Apport
Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 26-09-02 20:14

Min schæfertæve på 15 måneder plejer at være helt vild med at
apportere og meget glad for apporten. Pludselig fra den ene dag til
den anden vil hun ikke have den i munden. Hun må jo have haft en
dårlig oplevelse i forbindelse med den, men jeg erindrer det ikke.
Eller et sår i munden, men det ser det heller ikke ud til. Hvad kan
jeg gøre for at hun atter kan blive glad for den?

Med venlig hilsen
Søren

Fra : pmj

Dato : 26-09-02 22:00

"Søren Lausten-Hansen" skrev d. 26-09-02 20:14 dette indlæg :
> [...]
> dårlig oplevelse i forbindelse med denHvad kan
> jeg gøre for at hun atter kan blive glad for den?

Find en helt anden træningsmetode og start helt forfra. Fx.
klikkertræning, hvis du tidligere har arbejdet med byttedriften eller
gem en godbid i et stykke "legetøj" så du kan pakke den ud, når hunden
kommer med den. Du må under INGEN omstændigheder presse hunden til at
tage "apporten". Lad den selv bestemme tempoet. I mellemtiden kan du
tage apporten med i seng, stille den på en hylde om dagen og støve den
af flere gange om dagen. Lad ikke hunden få den og ignorer hunden, når
du "snakker" med apporten. Så kan det være at den er blevet MEGET
interessant om en månedstid.

Held og lykke

Pia Johnsen

http://www.entlebucher.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 29-09-02 12:01

Jeg glemte at fortælle at hun vil gerne hente apporten, men når hun
kommer hen til mig smider hun den og vil ikke tage den i munden som
hun plejer, jeg plejer ellers at lave lidt ruskeleg med den for at
gøre den attraktiv og få hende til ikke at slippe den..

Men tak for tippet, det vil jeg prøve, det der med at 'støve apporten
af'. Klikkertræning har jeg ingen erfaring med og det er vist ikke
sådan lige at gå igang med.

Det er i øvrigt en fin hundeside du har.

Hilsen
Søren
http://www.lemanszone.dk/slh/holly/

Fra : James_Last

Dato : 28-09-02 18:57

> [...]
> Eller et sår i munden, men det ser det heller ikke ud til. Hvad kan
> jeg gøre for at hun atter kan blive glad for den?

Prøv at vis hunden et velsmagende kødben. Kast det. Se om hunden vil
hente det.

http://www.kandu.dk/