MS Windows
briani 27239
Ny " Ny ->" ting hvordan?
Fra : ZIGGE

Dato : 26-09-02 22:32

Hej

Hvordan tilføjer men sine egne ting til menuen "Ny" (den der kommer frem når
man højreklikker på skrivebordet)?
Jeg kunne godt tænke mig at man kunne markere en bid tekst og så højreklikke
på den og vælge at oprette en tekstfil med indholdet...

/ZIGGE

Fra : Edmund

Dato : 27-09-02 07:56

ZIGGE wrote:
> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at man kunne markere en bid tekst og så
> højreklikke på den og vælge at oprette en tekstfil med indholdet...

Det kan du gøre med Tweak UI
www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

Det var nok mere smart at lave en ny slags txt fil. F.eks kalde den
navn.tx , så har du stadig mulighed for også at vælge et nyt tomt TXT

Skriv det der skal være i filen med notepad og gem den som navn.tx.
Husk at vælge alle filer i notepad når du gemmer så du ikke får en fil
der ser sådan her ud navn.tx.txt.

Indstil din stifinder så du kan se endelsen txt på dine dokumenter, så
du er helt sikker.

Så går du ind i Tweak UI og vælger Templates / create og vælg i guiden
den nye fil du har lavet.

--
Mvh Edmund

Fra : Edmund

Dato : 27-09-02 08:24

Edmund wrote:
> Det var nok mere smart at lave en ny slags txt fil. F.eks kalde den
> navn.tx , så har du stadig mulighed for også at vælge et nyt tomt TXT´

Det er åbenbart ikke muligt at lave en ny slags fil, navn.tx (jeg mente
ellers jeg havde gjort det engang)

Men skriver du noget i en TXT og bruger Tweak UI, så virker det.

--
Mvh Edmund

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-09-02 13:07

Du kan ikke gøre det på den måde, men hvis du ofte bruger den samme
tekst til Template kan du lave en ny filtype. f.eks .tx og associere
den med notepad (eller andet) ved at vælge Tools | Folder Options |
File Types og vælge New.
Kopier alle indstillinger for .txt filer til denne nye filtype (bedst
at skrive dem ned på forhånd).
Når du så har gjort dette. Opretter du en ny fil af typen .tx med det
ønskede template indhold.
Slutteligt starter du TweakUI og tilføjer den nye fil som en Template.
Nøjagtigt hvordan afhænger af versionen af TweakUI.
I TweakUI for Windows XP vælger du Template | Create og browser til
din *.tx fil.
Det var det. Nu har du en ny filtype på højreklik menuen under New.

Fra : Edmund

Dato : 27-09-02 14:03

Jens Peter Karlsen wrote:
> [...]
> tekst til Template kan du lave en ny filtype. f.eks .tx og associere
> den med notepad (eller andet) ved at vælge Tools | Folder Options |

Tak for det, man skal åbenbart vælge en handling for den nye filtype
f.eks open

--
Mvh Edmund