MS Windows
briani 27239
Word i flere brugerkonti - XP
Fra : PSG

Dato : 27-09-02 18:33

Hej,

Et banalt problem som der sikkert findes en banal løsning på:

Min nevø har installeret XP Pro (upgrade) og har oprettet flere forskellige
brugerkonti. Når hans mor logger sig på sin egen brugerkonto kan hun ikke
starte Word. Hun er oprettet som Administrator, men Word vil ikke starte
under hendes konto, kun under min nevøs, der også er Administrator. Er der
en indstilling/opsætning man kan ændre for at komme problemet til livs?

På forhånd tak.

--
Patrick

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-09-02 18:43

In dk.edb.system.ms-windows, PSG wrote:

> [...]
>en indstilling/opsætning man kan ændre for at komme problemet til livs?

Min erfaring siger mig at genvejen der lægges på skrivebordet under
installationen, ikke (eller næsten aldrig) virker. Jeg har ingen idé
om hvorfor, men prøv at åbne msword.exe (eller hvad den nu hedder) fra
den mappe Word er installeret i - mon ikke det skulle kunne gøre det?

--
Lars Stokholm

Fra : PSG

Dato : 27-09-02 18:55

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> om hvorfor, men prøv at åbne msword.exe (eller hvad den nu hedder) fra
> den mappe Word er installeret i - mon ikke det skulle kunne gøre det?

Desværre. Jeg har prøvet at køre winword.exe, men det virker heller ikke?

--
Patrick

Fra : Morten C.

Dato : 27-09-02 21:52

"PSG" <psg@get2netFJERNES.dk> wrote in message
> [...]
> en indstilling/opsætning man kan ændre for at komme problemet til livs?

Well, banalt og banalt, det er vel som man tager det...
Det er vel lige så ikke-banalt at være skovhugger, og ikke kan se skoven af
bare træer?

Nå, til det "banale"

Hvis Word er blevet installeret med din nevøs kontonavn, ex "nevø" med
adminstratorrettigheder, så bliver det kun installeret på "nevø"-kontoen.

Det skal installeres med "administrator"-kontoen - og for at det ikk ska
vær' helt løwn, så er jeg lige ved at tro, at kun i Office XP-versionen har
du mulighed for at vælge "Installer kun til denne bruger" eller "Installer
for alle brugere".

//MortenC