Vikingerne kommer
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-02 19:03

VIKINGARNA KOMMER

Den nye salgsliste viser fortsat at slager-genren har et godt tag i
danskerne og nu angriber svenskerne også. De vil ikke stå tilbage for Heidi
fra Norge og Freddy fra Tyskland og Helmuth fra Belgien.
Meeeeennnn man må nok sige at de vikinger starter langsomt op. De har kun
en 75. plads med deres nye "Kramgoda låter 2002". Men lad os nu se. Det
betyder jo trods alt meget om der kommer tv-reklamer med musikken. Og det
har der IKKE været med Vikingarna. Så er det jo svært at gøre opmærksom på
sig selv.

Hilsen Åge

Fra : Kian Mejdal Pedersen

Dato : 27-09-02 19:25

Hvor fa'en finder du alle de informationer henne, jeg mener, hvem bruger
ligefrem tid på at sidde og finde ud af salgstal over slagermusik? Der
bliver vel ikke solgt flere end en god håndfuld til oplandets
bingoforeninger, da målgruppen jo generelt er for gamle to alt det der
"nymodens" pjat med CD'er. Et godt bud kunne være
www.viharingenmusiksmagogejhelleretliv.dk, men det er muligvis ikke Danmarks
førende musiksite ligesom DanskToppen på Subnet, dog bare et bud.

Længe leve Kandis og hurra for Lis & Per! For de kan virkelig lave musik...

---

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-02 20:51

Kian Mejdal Pedersen <kian.mejdal@indbakke.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:an27q0$c0u$1@sunsite.dk...
> Hvor fa'en finder du alle de informationer henne ?

SV: Dem finder du på "Hitlisten.dk". Danmarks officielle salgsliste - Den
kan også høres på P4 søndage kl. 15-17.

jeg mener, hvem bruger
> ligefrem tid på at sidde og finde ud af salgstal over slagermusik?

SV: Jeg

Her er hitlisten
http://www.hit-listen.dk/default.asp?list=a100

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-02 11:30

"Kian Mejdal Pedersen" <kian.mejdal@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> førende musiksite ligesom DanskToppen på Subnet, dog bare et bud.
>
> Længe leve Kandis og hurra for Lis & Per! For de kan virkelig lave

Hej Åge

Det må sgu være os to han mener, vi er for gamle til at kunne lide musik.
Jeg er sgu lige ved at være bange for, at jeg er ved at have en Cd
afspiller,
der er sådan omtrent lige så gammel som ham. For at du skal forstå mit
indlæg rigtigt, så mener jeg, at sådan som han skriver, så er det ikke hans
alder der er hans problem. Hvis han mener der kun kan sælges en lille
håndfuld, på grund af målgruppens alder, og da den voksne målgruppe
er langt den største idag, så lover det ikke godt for de unges musik.
Så forstår jeg bedre at musikbranchen er lidt nede for tiden.

M.V.H.....Benny..

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 30-09-02 12:20

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i

> [...]
> største idag, så lover det ikke godt for de unges musik. Så
> forstår jeg bedre at musikbranchen er lidt nede for tiden.

Jeres pludder-pladder af privat karakter kunne i passende afvikle
pr. e-mail - der er er absolut intet i din mail der kan interessere
andre end Å&B.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-02 13:53

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> skrev i en meddelelse
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i

> Jeres pludder-pladder af privat karakter kunne i passende afvikle
> pr. e-mail - der er er absolut intet i din mail der kan interessere
> andre end Å&B.

Ved du hvad Bjørn

Det havde jeg heller ikke ventet. Så hvis du ikke er interesseret i mit
indlæg, så kan du jo bare lade være med at læse det. Det står dig helt frit
for, jeg skal nok lade være med at klage.

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-02 15:29

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9827ae$0$84680$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> er langt den største idag, så lover det ikke godt for de unges musik.
> Så forstår jeg bedre at musikbranchen er lidt nede for tiden.

__________

Ja man frygter ligefrem når / hvis man skal på plejehjem en dag. Tænk at
skulle tæppebankes gul og blå og ør i hovedet på sine gamle dage. Det tegner
ikke lyst.

Fra : Ole Thomsen

Dato : 30-09-02 16:49

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote

> Ja man frygter ligefrem når / hvis man skal på plejehjem en dag. Tænk at
> skulle tæppebankes gul og blå og ør i hovedet på sine gamle dage. Det tegner
> ikke lyst.

Det er ikke morsomt at være tvangsindlagt til musik
man ikke bryder sig om.

Jeg mindes lange (årelange?) bilture som knægt hvor
fast repertoire var dansktop, deværre var barnets
tarv ikke oppe i tiden dengang sidst i tresserne, så jeg
måtte lide i stilhed.

Til gengæld fik jeg grundlagt en dyb aversion mod
letkøbte melodier med infantile tekster, så intet er så
ondt at det ikke er godt for noget.

Ole Thomsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-02 11:37

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måtte lide i stilhed.
>
> Til gengæld fik jeg grundlagt en dyb aversion mod
> letkøbte melodier med infantile tekster, så intet er så

Hej Ole

Bare rolig, jeg tror ikke jeg får ondt af dig. Det må virkeligt have været
ulideligt at sidde bag i den bil. Ja faktisk er jeg helt imponeret over at
du overlevede. Jeg var noget heldigere stillet end dig, så jeg fik lov til
at gå derhen hvor jeg nu skulle hen. Det var sikkert ikke mere behageligt,
men jeg slap da for Dansktopmusik, med ulidelige tekster, solister der ikke
kunne synge, og alle de andre dårligdomme du blev plaget med. Dem fik jeg
da lov til at vente med, til jeg kom hjem til radioen, men så tog vi også
hævn, og spillede noget Birthe Kjær, og noget Bjørn & Okay

Hilsen Benny

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-10-02 13:21

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote

> Bare rolig, jeg tror ikke jeg får ondt af dig. Det må virkeligt have været

Det skal du heller ikke, det var skam dejligt når
vi nåede frem og jeg kunne høre datidens
tæppebankermusik som CCR, Beatles, Stones,
Kinks og den slags.

> [...]
> da lov til at vente med, til jeg kom hjem til radioen, men så tog vi også
> hævn, og spillede noget Birthe Kjær, og noget Bjørn & Okay

Er du sikker på der ikke bor en lille masochist i dig?

Ole Thomsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-02 22:41

> [...]
> tæppebankermusik som CCR, Beatles, Stones,
> Kinks og den slags.

> Er du sikker på der ikke bor en lille masochist i dig?

Hej igen Ole

Nej da, den vil jeg da rette tilbage til dig selv. Jeg ved da for mit eget
vedkommende, jeg hører da på dem, og jeg hører på alle dem du nævnte, og
mange flere, både blødere og hårdere, så det er dig der snyder dig selv for
nogle af musikkens glæder. Jeg hører lige gerne på John Fogerty og Co, og
Birthe Kjær, begge dele er god musik for mig, Så sjovt nok, nævnte du lige
en lille stribe af nogle af mine favoritter, og listen kunne blive meget
længere, Sweet, Slade Hollies, Herman's Hermits, Troggs, Dave Dee, Dozy,
Beaky, Mich & Tich, og ja jeg tror jeg kunne fortsætte en times tid endnu.
Jo der findes masser af godt musik, jeg er specielt helt pjattet med gammelt
Britisk pop, men udelukker vist kun avanceret jazz, det kan jeg ikke finde
hverken hoved eller hale i. Men der er jo stadig mange grupper, som jeg
slet intet kender til, og de venter bare på at blive opdaget, men så er der
jo også noget nyt at komme efter.

Og til dig Åge

He HE, ja det er noget i den retning, nogle lukker dørene, og derefter
binder de noget så skrækkeligt, så ny musik ikke kan komme ind...Men de kan
til gengæld heller ikke komme ud

Hilsen Benny

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-10-02 04:41

> [...]
> mange flere, både blødere og hårdere, så det er dig der snyder dig selv for

Nu mener jeg jo kun man "snyder" sig selv for noget
når man afviser det uden at kende eller høre det.

> [...]
> Beaky, Mich & Tich, og ja jeg tror jeg kunne fortsætte en times tid endnu.

Det er absolut musik jeg kan holde ud, men min smag
for oldies går nok mere i retningen af Cream, Ten Years
After, Procol Harum, Jethro Tull, Led Zeppelin, Black
Sabbath, Focus, foruden de tidligere nævnte. Nåja, Pink
Floyd ikke at forglemme.

> Jo der findes masser af godt musik, jeg er specielt helt pjattet med gammelt
> Britisk pop, men udelukker vist kun avanceret jazz, det kan jeg ikke finde
> hverken hoved eller hale i.

Heller ikke jeg, det samme gælder klassisk. Det ærgrer
mig dog en del når jeg ser hvilken fornøjelse tilhængere
af disse musikretninger har af at lytte til det, men jeg kan
ikke fanges af det selv om jeg har prøvet.

Det går bedre med nyere musik som techno, hip-hop,
rap, specielt er jeg vild med rap-metal blandingen som
jeg først blev opmærksom på da jeg hørte Faith No
More's Epic tilbage i '89. Limp Bizkit er et godt eksempel
på den slags musik i nyere forklædning.

Hvis jeg får lyst til at høre pop er det f.eks. Flaming Lips
og Elvis Costello der ryger på spillen.

> Men der er jo stadig mange grupper, som jeg
> slet intet kender til, og de venter bare på at blive opdaget, men så er der
> jo også noget nyt at komme efter.

Heldigvis.

> Og til dig Åge

Åge...Åge?...hvem er det nu det er?

Ole Thomsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 02-10-02 08:34

Ole Thomsen <ot@networks.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:andpsk$i8c$1@news.net.uni-c.dk...

> Åge...Åge?...hvem er det nu det er?
>
> Ole Thomsen
______

Det kan jeg godt svare på. Det er ham der en sjælden gang skriver om den
musik som den brede befolkning kan lide. Og det har ikke noget med tykkelse
at gøre. Hihi

Hilsen Åge

PS: Ham Ole der, synes jeg ikke jeg har hørt om før

Fra : Ole Thomsen

Dato : 02-10-02 08:49

> [...]
> musik som den brede befolkning kan lide. Og det har ikke noget med tykkelse

Sjældent og sjældent....alt er jo relativt.

> Hilsen Åge

Det kan enhver jo påstå han hedder. På den anden side,
hvorfor sku' man.

> PS: Ham Ole der, synes jeg ikke jeg har hørt om før

Er det ikke ham der lå i hi, eller var det kampingsvogn?

Ole Thomsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-02 20:17

> [...]
> på den slags musik i nyere forklædning.
>
> Hvis jeg får lyst til at høre pop er det f.eks. Flaming Lips

Hej Ole

Det var dengang de lavede musik, jeg har gået og overvejet om jeg skulle ud
og købe Led Zeppelin cd'erne. Det kunne skåne de gamle vinyler. Jeg kan
ikke rigtigt huske det, men jeg tror jeg har dem alle. Se det var
tider....He He, jeg kan huske da folk var totalt lamslået, og ved at dø af
skræk, bare fordi man havde langt hår . Det som næsten er det mest
komiske, er at det skal tages bogstaveligt, folk var virkelig rædselsslagne
når man kom tæt på dem. Nærmest lige som postbude har det med hunde idag
.. Lidt synd at folk opfatter deres egne syge fantasier som var det
virkelighed. Når de så fandt ud af, at man faktisk havde samme form for
humor, som de selv havde, og at det ikke gjorde ondt at snakke med den
person som var under det lange hår, så hjalp det lidt, men de så meget gerne
at man blev klippet. Jeg tror det lykkedes mig at få tilbudt 5 * beløbet
det kostede at blive klippet, og de kunne ikke begribe at man sagde nej tak.
Men efter et par uger, var de ikke helt så bange for en veludviklet
hårpragt.

Hilsen Benny

Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-10-02 07:55

> [...]
> det kostede at blive klippet, og de kunne ikke begribe at man sagde nej tak.
> Men efter et par uger, var de ikke helt så bange for en veludviklet

Ungdomskulturen er vel (næsten) altid grænseoverskridende
ift. den ældre generation, og musikken er kun en del af det.

Jeg må da tilstå at jeg kiggede en ekstra gang ved den første
ekspedient jeg mødte med ring i næsen, selv om jeg inden da
havde mødt en del gennemborede unge mennesker. Men det
er lissom noget andet med en servicemedarbejder i et offentligt
rum , her venter man ikke at møde noget der "falder udenfor"
det gængse.

Der er da også flere tilfælde hvor jeg har afvist ny musik næsten
pr. refleks, fordi jeg fandt den tilhørende subkultur latterlig. Der
gik nogle år hvor jeg bildte mig selv ind at der ikke fandtes
rapmusik der var værd at lægge øre til. Heldigvis faldt jeg en dag
tilfældigt over Black Sunday med Cypress Hill som overbeviste
mig om det modsatte.

Måtte den dag aldrig komme hvor man kun hører den musik man
kender.

Ole Thomsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-10-02 10:11

> [...]
> er lissom noget andet med en servicemedarbejder i et offentligt
> rum , her venter man ikke at møde noget der "falder udenfor"

Uh jeg forstår meningen, og jeg må da sige det sådan, at selvfølgelig er
det op til dem selv, om de vil have ring i øret, eller i næsen, eller som
det åbenbart også er meget moderne, gennem læber og tunge, navle, og hvad
ved jeg. Jeg kan bare ikke forstå at de kan nænne det over for sig selv.
De udsætter trods alt sig selv for en vis risiko, som vist ikke er så lille,
som de vist bilder sig selv ind. Så jeg fatter ikke de vil gøre det. Efter
hvad jeg sådan har forstået, så er det vist heller ikke så få der fortryder.
Ringen i næsen, tja den kunne jo sagtens laves, så den ikke går igennem, så
er der da fortrydelsesret.

> [...]
> mig om det modsatte.
>
> Måtte den dag aldrig komme hvor man kun hører den musik man

Ja det ville da være kedeligt, der skal da være plads til nye oplevelser.
Alt andet ville være synd.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-02 11:32

Bare rolig Åge

Du får en farverig alderdom

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-09-02 22:46

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9827ae$0$84680$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Så forstår jeg bedre at musikbranchen er lidt nede for tiden.
>
> M.V.H.....Benny..
___________

SLAGERMUSIKBRANCEN HAR DET GODT
Skal vi ikke ændre det til at pop-musikbrancen er nede for tiden og at
slager-musikbrancen i den grad er oppe for tiden. Jeg kan ikke mindes en
salgsliste der er begyndt at indeholde så meget slagermusik på den
allerøverste top, som i de sidste par måneder. Så skal vi i hvert fald 20-25
år tilbage i tiden.
Det går rigtigt godt for slager-musikbrancen. En tv-reklame og alle
rekorder bliver slået. Kandis når en 4. plads, aldrig sket før. Freddy Breck
når en 2. plads, aldrig sket før. Helmuth Lotti, Kristian og Jesper, På
slaget 12, Heidi Hauge. det bliver bare ved og ved. Nu går vi ind i den 3.
måned. Holder trenden?. Vi må håbe.

Hilsen Åge

PS: Vi må håbe trenden ude fra det virkelige samfund bliver opfattet af de
mange radiofolk i de små indelukkede studier.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-10-02 11:39

> [...]
>
> PS: Vi må håbe trenden ude fra det virkelige samfund bliver opfattet af de
> mange radiofolk i de små indelukkede studier.

Roooooliiiiiggg Åge

De skal jo spille for det store mindretal

Hilsen Benny

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-10-02 15:53

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d997b70$0$96793$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Roooooliiiiiggg Åge
>
> De skal jo spille for det store mindretal
>
> Hilsen Benny
_______

Er det fordi trenden endnu ikke er nået gennem betonvægene ind til de mange
små radiostudier med deres indbyggere. Grine grine og le.

Hilsen Åge