MS Windows
briani 27239
langsom Win XP boot
Fra : Tinky Winky

Dato : 27-09-02 15:31

Lige da jeg havde installeret WinXP pro, startede Windows imponerende
hurtigt ift. andre versioner. Men nu går det langsomt.

Når det sorte grafik med WinXP logo og de blå "piller" kører igennem en
status bar, når de her blå tingester at køre igennem ca. 20-30 gange, førend
der læses fra harddisken.

Den venter måske på noget? Hvad kan være galt og hvordan fixer jeg det?
Gider ikke geninstallation.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-09-02 18:21

Tinky Winky wrote:
> [...]
> gange, førend der læses fra harddisken.
>
> Den venter måske på noget? Hvad kan være galt og hvordan fixer jeg

Ryd op på din harddisk - sæt mere ram i - lav mindre opløsning
(ikoner) - andre bud? - jo, forresten: sørg for at der ikke er for mange
programmer på din harddisk - der skal jo også være plads til sidefiler
m.v.

Arne H.Wilstrup

Fra : Tinky Winky

Dato : 28-09-02 23:20

> [...]
> (ikoner) - andre bud? - jo, forresten: sørg for at der ikke er for mange
> programmer på din harddisk - der skal jo også være plads til sidefiler

Det er ikke det. Den venter på noget i starten. Masser af harddisk plads.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 27-09-02 19:08

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
skrev i en meddelelse news:an1q23$p87$1@sunsite.dk...
> [...]
førend
> der læses fra harddisken.
>
> Den venter måske på noget? Hvad kan være galt og hvordan fixer jeg det?

Den venter sikkert på at finde et netværk den kan tilslutte. Har du netkort
i? Benytter du det? Hvis ikke du benytter det, så indsæt ip i TCP/IP
indstillinger (ex: 192.168.1.1), det er en mulighed.

VH
Peter

Fra : Tinky Winky

Dato : 28-09-02 23:21

> [...]
> i? Benytter du det? Hvis ikke du benytter det, så indsæt ip i TCP/IP
> indstillinger (ex: 192.168.1.1), det er en mulighed.

Ja, jeg har et netkort der er sat til at fange IP via DHCP fra routeren.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 29-09-02 00:15

"Tinky Winky"
<lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com> har med
klæbrige fingre ramt tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er
fremkommet:

> [...]
>der læses fra harddisken.
>
>Den venter måske på noget? Hvad kan være galt og hvordan fixer jeg det?

Prøv evt at lade Bootvis optimere lidt :
http://www.microsoft.com/hwdev/platform/performance/fastboot/BootVis.asp

---
MVH
Simon