mjaven efter sterilisation
Fra : Twixi

Dato : 27-09-02 13:22

Hej Gruppe.
Jeg sidder mest på sidelinien og læser med, og jeg synes det er en
smaddergod gruppe ) nu vil jeg så være så fræk lige at blande mig for en
kort bemærkning.
Jeg har for 1,5 md. siden fået steriliseret min gamle kat (13 år) fordi hun
ikke kunne tåle P piller mere. Hun fik nogle rimelig store knuder på maven.
Efter dette er gjort er hun for det første blevet meget mere rolig og
forudsigelig end hun var før de andre katte vi har, var simpelthen
skrækslagen når hun kom, men det er heldigvis ovre. Problemet er så, at hun
er begyndt at mjave som en gal hele tiden. Hun er også blevet mere rastløs,
og vil hele tiden have mig med ud til madskålen selvom den er fuld. Jeg har
mærket på hende for at se om hun evt. har ondt eller sådan noget, for jeg må
sige at jeg er en smule nervøs over hendes opførsel. Hun har altid været en
meget rolig kat, undtagen hvis der var andre katte i nærheden. Dyrlægen
siger at der ikke er noget galt, men jeg synes bare at det er underligt at
en sterilisation kan gøre sådan ved hende.
Dette var lidt langt, men jeg håber det er ok.
Mange venlige hilsner fra Kirsten Olsen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 27-09-02 13:54

Det jeg har bemærket ved mine kastrater er at de er blevet mere
kontaktsøgende og mere følelsesmæssigt afhængige af mig. Kan det være det,
der er sket med din kisse?

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-09-02 22:40

"Twixi" <twixi-no@spammail.dk> writes:

> Problemet er så, at hun
> er begyndt at mjave som en gal hele tiden. Hun er også blevet mere rastløs,
> og vil hele tiden have mig med ud til madskålen selvom den er fuld.

Jeg kunne forestille mig at det netop er fordi Mille vil have kontakt
med dig, madskaalen er jo paa det naermeste hendes eget omraade og det
er her hun vil have kontakten. Taenk paa Melissa *G* som sidder ved
siden af sin flyttekasse og miauer for at jeg skal komme ind og putte
hende. Hun kunne jo lige saa godt komme ind til mig i stuen og blive
nusset, men nej jeg skal slaebes ind til hendes omraade og nusse
der. Hun kan ogsaa blive siddende i laaang tid, saa jeg kan faa lidt
daarlig samvittighed over at hun sidder og venter paa mig..*suk*

Men naar du gaar med hende og giver hende en nussetur saa spiser hun
ogsaa efter kort tid ikke ?
For det nummer lavede Melissa ogsaa foer i tiden, men det er da
heldigvis holdt nu..

I oevrigt tror jeg at hun stadig har en smule hormoner endnu, 12 aar
er jo trods alt laenge at vaere fertil..

Og giv saa lige Mille en ordentlig nussetur fra mig..

> Mange venlige hilsner fra Kirsten Olsen

Naaja giv ogsaa resten af flokken en nussetur de skal jo ikke snydes..
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Twixi

Dato : 28-09-02 15:50

Ja, måske har I ret. Jeg synes bare at hun gør det på en underlig måde, for
hun kommer ikke når jeg kalder på hende som hun gjorde før :( hun er ligesom
"sig selv nærmest" jeg må kun røre hende når hun selv vil. En anden ting hun
aldrig har gjort før, det er at hun sidder ved vores fordør og mjaver lige
op i vejret. Det er så højt at jeg bliver helt flov over hende *GG*(hun
bliver iøvrigt kun lukket ind ad bagdøren, fordi vejen er foran huset, og de
(4 stk.) skal ikke vænnes til at der foregår nogetsomhelst på den side af
huset). Jeg hørte den anden dag om noget der hedder "katte demens" og at det
tit viser sig ved at katten mjaver meget. Hun er jo snart 14 år, så mon det
kan være forstadier til det??
Venlig hilsen Kirsten Olsen
Twixi <twixi-no@spammail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d944d8c$0$69065$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 28-09-02 20:37

Hej Kirsten

Det kan ikke udelukkes at hun er ved at blive dement, men så har det altså
ikke noget med kastrationen at gøre.