RYTMISK MUSIK ???? Hvordan definerer I "ry~
Fra : Christian Thorsen

Dato : 26-09-02 22:50

Hej alle!

Man hører tit begrebet "rytmisk musik"...

Hvor bredt dækker begrebet "rytmisk musik" egentlig?
Ja, jeg er godt klar over, at det jo ikke er klassisk musik - men hvad er
det så?

"Rytmisk musik" dækker sikkert "alt" indenfor pop/rock?
Men hvad med jazz, dansktopmusik og metal.

Hvad dækker det over når man siger "rytmisk musik" ?
Og hvad er det i hvert fald ikke?

Med venlig hilsen
Christian Thorsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-02 04:56

Ja, jeg har også sommetider undret mig over betegnelsen. Det meste musik er
der jo en rytme i, uden at man kalder det rytmisk musik. Jeg kan dog betro
dig at dansktop bestemt ikke går ind under den benævnelse. Andet ved jeg
ikke om det.

Hilsen Åge
__________

Christian Thorsen <send.svar.her.i.gruppen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:amvveq$9k26c$1@ID-139211.news.dfncis.de...

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 27-09-02 07:01

Åge Halldorsson skrev:

> Jeg kan dog betro dig at dansktop bestemt ikke går ind under
> den benævnelse. Andet ved jeg ikke om det.

Selvfølgelig går dansktop under betegnelsen 'rytmisk musik', omend jeg
dog er villig til at diskutere rigtigheden af 'musik'.

--
Mvh. Peter
"I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me,

Fra : rhizome

Dato : 27-09-02 07:29

<snip>

> Selvfølgelig går dansktop under betegnelsen 'rytmisk musik', omend jeg
> dog er villig til at diskutere rigtigheden af 'musik'.
>
> --
> Mvh. Peter
<snip>

Hehe.. 1-0 til Peter
/dennis

--
"Jeg har længtes mod Skibskatastrofer
Og mod Hærværk og pludselig Død."

http://home1.stofanet.dk/ausfahrt-design

Fra : Jan Holm

Dato : 27-09-02 21:37

Peter Bjerre Rosa wrote:
> Selvfølgelig går dansktop under betegnelsen 'rytmisk musik', omend jeg
> dog er villig til at diskutere rigtigheden af 'musik'.

Så vil jeg gerne diskutere muligheden for at finde "rythm" i
dansktop. Jeg mener ikke at beton stive pre definerede dyrt
indkøbte midifiler og styles proppet ind i et Casio er "rytmisk"

Anyways. Groft sagt kommer betegnelsen fra konservatorierne.
Der arbejder de med 2 linier. Rytmisk og klassisk. Ergo må
rytmisk være alt andet end klassisk, groft sagt.

Mvh
Jan Holm

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-09-02 23:09

Jan Holm <NOSPAM@NOSPAM.TIA> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d94c16d$0$84694$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Så vil jeg gerne diskutere muligheden for at finde "rythm" i
> dansktop.
______

Derimod ser jeg ingen grund til at anfægte at P3-musik er rytmisk. En
computer som er gået i selvsving og udstøder regælmæssige dunk-dunk-dunk kan
man jo ikke andet end betragte som en form for ensformig rytme. Eller
hvad? - rytmisk selvsving

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-02 09:40

> [...]
kan
> man jo ikke andet end betragte som en form for ensformig rytme. Eller

Dansktop musik er da lige monotom eller med kloge Åge ord: "dunk-dunk-dunk"
Hvis man piller vokalen væk fra dansktop musikken, ja.. så lyder det godt
nok som et "tig-tak-tig-tak" ur.

"Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus"

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-02 11:05

"peet_dk" <nope> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok som et "tig-tak-tig-tak" ur.
>
> "Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus"

Der var da masser af vokaler

Man skal ikke kaste med sten når man selv har mel i munden

Hilsen Benny

Fra : Michael Petersen

Dato : 30-09-02 11:21

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i

> Man skal ikke kaste med sten når man selv har mel i munden

Eller som Rune T. Kidde udtrykker det: "Man skal ikke gå over åen efter
brændte bagerbørn hvis brønden er kastet til med en bjørn der er skudt i et
glashus"

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-02 13:57

Fra : Klitgaard

Dato : 28-09-02 11:07

<snip>

Læs og forstå:

....Klitgaard
"Every night is a battle with alcohol. Some nights I win, some nights I
lose. Last night...it was a tie." -John Daly

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 27-09-02 09:00

Christian Thorsen wrote:

> Hvad dækker det over når man siger "rytmisk musik" ?

Al musik, hvori rytmen bliver understreget af ét eller flere
instrumenter, f.eks. trommer og bas. Det gælder jazz, rock, pop, en stor
del verdensmusik, metal og meget mere.

> Og hvad er det i hvert fald ikke?

Det meste klassiske musik (undtaget enkelte moderne, klassiske
kompositioner).