjarne Østergård" wrote:

> "Peder Vendelbo Mikkelsen" <pedervm@myrealbox.com> wrote in message
>
> Tak for dit svar Peder
>
> Du kan se her hvad vi scanner for, hvis du har en browser der tillader
> afvikling af ActiveX komponenter

Og hvad så med alle os andre?

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 04-10-02 16:42

> Og hvad så med alle os andre?

I må begge to vente til jeg får udviklet projektet, til også at omfatte jer.
Beklager )

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Kent Friis

Dato : 04-10-02 17:10

Den Fri, 4 Oct 2002 17:41:39 +0200 skrev Bjarne Østergård:

>"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

>I må begge to vente til jeg får udviklet projektet, til også at omfatte jer.
>Beklager )

Du ønsker altså stadig ikke at have noget at gøre med folk der
tager IT-sikkerhed alvorligt?

Mvh
Kent
--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 04-10-02 17:30

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

> Du ønsker altså stadig ikke at have noget at gøre med folk der
> tager IT-sikkerhed alvorligt?

Egentlig og måske ikke, for mon ikke det er dem der tager lettest på
sikkerheden der mest får stjålet deres computere.
Så jeg henvender mig nu mest til ganske almindelge mennesker med ganske
almindelig forstand på de dele.

Men jeg vil gerne have en dialog med de virkelige skrappe eksperter, for
selv at lære noget.
Det er derfor jeg skriver i denne ng.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-10-02 11:54

Bjarne Østergård wrote:

> Med venlig hilsen
> Bjarne Østergård

Bjarne, har du fundet patentnummeret frem?

--
..signature

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 05-10-02 12:02

> Bjarne, har du fundet patentnummeret frem?
Ja og jeg har også skrevet det i en helt ny tråd, men her er det så igen

Nr P13830US00/RM/ar
Country United States
App/Publ. No.: 10/050,420
Proprietor: Gigasoft Denmark
Invoice No. 504183
Date May 1, 2002
Title: Method for tracing a computer connected to a data network

Og yderlige info kan ses på www.gigasoft.dk

Systemet kan i selv afprøve lidt af på http://www.gigasoft.dk/webfind/

PS. http://www.gigasoft.dk/webfind/ kræver at i kan anvende ActiveX
teknologien

Med venlig hilsen
Bjarne østergård
Gigasoft Danmark

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-10-02 21:47

Bjarne Østergård wrote:

> Ja og jeg har også skrevet det i en helt ny tråd, men her er det så igen
> Nr P13830US00/RM/ar

<snip>

> Title: Method for tracing a computer connected to a data network

Fint. Men som du også skrev er det kun en patentansøgning og ikke et
rigtigt patent.

Men jeg siger i hvert fald tak.

--
..signature

Fra : rea721

Dato : 05-10-02 12:04

Christian Andersen wrote:

> Bjarne, har du fundet patentnummeret frem?

Ja åbenbart

Fra : Jonathan Stein

Dato : 05-10-02 13:04

"Bjarne Østergård" wrote:

> Men jeg vil gerne have en dialog med de virkelige skrappe eksperter, for
> selv at lære noget.
> Det er derfor jeg skriver i denne ng.

Prøv også at læse en gang i mellem...

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 07-10-02 15:53

Bjarne Østergård skrev:

> "Kasper Dupont" wrote

I kan bare svare ordentligt, ha!

> I må begge to vente til jeg får udviklet projektet, til også at
> omfatte jer. Beklager )

Jamen, jeg kunne slet ikke se noget, fordi jeg ikke havde lyst til at
installere indholdet af etellerandet.cab og jeg heller ikke kunn finde
på en metode til blot at gemme etellerandet.cab og undersøge den off-
line.

Jeg forsøgte endda også at browse websiden med Sam Spade
(www.samspade.org find programmet på websiden), uden at det gav mere
positive resultater.

Er der et support-telefonnummmer/ en emailadresse jeg kan henvende mig
på?

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 07-10-02 21:47

> Er der et support-telefonnummmer/ en emailadresse jeg kan henvende mig
> på?

JA begge findes på vores hjemmeside under menupunktet Support.
MVH
Bjarne Østergård

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 04-10-02 17:17

Bjarne Østergård skrev:

> "Peder Vendelbo Mikkelsen" wrote

> Tak for dit svar Peder

Velbekomme, jeg tager din tak som udtryk for at de nævnte IDs var dem
i registrerede. Set i lyset af mit indlæg og links, kan det måske vise
dig at man ikke skal stole overmåde meget på jeres registrering.

> Du kan se her hvad vi scanner for, hvis du har en browser der til-
> lader afvikling af ActiveX komponenter
> http://www.gigasoft.dk/webfind/

Jeg har ikke lyst til at installere diverse ActiveX komponenter.

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 30-09-02 17:33

On Mon, 30 Sep 2002 17:22:57 +0200, Bjarne Østergård <boe@ydicon.dk> wrote:

> [...]
> svare på alle relevante spørgsmål.
> Hele PC Finders virkemåde er jo offentlig tilgængelig på vores hjemmeside

3 small words:
We want code!

> [...]
> skulle jeg gentage dem en gang mere.
> Projektet er jo nyudviklet derfor er der ingen gamle statistikker at holde

7 small words:
We dont want ``statistics'', we want code!

> Du har jo en gang for alle besluttet at systemet ikke dur og ingen kan vist
> overbevise dig om det modsatte, så en fortsat diskusion herudfra er jo
> ørkeløs.

2 small words:
Code convinces

ad1:
Du har dokumenteret din ide. Du har ikke dokumenteret din
implementation af din ide. Det er implementationen der afgør det her.
Det er din implementation der kan indeholde fejl, ligesåvel som din
ide kan gøre det.

ad2:
Statistikker er ligegyldigt. Vi kigger ikke på hvad andre har gjort
eller ej. Vi kigger på et konkret produkt.

ad3:
Du kan ikke overbevise nogen herinde, medmindre du rent faktisk
fortæller om de tekniske detaljer. Indtil videre har du kun
offentliggjort en teoretisk ide. Den kan sådan set koges ned til:
''PC Finder er et program, der læser nogle data i windows
omhandlende hardwareenheder. Disse data lagres i en central
database. Ved hvert opstart sender PC finder information til den
centrale database. Hvis hardwareenhederne er meldt stjålet så
registreres den IP adresse, som forbindelsen blev lavet fra''

5 linier er ikke meget. Når jeg normalt dokumenterer software, går der
mindst 100 sider per 2500 liniers kode (og det i et ekspressivt
sprog). Medmindre du frigiver din kode, så vil jeg betragte denne
diskussion som lukket og jeg vil benytte enhver lejlighed til at
påpege at det produkt du leverer er snakeoil.

EOD.

--
Jesper

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 21:47

wrote:

> [...]
> diskussion som lukket og jeg vil benytte enhver lejlighed til at
> påpege at det produkt du leverer er snakeoil.

he he
Det var godt nok noget af en manual.
Måske du skulle lade en med forstand på brugervenlig programmering gennemgå
din kode
Det bliver jo en mindre bog blot at beskrive og dokumentere et kryds og
bolde spil.
Nå det må jo være en kunst i sig selv at kunne skrive så meget om så lidt.

Nå men du har jo afsluttet diskusionen.

Så hyge og hejsa

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-09-02 22:05

Bjarne Østergård wrote:

> Med venlig hilsen
> Bjarne Østergård

Bjarne, du mangler lige at give os et patentnummer.

--
..signature

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 22:30

> Bjarne, du mangler lige at give os et patentnummer.
Er givet længere tilbage i tråden, en har gjort sig den ulejlighed at finde
det.
Og jeg sider hjemme lige nu, her har jeg det ikke.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-09-02 22:41

Bjarne Østergård wrote:

> Er givet længere tilbage i tråden, en har gjort sig den ulejlighed at finde
> det.

Jeg har 49 indlæg i denne tråd på news.cybercity.dk, ikke et af dem
nævner patentnummeret på jeres program.

> Og jeg sider hjemme lige nu, her har jeg det ikke.

Så ser jeg frem til at du poster det når du har fundet det frem.

--
..signature

Fra : Anders Lund

Dato : 01-10-02 06:12

> Jeg har 49 indlæg i denne tråd på news.cybercity.dk, ikke et af dem
> nævner patentnummeret på jeres program.

Er det denne som der er tale om?

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-10-02 08:20

Anders Lund wrote:

> Er det denne som der er tale om?

Sikkert. Men det er jo ikke Bjarnes program. Det var bare et patent jeg
brugte som illustration til at vise at den fulde "kildekode" eller
"opskrift" altid skal inkluderes i et patent.

--
..signature

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 30-09-02 22:44

"Christian Andersen" <tcd977fzm1001@sneakemail.com> wrote in message

> Bjarne, du mangler lige at give os et patentnummer.

En lille tilføjelse.

Sagt mellem os, mener jeg faktisk ikke et US patent er meget værd, det er
alt for nemt at få, for mig ser det faktisk ud til at man kan få patent på
næsten alt.

Jeg har med PC Finder og cdrom brændermetoden, nu nået op på ialt at have
indleveret 55 patentansøgninger i min lange karrere, som gal mand, og de tre
er i USA resten i Danmark.

Og de Danske Patenter er efter min mening 100 gange mere seriøse end de
Amerikanske.

Men når man står over for en investor eller stor kunde betyder et US patent
næsten alt.
desværre specielt når man taler om IT Patenter, så er det kun US der dur.

Snobberi efter min mening, men sig det for guds skuld ikke til mine kunder
eller investorer )

Men sådan er det bare.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Christian Andersen

Dato : 30-09-02 22:48

Bjarne Østergård wrote:

> Sagt mellem os, mener jeg faktisk ikke et US patent er meget værd, det er
> alt for nemt at få, for mig ser det faktisk ud til at man kan få patent på
> næsten alt.

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg vil bare gerne have jeres patentnummer.

--
..signature

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 19:57

"FreeMan" <bkb18633a@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]

at
> der chekkes om maskinen er meldt stjålet.
Pc finder ser efter en bestemt fil på serveren, i denne er der instrukser
til hvad pc finder skal gøre og hvordan, det er også her den kan se om den
er efterlyst eller ikke.
Ligeledes er det her den ser om den skal opdatere sig selv osv.
Men efterlyst har altid øverste prioitet, når PC Finder ser at den maskine
den befinder sig på har en efterlysning på serveren, vil den konsentrere sig
om at sende besked om hvor den er og samtidig skanne maskinen for id
oplysninger der kan fastslå at det er den rigtige maskine ´der er tale om.
Den laver altså en total sammenligning af data på server og faktiske data på
maskinen, når disse efter nogle nøje kriterier er opfyldt sender PC Finder
besked til vores alarmcentral. med de nødvendige oplysninger.
Det er det vi kalder for en total kontrol.

> [...]
>
> - Hvilke overvejelser har i gjort omkring anvendelse af IP addrese til
> sporing? Hvad hvis han anvender en NAT forbindelse eller en proxyserver på
Mange overvejelser, og har konkluderet at de tyve eller hælere der vil og
kan gøre sig disse anstrengelser, ja dem fanger vi ikke.
men mon man så i den blå avis vil husk at skrive det i annoncen inden man
sætter sine tyvekoster til salg,
meget få der håndterer tyvegods har den fornødne viden til at gørre det du
her beskriver, så det er jo et rent hypotetisk spørgsmå.

> [...]
blive
> afsendt.
>
> - Se ovenstående. Hvad er sandsynligheden for at en tyv vil gå på nettet
Meget stor meget større end det modsatte.
Af dem der findes i dag er langt over 90% på nettet før eller siden.
Intet tyder på at dette vil ændre sig i negativ retning, tværtimmod.

> [...]
> ønsker at fjerne programmet helt, skal det unikke nøglekort bruges.
>
> - Hvis der er tale om en softwarebaseret løsning. Hvad hvis han starter i
Ingen problem han bliver røbet hvis han går online.
Kun en formatering kan helt fjerne programmets funktioner..
Eller også skal man vide nøjagtig hvordan man gør, og det kan vi godt holde
mund med.

> [...]
>
> - Dvs. mig, der aldrig kunne finde på at bruge IE kan omgå systemet eller
> hvad? Er det kun i opsætningen at IE er påkrævet?

Nej og den kan også køre på ældre brovsere, når vi anbefaler og kræver ver
6, er det fordi vi så ved at programmet kører fejlfrit.
Og denne pasus vil nok blive fjernet igen.

> [...]

> nettet fra. I realiteten skal der nok stå lidt større værdier på spil, end
> en sCumpaq bærbar til 12.000,- (for nu at nævne et eksempel).
Ikke ifølge politiet selv.

> [...]
kan
> komme frem med en alarm. Hvad port kører det på?
Nej ikke tyven, men ham der installerer programmet.
Installerer han en firewall er det jo ret dumt at sætte den til at blokere
for en anden sikring.
og stjæler en tyv computeren stjæler han nok også den firewall der er
installeret.
Hvis man som lovlig bruger vil forhindre at pc finder kan funktionere er det
nemmere slet ikke at installere den.

> [...]

> komme på nettet med den pågældende installation. Jeg ville nok bare
> reinstallere skidtet (dvs. FDISK og starte helt forfra).
Ja men det kan vi jo kunne gætte på hvor mange andre der vil.
idag er langt over 90% af de computere det lykkedes politiet og
forsikringsselskaberne at finde igen efter tyveri, stadigvæk efter flere år
installeret med det software de blev stjålet med.
det er ting vi har undersøgt.
Hvor mange af de computere der så aldrig findes der har det er der jo ingen
der ved da de aldrig er fundet.
> [...]
> standard internetforbindelse. Hvis programmet er opsat rigtigt, skaber det

Underlig arogant spørgsmål fra en der gerne vil virke seriøs.

> Hvad hvis min computer har flere harddiske?
> Op til 6 af harddiskene vil blive registreret i alarmcentralen.
>
> - Det er altså HD Id der anvendes til at spore PC´en?
Det er jo en konstatering, men du har ret også det registreres.

> [...]
> computer ikke benyttes mere.
>
> - Hvad hvis man skifter HD i den stjålne computer?
Så registreres den stjålne harddisk jo ikke før den sættes i en anden
maskine der kommer på nettet.
Med mindre den stadigvæk sidder i bare som nr 2 eller 3 harddisk
I disse tilfælde registreres den alligevel

> [...]
> fra.
>
> - Og man kan selvfølgelig ikke slette programmet? *GG*
ØH???
Selvfølgeligt kan man da det

> [...]
> brugervirksomheder? (i test forståes).
>
> Og så det sidste spørgsmål: Kender du udtrykket Snakeoil?

Jeg formoder det betyder "snakke olie"

Eller selvbestaltede og bedrevidende, selvudnævnte specialister der bruger
en masse snakke olie til at hævde sig selv.
Jantelovens strenge vogtere.

Minder mig om kasterede hankatte.
Det tror de hved hvordan det skal gøres, de kan bare ikke selv.
Og hvis de ku ville de ikke turde.

Nu har jeg da vist svaret på alle de spørgsmål du ikke selv havde besvaret.

Men ved nu hvad, 9 Minnutter til at læse vores lille FAQ.
og i et førende verdensfirma, i er da ikke på akkord kan jeg forstå.

Jeg tror sgu den her ng. er den mest morsomme på helle nettet.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

..

Fra : Kent Friis

Dato : 01-10-02 20:26

Den Tue, 1 Oct 2002 20:56:45 +0200 skrev Bjarne Østergård:

> [...]
>for en anden sikring.
>og stjæler en tyv computeren stjæler han nok også den firewall der er

Hvis man skal stjæle en PC der hvor jeg arbejder: Man finder en PC
der står i nærheden af et vindue, smadrer vinduet (og alarmen går
igang) snupper PC'en, og løber.

Hvis man også skal stjæle firewall'en, skal man igennem to døre, den
ene med med elektronisk lås og gitter, den anden med en solid mekanisk
lås. Og allerede fra den første dør, vil alarmen gå igang, og vagt-
manden være på vej. Og iøvrigt skal man lige huske værktøjskassen,
for firewall'en er boltet fast.

Jeg går ud fra det virker ligesådan de fleste andre steder.

Derudover, hvis jeg kom i besiddelse af en stjålet PC (eller uanset, om
så det var en jeg havde købt i en forretning), ville den blot blive
tilsluttet hub'en, bag min egen firewall.

>Jeg formoder det betyder "snakke olie"

Og "he was the lucky owner of a hankerchief" betyder "han var lukket
inde i ovnen på et hangarskib", ikke?

>Jeg tror sgu den her ng. er den mest morsomme på helle nettet.

Jo da, men kun når cirkusklovnen kommer ind, og begynder at reklamere
for pc-finder. Resten af tiden er gruppen skam fuldt ud seriøs.

Mvh
Kent
--
Mails skrevet før 12:00 skal læses med det forbehold, at hjernen først
forventes at være færdig med at boote på det tidspunkt, og indholdet

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 20:48

> [...]
> for firewall'en er boltet fast.
>
> Jeg går ud fra det virker ligesådan de fleste andre steder.
Ja så hvorfor bekymre sig om den.

> Derudover, hvis jeg kom i besiddelse af en stjålet PC (eller uanset, om
> så det var en jeg havde købt i en forretning), ville den blot blive
> tilsluttet hub'en, bag min egen firewall.
Ja men den tillader dig da åbenbart at kunne komme på nettet. og gør den det
finder PC Finder også en vej, stol du bare trygt på det.

> [...]
>
> Jo da, men kun når cirkusklovnen kommer ind, og begynder at reklamere
> for pc-finder. Resten af tiden er gruppen skam fuldt ud seriøs.

Ja det ses tydeligt, især på din signatur, som forresten er rigtig god og
passende, samt vist nok også rammende.

he he

MVH
Bjarne

Fra : Kent Friis

Dato : 02-10-02 16:00

Den Tue, 1 Oct 2002 21:48:05 +0200 skrev Bjarne Østergård:

>"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

>skal
>finder
>blokere

>Ja så hvorfor bekymre sig om den.

Det var skam et forsøg på at argumentere imod din påstand om at tyven
stjæler firewall'en med.

>Ja men den tillader dig da åbenbart at kunne komme på nettet. og gør den det
>finder PC Finder også en vej, stol du bare trygt på det.

Den tillader at min linux-PC kan komme på nettet, og der ved jeg præcist
hvad der kører på den. Hvis jeg skal have en suspekt PC på nettet, ville
dens internet-adgang være meget begrænset. Min windows-maskine har ikke
engang lov til at gå på nettet.

> Ja det ses tydeligt, især på din signatur, som forresten er rigtig god og
>passende, samt vist nok også rammende.

Og du kender naturligvis klokken? Det indlæg var sendt længe efter
frokost.

Mvh
Kent
--
Linux 0.12 is out
Windows XP is now obsolete!!!

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 01-10-02 14:53

Jeg er ikke ekspert, så jeg spørger lige på dansk:

Jeg installerer PC Finder på min PC og informationer om min PC bliver
sendt til en central server.

En uge efter bliver min PC stjålet og tyven går hjem, FORMATTERER
HARDDISKEN, installerer windows og kobler den til internettet.

Vil du se at denne PC kommer på internettet? (Efter at HDD'en er
formatteret)

Mvh. Brian
--
Min private babeside - nu med IPIX billeder.
http://www.patricia-brinch.dk (Ved e-mail, slet 2xBEDSTE)

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 15:31

"Brian B. Christensen" <BEDSTEfar@BEDSTEpatricia-brinch.dk> wrote in message
> [...]
> HARDDISKEN, installerer windows og kobler den til internettet.
>
> Vil du se at denne PC kommer på internettet? (Efter at HDD'en er

Nej
Ikke før han surfer forbi en hjemmeside med vores skanner på. eks. en
søgetjenest som vi samarbejder med.
Eller downloader eller installerer et stykke software fra vores
samarbejdsparthnere hvor der er en indbygget tyveri skanner.'
Eller at en politimand lige vil tjekke om det er tyvekoster, osv.
Der er skam mange muligheder og vi arbejder hele tiden på at udvide disse
muligheder.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-10-02 16:38

"Bjarne Østergård" wrote:

> [...]
>
> Nej
> Ikke før han surfer forbi en hjemmeside med vores skanner på. eks. en

Det virker jo kun, hvis personen har sat sin browser og OS
usandsynligt usikkert op.

Og hvordan sikrer du dig imod falske "anmeldelser". Hvad nu hvis
tyven cracker en maskine i langbortistan og laver en tunnel til
den pågældende maskine, og lader maskinen i langbortistan køre
NAT. Nu vil du så tro, at den stjålne maskine sidder bagved en
NAT firewall i langbortistan selvom den i virkligheden står på
østerbro.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 01-10-02 16:42

Bjarne Østergård wrote:
> Ikke før han surfer forbi en hjemmeside med vores skanner på. eks. en
> søgetjenest som vi samarbejder med.

spyware?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : rea721

Dato : 01-10-02 16:46

Christian E. Lysel wrote:

> spyware?

Ja det er vist det eneste der er helt sikkert.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 01-10-02 21:07

"Bjarne Østergård" wrote:

> Nej
> Ikke før han surfer forbi en hjemmeside med vores skanner på. eks. en
> søgetjenest som vi samarbejder med.

Hvad er sandsynligheden for det? Hvem samarbejder I med?

> [...]

Hvad er sandsynligheden for det? Hvem samarbejder I med?

> Eller at en politimand lige vil tjekke om det er tyvekoster, osv.

Hvad er sandsynligheden for det? Hvor ofte kommer der lige en politimand forbi
for at tjekke, om din computer stjålet?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 15:44

"Brian B. Christensen" <BEDSTEfar@BEDSTEpatricia-brinch.dk> wrote in message

Lille tilføjelse.
Det kunne jo også være at ham tyven solgte computeren til lige gik ind på
denne side her http://www.gigasoft.dk/webfind/
Bare for at være på den sikre side.

MVH¨
Bjarne

Fra : Martin Østerberg

Dato : 01-10-02 16:14

On Tue, 1 Oct 2002 16:44:04 +0200 skrev "Bjarne Østergård"
<boe@ydicon.dk> .

>Lille tilføjelse.
>Det kunne jo også være at ham tyven solgte computeren til lige gik ind på
>denne side her http://www.gigasoft.dk/webfind/
>Bare for at være på den sikre side.

Det er så prøvet, gud ved hvad resultatet blev, da 'de aktuelle
sikkerhedsindstillinger ikke tillader active-X-objekter at køre på
denne side siden kan derfor ikke vises korrekt'. Jeg er meget undrende
over at en person som mig med relativt lave sikkerhedsindstillinger
ikke kan få svar tilbage. Skal man for at blive undersøgt være pivåben
for alt på nettet ?

Tak for kaffe siger jeg bare !

Martin

Fra : Christian Andersen

Dato : 01-10-02 18:02

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 19:09

> Bjarne, har du fundet patentnummeret frem?
Næh det har jeg ikke

Mvh
Bjarne

Fra : FreeMan

Dato : 01-10-02 19:40

Bjarne Østergård wrote:

:::
::: Bjarne, har du fundet patentnummeret frem?
:: Næh det har jeg ikke
::

*PLORK*

og nej - det er ikke lyden af et killfilter, men derimod lyden af en
"Westmalle Dubbel" der blev åbnet for at skylde denne resultatløse tråd ned.

Der skal to parter til en dialog, og det var der altså ikke her.

Mvh.

FreeMan (som FUT´er sig selv videre til alt.beer)

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 20:10

> [...]
ned.

> Der skal to parter til en dialog, og det var der altså ikke her.

Dialog??? kalder du da det, der foregår her inde for dialog?.
Det er jo ikke andent en en hylekonkurrence om hvem der hyler bedst i flok.

Og den form for dialog knækker åbenbart, hvis der er bare en der ikke vil
hyle med de andre hylere.

Og hvis du er så forhippet på det patent nr. så slå det selv op i
patentidende.
Du ved jo ikke engang hvad du vil bruge det til, nogen tror endda at man
skal sende kildekode for at kunne få et patent.
Vor herre bevare os.
De fleste herinde der hyler op om at ville se patent beskrivelsen ved jo
ikke engang hvad et patent skal indeholde og hvordan kriterierne for et
sådant er sammensat.
Men spørg på det nærmeste patentbureau, de vil sikkert gerne hjælpe dig med
at finde det.

Men jeg skal skam gerne skrive det her, når og hvis, jeg render på det, men
jeg gidder altså ikke starte bilen for det her pladders skyld.

MVH
Bjarne Østergård

Fra : FreeMan

Dato : 01-10-02 21:27

Dette kan man så tage som en gave eller hvad man vil, men dette bliver mit
absolut sidste indlæg i denne tråd.

[...]

Hvis man husker helt tilbage til starten af debatten, så prøvede jeg at
stille nogle spørgsmål til Jeres FAQ. Og ja - jeg var da sine steder en
smule syrlig, fordi jeg mente (og mener) at den pågældende FAQ hovedsagelig
er varm luft.

Jeg prøvede med at indlede med en beskrivelse af størrelsen af den
virksomhed jeg arbejder i og at vi mange bærbare hos folk ude i marken.
Netop derfor genkender jeg alt for godt problematikken omkring tyveri af
bærbare. Istedet får jeg nogle småfornærmede kommentarer som:

::Men ved nu hvad, 9 Minnutter til at læse vores lille FAQ.
::og i et førende verdensfirma, i er da ikke på akkord kan jeg forstå.

Din reaktion på min sidste mail blev

:: Og hvis du er så forhippet på det patent nr. så slå det selv op i
:: patentidende.

Nej, jeg er personligt ikke en skid forhippet på det patentnummer. Min
reaktion kom fra, at når nogen spørger dig om du har fundet patentnummeret
frem og du så bare siger "næh", så er det rent tidsspilde. Det var måske
meget smart om du indikerede om du ville finde det frem, eller om du ikke
ville. Så slipper vi ligesom for at bruge de næste 20 indlæg på at diskutere
det. Skal man diskutere på den måde står jeg altså af.

:: Du ved jo ikke engang hvad du vil bruge det til

Jeg har aldrig spurgt efter det, og hvad ved du iøvrigt om hvor lidt eller
megen viden jeg har om patenter? (det er iøvrigt ikke ret meget)

Personligt er jeg også i første omgang flintrende ligeglad med
koden/implementeringen. Jeg vurderer et produkt på følgende punkter (i
nævnte rækkefølge):

1) Idé / koncept
2) Implementering
3) Cost/Benefit

Jeg tror at de punkter går igen ved de fleste indkøb.

Udgangspunktet var så, at finde ud af om konceptet holder. Det må jeg så
sige, at ud fra de oplysninger der er kommet frem (og udfra det der ikke er
blevet svaret på), så tror jeg ikke så meget på projektet at jeg vil gå
videre til step 2 i analysen. Skulle det mod forventning være et genialt
produkt, så er det godt gemt bag en vag og upræcis FAQ, samt ditto svar i
denne gruppe.

Når man arbejder med IT, så får man altså hver dag tonsvis af tilbud om at
købe det ene eller andet fantastiske produkt. Derfor er jeg som udgangspunkt
altid kritisk når jeg oplever den form for salgsargumentation som der findes
i Jeres FAQ. Mine spørgsmål var også de samme som du havde fået, hvis vi
havde haft et møde med henblik på et samarbejde/køb af Jeres produkter. Det
er (specielt i øjeblikket) helt og aldeles købers marked....

Så jeg synes altså at jeg gav dig chancen for at svare på mine spørgsmål
inden diskussionen kørte af sporet (oven i købet med med opfordring til det
samme fra flere andre). Det var rent faktisk ment som et oplæg til en
fornuftig diskussion, men du valgte istedet at kaste dig ud i en tumultarisk
debat. Og som du måske har bemærket har jeg ikke været særlig aktiv i denne
debat (pga. dens karakter), og du kan altså ikke vide om jeg er enig eller
uenig med de andres betragtninger.

Bjarne, hvorfor ender dine diskussioner på Usenet altid på denne måde? Har
du overvejet at det måske ikke kun er pga. et "hylekor"? Er du helt sikker
på, at du ikke selv bærer en del af skylden?

Med venlig hilsen

FreeMan

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 22:17

"FreeMan" <bkb18633a@post.cybercity.dk> wrote in message
Jeg ville nu ikke fornærme dig
men først her i dit sidste indlæg syntes jeg egentligt du lyder seriøs.

Og det kunne aldrig falde mig ind at forsøge at sælge mit produkt via en Ng.
Faktisk vil jeg til enhver tid nægte at sælge hvis nogen ville købe af den
kanal.

Som du selv siger så forgår vores salg via møder med den pågældende
virksomheds IT. indkøbere, og endnu er det dem der er kommet til os, vi har
endnu ikke selv lavet opsøgende salg, men det er det ganske vist meningen at
vi nu skal til.

Som regel afprøver IT afdelingerne vores produkt i månedsvis inden de
beslutter sig for at købe.

Jeg ville aldrig drømme om at indgå i en salgsdialog her i en NG.

Ligeledes har vi også udgivet 1000 stk og givet væk gratis blot for at få
systemet gennemtestet i privat regi.hvor der ikke er en IT kyndig til at
opsætte det.
Bemærkede du at jeg faktisk kun startede tråden for at sige tak til dem der
tidligere har testet det og som jeg ved læser med her inde.
Det vi vil forsøge b.la med de 1000 gratis stk. er at tæppe bombe et par
områder der er plaget af tyveri for at få den ultimative tests af hele
systemet, lige til domsfældelse af gerningsmanden.
Vi har samarnejdet med politiet om dette projekt, endda demmonstreret det på
politiskolen for den nye rigs IT efterforskningsgruppe.

De har hjulpet os med både råd og kritikpunkter af projektet, og jeg kan
love dig at det hold ved noget om IT kriminalitet.
Det samme har forsikringsbranchen.
Altså tager vi faktissk det her meget seriøst kan jeg love dig

> [...]
Det
> er (specielt i øjeblikket) helt og aldeles købers marked....

Det er ikke den virkelighed jeg møder, vi har holdt vores produkt tilbage i
lang tid trods købstilbud, udelukkende fordi vi ikke har færdigtestet, og
det er bla. på nogle af de kritikpunkter der før har været fremme her.

Jeg har selv siden jeg fik ideen udviklet på det i ca 5 år nu,
Så det er bestemt heller ikke småpenge vi har sat ind på projectet.

En helt ny makine til brænding og produktion af CDér er opfundet og bygget i
samarbejde med et amerikansk firma som i forvejen fremstille den type
maskiner.
(Rimage er navnet)
Kopisikre og unike nøgle cdér var opgaven.
Det har vi løst.

> [...]
denne
> debat (pga. dens karakter), og du kan altså ikke vide om jeg er enig eller

Nej det kan jeg jo ikke, og måske var jeg bar iriteret over at få at vide
konstant hvad der kunne lade sig gøre og hvad der ikke kunne, beklager
selvfølgeligt at det gik ud over dig, du virker faktisk nu helt seriøst,
beklager min misfortolkning.

> Bjarne, hvorfor ender dine diskussioner på Usenet altid på denne måde? Har
> du overvejet at det måske ikke kun er pga. et "hylekor"? Er du helt sikker
> på, at du ikke selv bærer en del af skylden?

Nej det er jeg ikke, nærmest tværtimod, men det er nu kun i denne Ng her at
jeg oplever dette. jeg deltager faktisk flittigt i mange programmerings
grupper, der oplever jeg aldrig dette ordkløverri.

Jeg vil nu altså påstå at denne gruppe er noget speciel, hvad angår
janteloven.

Men jeg er bestemt ikke uskyldsren, og jeg vil ikke klage, jeg kan jo bare
smutte af, men det kan alle jo som de vil.

Beklager hvis jeg har fornærmet dig.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-10-02 22:44

On Tue, 1 Oct 2002 23:17:00 +0200, "Bjarne Østergård"
<boe@ydicon.dk> wrote:

> Bemærkede du at jeg faktisk kun startede tråden for at sige tak
> til dem der tidligere har testet det og som jeg ved læser med her
> inde.

Bla bla. Du gjorde det (som sædvanligt) for at reklamere for dit
produkt.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 23:16

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Bla bla. Du gjorde det (som sædvanligt) for at reklamere for dit
> produkt.

He He mit formål var nu som jeg sagde, men jeg indrømmer da at jeg havde en
skjult dagsorden, men røber jeg den vil du nok hade mig resten af livet.

Men tænk lidt over dette.
Hvordan tester man bedst en helt ny server og et websteds sikkerhed.
Og hvordan kortlægger man bedst et områdes grafitihackere.
Jo ved at provokere dem.
Den virker hver gang.
Debatten her gav 92 angreb fra unikke maskiner, altså forskellige, ind til
nu. Havde egentlig kun regnet med en 7-8 stk, det plejer det at være
og knap 2 milioner spam loginds på vores webservices.

Databaserne er der ingen der kom i nærheden af, og ingen opdagede at de blev
logget og sporet samt registreret før nu.

Hele systemet er nu testet så jeg tror jeg slutter debatten for denne gang,
desværre var der ikke bare et ordentlig seriøs angreb imellem de 92
grafitihackere

Men områdets grafitihackere er nu kortlagt, altså i det område vi nu for
alvor skal til at reklamere for PC Finder i, og vi kender angriberne og
deres maskiner samt deres udbydere og deres teknologi samt deres evner og
psyke.

Så tak igen alle i der testede vores sikkerhedssystem.
Jeg ved jo i ser med herinde.

Men stop bare de åndsvage mails nu, med at villa ha gratis computere til
tests osv. så dumme er vi heller ikke.

Hyge og hejsa det er en fornøjelse hver gang
Håber i vil hjælpe igen en anden gang.

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Alex Holst

Dato : 02-10-02 00:07

> [...]
>
> Hele systemet er nu testet så jeg tror jeg slutter debatten for denne gang,
> desværre var der ikke bare et ordentlig seriøs angreb imellem de 92

Jeg tvivler paa, at du kan se forskel paa et angreb og en webbrowser der
besoeger dit website.

Jeg tvivler ogsaa serioest paa, at du overhovedet ville opdage hvis
nogen broed ind i dine maskiner, medmindre dele af Gigasoft's website
bevist blev aendret af den indtraengende. Du kunne naeppe fortaelle os
hvilken fremgangsmaade man ville benytte for at opdage udvedkommende paa
en maskine.

Jeg forstaar ikke hvorfor du antager at disse "angreb" (som du tror du
har bemaerket) repraesenterer nogen som helst form for evner. Jeg
formoder at laesere i denne gruppe som har evnerne til virkeligt at
goere skade, ved bedre end at forsoege sig med ulovligheder, uanset hvor
meget de end mener du fortjener at faa banket lidt fornuft ind i
hvoedet.

Jeg vil anslaa at de som evt. har prikket til dig har vaeret unger uden
rigtige evner.

Til sidst vil jeg komme med en kommentar som ikke er relateret til mit
fagomraade, men nogen skal sige det: det virker for mig som om at du
skriver her i gruppen (og maaske generelt lever) for det som i
psykologiens verden kaldes negative reinforcement. Jeg synes du boer
soege professionel hjaelp.

Alex

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-10-02 07:20

In article <3d9a1e93$0$52175$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Bjarne Østergård wrote:

> Databaserne er der ingen der kom i nærheden af, og ingen opdagede at de blev
> logget og sporet samt registreret før nu.

Hvad betyder "logget", "sporet" og "registreret" i denne sammenhæng?

> Hele systemet er nu testet

Hahaha, ja, tit.

> Men stop bare de åndsvage mails nu, med at villa ha gratis computere til
> tests osv. så dumme er vi heller ikke.

Dvs at du ikke stoler på dit eget system?

--
Andreas Plesner Jacobsen | Quark! Quark! Beware the quantum duck!

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-10-02 07:59

Bjarne Østergård wrote:
> Hele systemet er nu testet så jeg tror jeg slutter debatten for denne gang,
> desværre var der ikke bare et ordentlig seriøs angreb imellem de 92
> grafitihackere

Du regner blinde angreb for værende fyldstgørende tests?

Så vidt jeg husker undrede du dig oprindeligt over hvordan det lykkedes
mig at smide forfalsket informationer ind i din database.

Hvis du gerne vil have den testet, ville jeg fortrække at du skriver du
gerne vil have den testet. Hvis du gerne vil have det testet, hvor
ligger din en testversion af pc finder?

Jeg har fx blot prøvet at gætte mig til 3-4 url'er for at se om det var
sat op med hovedet under armen, men jeg har ikke ville teste mere da det
ville kunne blive betragtet som forsøg på et angreb.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 02-10-02 08:04

Bjarne Østergård wrote:
> Men stop bare de åndsvage mails nu, med at villa ha gratis computere til
> tests osv. så dumme er vi heller ikke.

Det forstår jeg godt, for det ville jo blot bevise at Jeres program
intet er værd.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 02-10-02 09:33

"Bjarne Østergård" wrote:

> Databaserne er der ingen der kom i nærheden af, og ingen opdagede at de blev
> logget og sporet samt registreret før nu.

Kan jeg tage ovenstående som en bekræftelse på, at du ikke har opdaget, at jeg
downloadede en komplet kopi af databasen?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-10-02 22:43

On Tue, 1 Oct 2002 20:08:57 +0200, "Bjarne Østergård"
<boe@ydicon.dk> wrote:

> Næh det har jeg ikke

Min konklussion er, at det ikke findes.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 01-10-02 22:49

> Min konklussion er, at det ikke findes.

Ja det nærmest vælter frem med konklusioner

Bare der da også var lidt viden.

Men det må jeg vel så konkludere på
Hvis den ikke er dokumenteret her, er det fordi den ikke findes her.

Nem måde at komme gennem verden på.

Med venlig hilsen
Bjrne Østergård

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-10-02 23:41

On Tue, 1 Oct 2002 23:48:42 +0200, "Bjarne Østergård"
<boe@ydicon.dk> wrote:

> Nem måde at komme gennem verden på.

Din holdning? At du ikke vil fortælle et patentnummer, der ikke
er hemmeligt eller kan bruges til noget som helst mod dig eller
dit firma?

Næ, jeg synes, det må være lidt besværligt på den måde at være
nødt til at klynge sig til en tåbelig løgn om at jeres software
er patenteret.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Martin Østerberg

Dato : 02-10-02 02:01

On Tue, 1 Oct 2002 23:48:42 +0200 skrev "Bjarne Østergård"
<boe@ydicon.dk> .

>Ja det nærmest vælter frem med konklusioner

Ikke sært det sker, der er jo ingen tilgængelig viden , så derfor er
det nærliggende at antage at manglende information skyldes at
informationen faktisk ikke eksisterer.

>Bare der da også var lidt viden.

Yep, tror nok en eller to har bedt om indsigt. Lige nu har jeg den
viden, at der ikke eksisterer et US patent hvor søgeord som
'oestergaard', 'gigasoft' 'pc AND finder AND theft', ord jeg uden
viden naturligt ville gå ud fra indgik i en patentansøgning. Jeg har
prøvet mange andre kombinationer af, uden dog at blive klogere. Selv
'snakeoil' har været prøvet...

Det nærmeste jeg kom på noget der ligner, var US patent 5,715,174 men
det er et par amerikanere der tog det i '98.

>Men det må jeg vel så konkludere på
>Hvis den ikke er dokumenteret her, er det fordi den ikke findes her.

Se, det er samme slutning mange andre når frem til, 'når det ikke er
dokumenteret er det fordi det ikke findes'.

>Nem måde at komme gennem verden på.

Ser du, der findes et begreb for folk der omgås sandheden på en
sygelig måde, du er i mine øjne (som lægmand) værdig til at få den
betegnelse hæftet på dig. Enten finder du patent nummeret frem, eller
også betragter jeg dig som patologisk løgner.

VH Martin Østerberg

p.s. Din forhandler www.e-sporing.dk er ikke til at komme i kontakt
med...

p.p.s. På din hjemmeside www.gigasoft.dk har du så sent som d.
26-09-02 skrevet at man kan komme i besiddelse af et demo eksemplar af
pc-finder. Jeg indrømmer jeg ikke er skuffens skarpeste kniv, hvordan
det erhverver jeg det, hvis ikke alle 1000 eksemplarer er revet væk,
ville jeg meget gerne have fornøjelsen af en demoversion.

VH Martin

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-10-02 05:30

"Bjarne Østergård" wrote:

> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Ja det nærmest vælter frem med konklusioner

Det kan du jo sagtens påstå. Asbjorns konklusion var jo oplagt.
Det var også min første tanke da jeg læste din posting

Kan du give os en eneste god grund til, at vi skulle tro på
dig, når du påstår, at du har et patent. Jeg vil gå så vidt
som til at kalde alle, som tror på dig, håbløst naive. Er der
en eneste person i denne gruppe (udover Bjarne), som tror på
ham, når han siger programmet er patenteret?

> Bare der da også var lidt viden.

Ja, gid der var. Hvis dette patent overhovedet eksisterer,
så må du jo åbenbart være den eneste, der ved noget om det.
Så del dog den viden med os andre. Du har gang på gang
bevist, at du ikke er til at stole på. Så ingen vil tro på
dine udsagn, medmindre du dokumenterer dem.

> Men det må jeg vel så konkludere på
> Hvis den ikke er dokumenteret her, er det fordi den ikke findes her.

Der er to muligheder:
1) Patentet findes, men vi kan ikke finde det.
2) Patentet findes ikke, og du er fuld af løgn.

Udfra de tilgængelige oplsyninger, vurderer jeg, at 2 er
mest sandsynlig. Jeg er næppe ene om den vurdering. Hvis du
vil ændre vores opfatelse, bliver du nødt til at komme med
noget dokumentation. Postulater alene hjælper dig ikke
overfor personer, der tror du er fuld af løgn.

> Nem måde at komme gennem verden på.

Kig da på dine egne postings:

1) Du kommer med en endeløs række påstande uden dokumentation.
2) Du undviger alle de mest relevante spørgsmål.
3) Du modsiger dig selv.
4) Du hævder at dit produkt kan ting, vi ale ved er umuligt.

Hvor er din troværdighed? Jeg kan ikke få øje på den. Hvis
du selv kan finde den, så vis os den.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk