Mailto kode i HTML
Fra : Peter Kammann

Dato : 27-09-02 09:02

Hej
Jeg har fået til opgave at fremstille et link på en HTML side hvor man ved
et klik kan få en mail op med udfyldt modtager, cc, bcc, subject og
indhold(=body). I indholdet vil jeg gerne kunne indsætte linjeskift. Koden
for afstand i sådan en script-kode er %20, men hvad er linjeskift koden.

Er der nogen af jer der tilfældigvis ved hvilken kode jeg skal bruge eller
hvor jeg kan finde den?

Jeg har allerede søgt på Google og er næsten druknet i svar, men det er jo
også om at stille det rigtige spørgsmål og det har jeg ikke formået.

Peter Kammann

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-09-02 09:21

Fri, 27 Sep 2002 10:02:07 +0200, skrev "Peter Kammann"
<peter@kammann.dk>:

> [...]
>for afstand i sådan en script-kode er %20, men hvad er linjeskift koden

<a
href="mailto:julemanden@greenland.gl?subject=Ønskeseddel&body=Kære%20julemand!%0D%0AJeg%20ønsker%20mig">Skriv
til julemanden</a>

Du skal ikke forvente, at det virker i alle mailklienter, men dog
i de fleste.

Bcc og Cc skulle man kunne indsætte på lign. måde, men her er
understøttelsen ringere, så det kan ikke anbefales.

<a
href="mailto:webmaster@mail1.dk?BCC=webmaster@mail2.dk">linkText</a>

Hvis du på nogen måde har mulighed for det, så brug en formmail i
stedet for.

PS.
Der er ingen grund til at spørge i to grupper, er der nogen, der
kender svaret, så skal du nok få svar.

Og især ikke, når begge grupper er under webdesign, jeg vil tro
at næsten alle følger med i begge grupper.

Den rigtige til spørgsmålet er htmlgruppen.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Claus Sørensen

Dato : 27-09-02 11:04

Peter Kammann wrote:

> [...]
> for afstand i sådan en script-kode er %20, men hvad er linjeskift koden.

Tag et kig på min side om emnet:

http://std.chbs.dk/html-4.01/mailto.php

De herligste hilsner