deling af adsl-forbindelse.....igjen!
Fra : Øystein

Dato : 27-09-02 18:15

Heisann NG....
Jeg sitter her og tenker.......

Finnes der en dims(kabelsplitter) for nettvekskabel?
Noe i stil med en sådan tingest der gir deg to hodetelefoner på en utgang?

Da skulle det vel fungere med to maskiner mot Ericsson's adsl-modem, uten å
skulle investere i switch eller hub?

Hilsen Øystein

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-09-02 18:30

"Øystein" <oeystein_skaaden@adslhome.dk> wrote in message

> Jeg sitter her og tenker.......

Tillykke med premieren

> Finnes der en dims(kabelsplitter) for nettvekskabel?

Ja, der findes en, hvor du kan køre 2x 10/100 Base-T(X) forbindelser over et
enkel netværksdrop.

> Noe i stil med en sådan tingest der gir deg to hodetelefoner på en utgang?

Men det er ikke det, jeg mener du er ude efter, når jeg læser nedenstående.

> Da skulle det vel fungere med to maskiner mot Ericsson's adsl-modem, uten
> skulle investere i switch eller hub?

Du er nød til at købe en Switch eller hub. Man kan ikke bare "splitte" et
netværkssignal. De fås desuden til næsten ingen penge...

Fx: http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1684787894

Du skal have 2 IP adresser via DHCP, for at sætte 2 computere på netværket.

Fra : Øystein

Dato : 28-09-02 19:50

Hehe ...takk for hjelpen

Man skal da spare der man kan!!!
God weekend!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-09-02 21:16

> Hehe ...takk for hjelpen
>
> Man skal da spare der man kan!!!

Du kan da ikke spare mere... Et Switch til 280 kroner INKL. fragt

Bare en kabelplitter, til at splitte 1 fysisk netværks drop til 2
funktionsbrugbare ethernet linier, koster da omkring 100, og man skal bruge
en i hver ende