Linje i httpd.conf
Fra : Brian Thomsen

Dato : 27-09-02 17:30

Hej alle

Jeg er ved at installere PHP påny, til min Apache 2.0.42... Jeg bruger den
opskrift der findes på http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/
hvor der også beskrives at følgende linjer skal indsættes i "httpd.conf"
(apache):

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php

Selvfølgelig forudsat at man har installeret PHP i "c:\php"!! Men når jeg
har indsat ovenstående og ændret adressen til mit system, kan jeg ikke få
Apache til at starte op...
Jeg har kigget lidt på www.netcoders.dk , hvor de bruger følgende i
"httpd.conf":

ScriptAlias /php/ "c:/program files/apache/php/"
AddType application/x-httpd-php .php
Action application/x-httpd-php "/php/php.exe

Hvor det selvfølgelig er forudsat man PHP installeret i "c:\program
files\apache\php"... Men så vidt jeg kan læse mig til, er det kun op til
php3 man benytter her, og jeg er jo interesseret i php4!
Men jeg har lagt mærke til at den ene benytter "/" hvor den anden bruger
"\".... Kan dette gøre en forskel??

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-09-02 17:38

"Brian Thomsen" <brian-th@worldonline.dk> wrote in

> [...]
> http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/ hvor der også
> beskrives at følgende linjer skal indsættes i "httpd.conf"

Opskriften på webcafe, er det ikke til 1.3.* versionerne af Apache?

Så vidt jeg ved er PHP support i Apache 2 kun experimental stadigvæk.
Jeg kører selv med nyeste 1.3 udgave og har ingen problemer. Mener bare
at jeg fulgte vejledningen i den medfølgende readme og så virkede det
i første forsøg.

Flemming

Fra : Brian Thomsen

Dato : 27-09-02 17:43

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> skrev:
<SNIP>

> Opskriften på webcafe, er det ikke til 1.3.* versionerne af Apache?

Oki... Det var jeg ikke klar over! Jeg prøver med 1.3 istedet

Det vil jeg prøve... Mange tak for det!

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Brian Thomsen

Dato : 27-09-02 18:08

> [...]
> Jeg kører selv med nyeste 1.3 udgave og har ingen problemer. Mener bare
> at jeg fulgte vejledningen i den medfølgende readme og så virkede det

Og du har ganske ret. Det virker på Apache 1.3! Jeg fandt desuden følgende i
installation.txt:

----------
Now that version 4.1 introduces a safer sapi module, we recommend
that you configure PHP as a module in Apache.

To do this, you should move php4ts.dll to the windows/system (for Windows
9x/Me)
or winnt/system32 (for Windows NT/2000/XP) directory, overwriting any
older file. Then you should add the following three lines to your Apache
conf file: (swap c:/php/ for your PHP install path)

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddModule mod_php4.c
AddType application/x-httpd-php .php

If you wish to install PHP as a CGI binary, (the sapi is much better)
you need to enable the apache security fix in your php.ini by
setting cgi.force_redirect = 1. Then, insert these lines to your conf file:

ScriptAlias /php/ "c:/php/"
AddType application/x-httpd-php .php
Action application/x-httpd-php "/php/php.exe"

Der var svaret på det hele jo...

Mvh.
Brian Thomsen