PC kan ikke finde harddisk hjælp please
Fra : Kristian

Dato : 27-09-02 21:36

Har et ECS K7S5A bundkort med 256DDr ram og en xp 2200 processor

når jeg starter computeren kan den ikke finde harddisken, heller ikke i
bios, jeg har prøvet begge porte med 2 forskellige harddiske og forskellige
kabler.

Hvad gør jeg ??

Fra : sls

Dato : 28-09-02 11:13

> Hvad gør jeg ??

Har du sat jumperen til master på hdden?
Hvis det er et ide 100 kabel, så skal det blå stik sidde i bundkortet, og
hdden skal sidde i det brune stik (ikke stikke i midten)
Har du husket at aktivere Hdcontrolleren i bios (man kan godt komme til at
slå den fra )

Mvh sls

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 28-09-02 11:40

> [...]
> hdden skal sidde i det brune stik (ikke stikke i midten)
> Har du husket at aktivere Hdcontrolleren i bios (man kan godt komme til at

Og du har selvfølgelig også trykket F3 for autodetect af hdd
inde under "standard CMOS setup" §

Mvh

/Flemming

Fra : Kristian

Dato : 28-09-02 22:43

problemet er løst var en defekt port i bundkortet