MS Windows
briani 27239
XP & CivII
Fra : mc

Dato : 27-09-02 20:07

Hej NG

Vi har netop genfundet Civilization II, men desværre kan det ikke afvikles
under WinXP. Der kommer følgende fejlmeddelelse:

"The Win 16 subsystem has insufficient resources to continue running. Click
on OK, close your applications, and restart your machine."

Vi har prøvet at sætte den til at køre i Compatibility mode for Windows 95.

Er der nogen der har et forslag?

mvh mc

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-09-02 23:08

Køb Civ III i stedet. Den vil virke.

Fra : mc

Dato : 27-09-02 23:24

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> Køb Civ III i stedet. Den vil virke.

Jamen der findes ikke et CivIII-patch så man kan spille multiplayer. Det gør
der til CivII.

Ikke for at falde over dig, men du citerer forkert. Almindeligvis skriver
man svaret nedenunder spørgsmålet.

mvh mc

Fra : Niels

Dato : 28-09-02 10:49

Hejsa !

Jeg har ikke nogen problemer med at afvikle civ 2 under windows xp.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-09-02 12:15

"mc" <ee@dd.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Det gør
> der til CivII.
>
> Ikke for at falde over dig, men du citerer forkert. Almindeligvis

Det anbefaler netikketten, ja - men det er ikke noget, han nødvendigvis
behøver at følge. Da JPK giver rigtig gode svar på tingene, specielt i
FrontPage, og korte svar, så har han valgt at svare straks hvor cursoren
befinder sig når han åbner sin nyhedslæser.
Når jeg åbner min nyhedslæser er det første jeg ser hans svar - det kan
man vænne sig til.

Det kunnde da godt være at man skulle forsøge at få Microsoft til at
lave en nyhedslæser, der sætter cursoren efter det, der skrives, men det
vil blot skabe lige så mange problemer for os, der også svarer på
underpunkter i afsnittene i et indlæg.
Jeg kan personlig godt leve med at JPK skriver ovenover, fordi han - i
modsætning til f.eks. undertegnede - er en sand mester i at skrive kort
og indholdsrigt. Det er lettere for specielt interesserede at scrolle
nedad end det er f.eks. for os, der absolut skal finde det sidste indlæg
i en tråd fordi afsenderen har for vane at slette alt indholdet. Jeg har
hørt at der findes nyhedslæsere, der simpelthen ikke angiver linket til
sidste indlæg - det er nemlig irriterende for os, der har valgt at slå
den feature fra at vi absolut skal se alle indlæg førend vi kan finde
det relevante indlæg.

I OE har jeg f.eks. valgt kun at se de nyeste indlæg -og så er det
herligt at kunne klikke på linket fra afsenderen, der autmatisk i dette
program sættes ind, fremfor at jeg kan opleve programmer, der fjerner
den mulighed. Dette strider nemlig også mod netiketten, men det er de
fleste af den slags brugere ligeglade med: de siger, at man blot kan se
tilbage i tråden -ergo: gør det besværligt for dine medmennesker, og jeg
har endnu ikke set et eneste indlæg af brokkehoveder, der besværer sig
over at man kun kan se deres svar og ikke spørgsmålet på den, der
stiller det.

Derfor synes jeg ikke at JPKs milde brud på netikketten er værre end
ovenstående personers måder at sende indlæg på - men JPKs facon
kritiseres, medens de andres facon forsvares (jeg har selv forsøgt det i
en gruppe, men blev tilbagevist af adskillige personer, der mente at jeg
jo blot kunne "bladre" tilbage i tråden) - derfor er jeg tilbøjelig til
at ignorere den slags udfald om "brud på netikketten" - især fordi det
er totalt irrelevant for indholdet.

Arne H.Wilstrup

Fra : mc

Dato : 28-09-02 13:23

"Arne H. Wilstrup" <karl@doedsmart.dk> wrote in message

mc skrev:

> [...]
> FrontPage, og korte svar, så har han valgt at svare straks hvor cursoren
> befinder sig når han åbner sin nyhedslæser.

Fint.

[snip]
> Derfor synes jeg ikke at JPKs milde brud på netikketten er værre end
> ovenstående personers måder at sende indlæg på

Jamen i det hele taget er der vel ingen grund til at slå hinanden i hovedet
med regler og bestemmelser, som det f.eks. sker i dk.snak.seksualitet. Jeg
synes bare at det andet er smartere, og når det nu også er "netikette". Men
lad det nu ligge.

> [...]
> en gruppe, men blev tilbagevist af adskillige personer, der mente at jeg
> jo blot kunne "bladre" tilbage i tråden)

Dobbeltmoral er det sidste ægte danske der er tilbage.

mvh Morten

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-09-02 13:29

mc wrote:
> [...]
> dk.snak.seksualitet. Jeg synes bare at det andet er smartere, og når
> det nu også er "netikette". Men lad det nu ligge.

Det er fint! Selv bestræber jeg mig på at overholde den, men ikke for
enhver pris! men lad det nu ligge!

> Dobbeltmoral er det sidste ægte danske der er tilbage.

LOL!
Arne H.Wilstrup

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-09-02 16:23

"Arne H. Wilstrup" <karl@doedsmart.dk> wrote in message
> Det anbefaler netikketten, ja - men det er ikke noget, han nødvendigvis
> behøver at følge. Da JPK giver rigtig gode svar på tingene, specielt i

Hvis han er TDC-kunde, så skal han. Det står i betingelserne.

> Jeg kan personlig godt leve med at JPK skriver ovenover, fordi han - i

Det kan jeg ikke, men anyway... Han er endt i killfilteret for bestandigt.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : mc

Dato : 28-09-02 22:50

"mc" <ee@dd.dk> wrote in message

Tak for svarene til Jens og Niels. Jeg gider ikke spilde mere tid på det.
Prøver CivNet i stedet.

mvh mc