MS Windows
briani 27239
Win2000, Save as, genveje.
Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 27-09-02 12:33

Davs..

Jeg samler på billeder og videoklip af biler og andre
motorrelaterede ting. Jeg bruger derfor ofte at højreklikke og
vælge Save as..

For at holde lidt system i tingene ryger det hele ikke i samme
mappe, faktisk er det sjældent at tingene ryger på samme drev, det
afhænger lidt af om de skal online på min server eller forblive på
min lokalmaskine..

Jeg har en 3-4 dir/mapper jeg bruger hyppigt, men når jeg vælger
Save as.. bliver jeg altid foreslået det sidste sted jeg har gemt
og det er ikke altid der tingene skal ligge. Jeg bruger derfor en
del klikkearbejde på at skifte fra fx. f:\motorklip\ til
n:\inetpub\ftproot\pictures\alfa_romeo og tilbage igen.

Nu var det så jeg lagde mærke til at i min Save as-kasse har jeg i
venstre side fire predefinerede genveje til hhv. History, Desktop,
My Computer og My Network Places. Hvis ikke du er med på hvad jeg
snakker om, så kig her <http://carftp.com/saveas.jpg>. Er det
muligt at udskifte eller udvide sortimentet med genveje til de dir
jeg bruger mest?

En mulighed jeg har overvejet er at lave genveje til mine
favoritdir på desktoppen og så klikke Desktop først og derefter
vælge det jeg skal bruge, men i betragtning af jeg aldrig har haft
brug for de fire knapper før er jeg lige så glad for at få den
skiftet ud med noget brugbart..

--
Hygge..
Thomas