MS Windows
briani 27239
Dual boot
Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 26-09-02 17:01

Aarrggg...

Jeg har et lidt underligt problem. Jeg har en PC hvor jeg gerne vil have
både Win 98 og Win2k på.
Jeg ved det kan lade sig gøre at oprette en dual boot menu, og at begge
systemer kan ligge på samme HD. Jeg forgæves søgt på microsoft.com, og håber
nu at en her kan hjælpe mig på rette vej.

Hvis jeg laver en alm. opgradering fra min 98, forsvinder den. Og under 2000
kan jeg installere 98.

Et lille tillægsspørgsmål: Hvis man laver en opgradering skal det være samme
sprog, men behøver det også at være det hvis man ønsker dual boot?

Pft!

Med venlig hilsen
Benjamin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-09-02 17:04

"sunsite.auc.dk" <tylkum@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har et lidt underligt problem. Jeg har en PC hvor jeg gerne vil have
> både Win 98 og Win2k på.

Opret to partitioner, en primær til Win98 og en logisk til Win2000.
Installer Win98 først.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 26-09-02 17:11

Mange tak!

Kommer min dual boot menu automatisk, eller skal jeg gøre noget?

Pft!

Mvh
Benjamin

Fra : Janner

Dato : 26-09-02 17:59

Kommer helt af sig selv hvis du gør som beskrevet .... men husk 98 skal
puttes ind først .... og det er en meget god ide med 2 partioner ellers
bliver det noget rod *S* Du kan oprette partitionerne med FDISK eller
simpelt hen installere 98 og gøre det med en partition magic eller lignende
program

/Janner