MS Windows
briani 27239
domæne/arbejdsgruppe i winXP
Fra : Thomas Bowers

Dato : 27-09-02 10:09

Hej NG

Jeg sidder på et netværk hvor man skal logge på et domæne, for at få adgang
til hele netværkets resourcer. Dette kan jeg sagtens gøre når jeg
installerer winxp -> vælger at brugeren skal logge på et domæne og skriver
domæne navnet.
Problemet er bare at det ikke er alle der lige husker det og jeg ved ikke
hvor jeg kan sætte det op når winxp ER installeret :-/

Nogen der kan hjælpe ?

Hilsen Thomas

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 27-09-02 17:48

> Problemet er bare at det ikke er alle der lige husker det og jeg ved ikke
> hvor jeg kan sætte det op når winxp ER installeret :-/

"\start\control panel\system\computer name" Her er der en knap der hedder
change hvor du kan sætte maskinen til at logge på workgroup eller domaine.

Mvh. Brian

PS. Oversæt selv til DK!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 27-09-02 18:20

Brian Bilenberg wrote:

> "\start\control panel\system\computer name" Her er der en knap der
> hedder change hvor du kan sætte maskinen til at logge på workgroup
> [...]

Start - indstillinger - kontrolpanel -system- computernavn- skift!
Arne H.Wilstrup