MS Windows
briani 27239
XP Home fejl ved logon
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-09-02 14:12

Hejsa,

jeg får denne fejl ved logon til Windows XP Home:

---
STOP: c000021a {Fatal systemfejl}
Systemprocessen Windows Logon Process afsluttede
uventet med status 0x00000080.
(0x00000000 0x00000000)
Systemet er blevet lukket.
---

Det er på en bærbar PC, hvis det har betydning.
<http://shor.ter.dk/514464125>

Windows begynder at loade, dvs. man kan se det
der XP logo.
Hvor systemet plejer at logge mig på, går den
i blå skærm med skrevne fejlmeddelelse.

Jeg har søgt på google og fundet en masse om
emnet, men intet konkret løsningsforslag.
Bla.
<http://www.wintip.dk/xp/probs/stopfejl.htm>

Det er sket efter en mislykket installation af
Service Pack 1 via Windows Update.
Ja, min XP Home er en org. udgave ;)

Jeg håber på interessante forslag.

Mvh.
Mikael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-09-02 19:07

In dk.edb.system.ms-windows, Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> [...]
>emnet, men intet konkret løsningsforslag.
>Bla <http://www.wintip.dk/xp/probs/stopfejl.htm>
>
>Det er sket efter en mislykket installation af

Det er lidt svært når du ikke nævner hvad du har prøvet. Jeg går ud
fra at du har prøvet hvad der måtte stå på (hvis det overhovedet
matcher dit problem på nogen måde, men det gør det vel næppe):
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q316503>

"Your computer starts normally in Safe mode, but a clean boot from
MSConfig has no effect". Kan man installere en Service Pack i "Safe
Mode" mons tro? For så kunne du måske gøre installationen om.

Disse minder egentlig lidt mere om hvad du oplever, men de er dog
rettet mod Windows NT4 henholdsvis 2000 og ikke Windows XP:
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q166160>
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q295087>

Ntdll.dll eksisterer i Windows XP og ligger i C:\Windows\System32.
Hvis du kan komme ind i fejlsikret tilstand, kan den måske (!)
overskrives med den der ligger i C:\Windows\System32\Dllcache, hvis
ikke den også at overskrevet.

Hvad med at reparere Windows? Det kunne måske også være et
"interessant forslag" i mere end een forstand :) Jeg ved ikke...

PS: Mit valg havde nok været at formatere og geninstallere, men hvad,
det gør jeg jo også omtrent en gang om ugen ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-09-02 12:25

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev:
> Det er lidt svært når du ikke nævner hvad du har
> prøvet.

Det er klart, men jeg havde lidt travlt og var lidt
panikslagen ;)

> Jeg går ud fra at du har prøvet hvad der måtte stå på
<http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q316503>

Der kan jeg ikke komme ind.

> "Your computer starts normally in Safe mode...

Det gør den ikke.

> [...]
> Hvis du kan komme ind i fejlsikret tilstand, kan den måske (!)
> overskrives med den der ligger i C:\Windows\System32\Dllcache, hvis

Det har jeg prøvet, men mit administrator password
virker ikke!
Hvis jeg på et tidspunkt kommer igennem her, vil jeg
køre en "chkdsk /r" eller hvad den hedder.

> PS: Mit valg havde nok været at formatere og
> geninstallere, men hvad, det gør jeg jo også omtrent
> en gang om ugen ;)

Det er en nem løsning, men det bliver nok sidste udvej.
Jeg vil dog prøve videre, da jeg har nogle data jeg bare
ikke må miste (er ved at skrive hovedopgave på
datamatikerstudiet!).

/Mikael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-09-02 13:51

<noerrelund@"FJERNES"pc.dk> wrote:

>Det er en nem løsning, men det bliver nok sidste udvej.
>Jeg vil dog prøve videre, da jeg har nogle data jeg bare
>ikke må miste (er ved at skrive hovedopgave på
>datamatikerstudiet!).

En glimrende grund til altid at holde Windows-installationen adskildt
fra alt andet, ved at oprette en partition kun til den og partitioner
til alt andet du måtte få brug for. Det er også årsagen til at jeg kan
formatere som det passer mig.

Kører du FAT-filsystem? I så fald er det jo nemt at få fat i den
opgave du er ved at skrive (med en start-diskette eller cd). Hvis du
kører NTFS så skal du nok have fat i noget i stil med ERD Commander
til $399 fra <http://shor.ter.dk/772835519>.

Jeg kan desværre ikke lige komme på nogle billigere alternativer. Det
krævet i hvert fald en ekstra harddisk eller en ekstra computer (men
*host* *host*... jeg har hørt en lille fugl synge som at ERD Commander
findes rundt omkring på nettet i en lidt "billigere" version).

--
Lars Stokholm

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-09-02 13:58

> [...]
> installationen adskildt fra alt andet, ved at oprette en
> partition kun til den og partitioner til alt andet du måtte

Har jeg også på min egen, men Scumpaq tillader ikke
at man ændre partitionerne!

> Det er også årsagen til at jeg kan formatere som det
> passer mig.

Kan jeg også med mine egne stationære.

> Kører du FAT-filsystem?

Nej, NTFS.

> Hvis du kører NTFS så skal du nok have fat i noget i
> stil med ERD Commander
> til $399 fra <http://shor.ter.dk/772835519>.

Det vil jeg se nærmere på, der er også nogle .java
filer jeg skal have kopieret ud inden format.

> Jeg kan desværre ikke lige komme på nogle billigere
> alternativer. Det krævet i hvert fald en ekstra harddisk
> eller en ekstra computer

Vi har faktisk en ekstra bærbar, men der kan kun
sidde een harddisk på, så kommer problemet jo bare
igen.

/Mikael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-09-02 14:27

>Har jeg også på min egen, men Scumpaq tillader ikke
>at man ændre partitionerne!

Hehe, ja det kunne jeg vel have sagt mig selv.

--
Lars Stokholm

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-09-02 15:03

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev:
> Hehe, ja det kunne jeg vel have sagt mig selv.

Ja, man køber en bærbar PC med XP Home, CDen
følger bare ikke med, den er integreret i Scumpaqs
skod-genetablerings CD'er.

Jeg fandt dog dette freeware program, hvor man kan
læse og kopiere filer på en NTFS partition:
<http://www.ntfs.com/products.htm>

Tak for hjælpen alligevel.

Mvh.
Mikael

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-09-02 15:08

> [...]
<noerrelund@"FJERNES"pc.dk> wrote:

>Jeg fandt dog dette freeware program, hvor man kan
>læse og kopiere filer på en NTFS partition:

Så har du sparet $399 ;) Jeg holder programmet i tankerne...

>Tak for hjælpen alligevel.

Velbekomme.

--
Lars Stokholm

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-09-02 15:21

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev:
> Så har du sparet $399 ;)

Ja, det er dejligt, det må give en kold øl til mig selv i
aften ;)

> Jeg holder programmet i tankerne...

Gør det, det er meget handy.

God weekend.

Mvh.
Mikael

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 28-09-02 09:50

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ---
> STOP: c000021a {Fatal systemfejl}
> Systemprocessen Windows Logon Process afsluttede
[snip]
> Det er sket efter en mislykket installation af
> [...]

Hej
Hvis mislykket installation af SP1 betyder at den kun er delvis
installeret, kan du prøve at boote med XP cd'en og reparerer
installationen fra Genoprettelseskonsol (recovery console).
http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/recov_cons.htm

Hvis du kan boote i Fejlsikret tilstand, kan du afinstallere SP1 i
Tilføj/fjern programmer.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-09-02 12:16

"Johnny Nielsen" <johnny@wintip.dk> skrev:
> Hvis mislykket installation af SP1 betyder at den kun
> er delvis installeret, kan du prøve at boote med XP
> cd'en og reparerer installationen fra
> Genoprettelseskonsol (recovery console).

Det er jeg klar over, men det ser ud til mit
administrator password i recovery ikke er det samme
som i Windows!

/Mikael

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 28-09-02 17:14

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@"FJERNES"pc.dk> skrev i en
meddelelse news:3d958f84$0$32511$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Det er jeg klar over, men det ser ud til mit
> administrator password i recovery ikke er det samme
> som i Windows!
>
> /Mikael

Det bør være det samme - har aldrig oplevet/hørt om andet.