Nye hits og gamle originaler??
Fra : Frøns

Dato : 27-09-02 13:58

Nogen der har nogen forslag til nogle forholdvis nye hits, der også
tidligere er lavet??

Altså coverversioner??

Fra : Dennis Lange

Dato : 27-09-02 14:09

Frøns wrote:
> Nogen der har nogen forslag til nogle forholdvis nye hits, der også
> tidligere er lavet??
>
> Altså coverversioner??

Du har jo selv Atomic Kitten...

Men Jan Wayne - Because the night og Total Eclipse of the heart
JXL - A little less conversation
Holly Valance - Kiss Kiss
Mad House - Like a prayer

For nu lige at nævne et par stykker...

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 27-09-02 14:28

Frøns wrote:
> Nogen der har nogen forslag til nogle forholdvis nye hits, der også
> tidligere er lavet??
>
> Altså coverversioner??

Shakira: Underneath Your Clothes
The Bangles: Eternal Flame

lol

-Sune

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-09-02 15:33

> Shakira: Underneath Your Clothes
> The Bangles: Eternal Flame

Ok, sjove fyr. Hvilke sange er det lige de minder om?

--
Mark
Er du musikekspert? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 27-09-02 16:10

Mark Thomas Gazel skrev:

> Ok, sjove fyr. Hvilke sange er det lige de minder om?

Hinanden.

I øvrigt lavede Atomic Kitten jo også et Eternal Flame-cover, så det
må også tilføjes til listen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-09-02 16:21

> Hinanden.

Jow, det er ikke helt forkert.

> I øvrigt lavede Atomic Kitten jo også et Eternal Flame-cover, så det
> må også tilføjes til listen.

Ja.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-09-02 16:35

> Jow, det er ikke helt forkert.

Og dog, det er helt forkert. Har lige hørt Shakira. Man skal være tonedøv
for at mene at de to sange ligner hinanden.

Mark

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-09-02 17:44

In dk.kultur.musik, Mark Thomas Gazel wrote:

> [...]

[...]

>Og dog, det er helt forkert. Har lige hørt Shakira. Man skal være tonedøv
>for at mene at de to sange ligner hinanden.

Helt enig. Jeg har aldrig forstået dem der mener noget andet.

--
Lars Stokholm

Fra : Flemming

Dato : 27-09-02 14:42

On Fri, 27 Sep 2002 14:57:46 +0200 "Frøns" <julie_roed@mail1.stofanet.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Nogen der har nogen forslag til nogle forholdvis nye hits, der også
> tidligere er lavet??
>
> Altså coverversioner??

Ronan Keating "If Tomorrow Never Comes" (Garth brookes)
Ms Mukupa "I'm Not Your Papa" (kid Creole and the coconuts)
Marilyn Manson "Tainted Love" (Soft cell)
Hermes House Band "Take Me Home Country Roads" (John Denver)
Sandra "Such a shame" (Talk talk)
Rene Diff "Let It All Out" (Låner rigtigt meget fra Salt'n Pepa's Push it)

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-09-02 15:38

> Marilyn Manson "Tainted Love" (Soft cell)

Som i forvejen er en cover.

Fra : Flemming

Dato : 27-09-02 15:57

On Fri, 27 Sep 2002 16:38:25 +0200 "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Som i forvejen er en cover.

Du har ret Jeg tror at Gloria Jones var den første der lavede den, men
mon ikke den mest kendte udgave er med Soft cell.

Fra : Robert Piil

Dato : 27-09-02 14:44

> [...]
<julie_roed@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Nogen der har nogen forslag til nogle forholdvis nye hits, der også

Ville det ikke være nemmere at lave en liste over nye numre, der
*ikke* er coverversion af et eller andet gammelt nummer, der alligevel
er bedre i origianlversionen.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-09-02 16:47

> Nogen der har nogen forslag til nogle forholdvis nye hits, der også
> tidligere er lavet??
>
> Altså coverversioner??

Baby can I hold you - et eller andet boy band (org. Tracy Chapman)
Sweet Dreams - Marilyn Manson (org. Eurythmics)

Basix har lavet et par stykker.

Fra : Flemming

Dato : 27-09-02 16:48

On Fri, 27 Sep 2002 17:47:13 +0200 "Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Baby can I hold you - et eller andet boy band (org. Tracy Chapman)

Boyzone.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-02 19:09

Frøns <julie_roed@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d9455ba$0$11439$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Nogen der har nogen forslag til nogle forholdvis nye hits, der også
> tidligere er lavet??
>
> Altså coverversioner??
_______

Nu ved jeg ikke lige hvad du mener med coverversioner???, men her er lige et
par eksempler på gamle hits som er frisket op.

Det er Kim og Hallo`s "Jeg vil banke på din dør" fra 1996. Den var som
bekendt en kæmpe landeplage med Mads Nørregård i 70-erne. Da hed den "Så tar
vi cyklerne frem".

Så er der jo også "Det er helt okay" med Kandis fra 1990. Den er meget
gammel og hed "All shok up". Den var med Elvis Presley.

Hilsen Åge

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 28-09-02 10:36

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
>
> Så er der jo også "Det er helt okay" med Kandis fra 1990. Den er meget
> gammel og hed "All shok up". Den var med Elvis Presley.

Hvem står som komponister på de pågældende eksempler? Hvis ikke det er
de samme som på de oprindelige sange, så kommer blatant
rettighedskrænkelse på tale.

hvm
--
"...I am no Guitar Hero; I want to be a guitar's hero!"
--- Steve Hillage – 'New Age Synthesis (Unzipping The Zype)'

Dan Armstrong discreet 9-way Strat rewiring:
http://inet.uni2.dk/~i33745/rewire.htm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-09-02 10:51

Henrik Veber Madsen <hvm@mail.uni2.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D9577F2.7A86@mail.uni2.dk...
> Åge Halldorsson wrote:

> Hvem står som komponister på de pågældende eksempler? Hvis ikke det er
> de samme som på de oprindelige sange, så kommer blatant
> rettighedskrænkelse på tale.

________

Du godeste. Hvor mange år står "På slaget 12" så til i brummen. Og hvad med
"Olsen"?

Hilsen Åge

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 28-09-02 11:28

Åge Halldorsson wrote:

> [...]
>
> ________
>
> Du godeste. Hvor mange år står "På slaget 12" så til i brummen. Og hvad med

Ikke "brummen", Åge; Dollars - $$$.

hvm

Fra : Mads Breddam

Dato : 28-09-02 01:25

> Altså coverversioner??

Wyclef Jean - Wish you were here.
Limb Bisket (eller nogen lign.) Wisk you were here.

Original: Pink Floyd. (Og det er en skændsel at "cover"ere den).

Mads Breddam
http://www.breddam.subnet.dk
breddam@esenet.dk

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 01-10-02 10:45

Mads Breddam wrote:

> Wyclef Jean - Wish you were here.
> Limb Bisket (eller nogen lign.) Wisk you were here.
>
> Original: Pink Floyd. (Og det er en skændsel at "cover"ere den).

Helt enig!
Og jeg hørte netop i radioen (P3 mandag, tror jeg) en rædselsfuld
disko-udgave af "Comfortably Numb".

Jeg fik ikke fat i hvem der spillede, men det var ganske skrækkeligt!!

Flemming
Aalborg