PHPmyadmin på localhost....
Fra : Brian Thomsen

Dato : 26-09-02 15:58

Hej alle

Jeg har installeret Apache webserver, PHP, Mysql og er nu ved at installere
PHPmyadmin!! Meeen, det volder en lille smule problemer! Jeg for følgende
fejlmeddelelse:

Access denied for user: 'brian@127.0.0.1' (Using password: YES)
Jeg bruger phpMyAdmin 2.2.7 -pl1, og har konfigureret config.inc.php!! Jeg
har prøvet at fjerne password, men det giversamme resultat!? Er her nogen
der har nogle gode forslag???Mvh.Brian Thomsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-09-02 16:11

Brian Thomsen wrote in <khFk9.32645$Qk5.1396388@news010.worldonline.dk>:
> Access denied for user: 'brian@127.0.0.1' (Using password: YES)

Hvilken type authentication har du valgt?

Da det er din egen MySQL-server, vil jeg gætte på at Cookie-metoden vil være
bedst.
Så skal brugernavnet være "root", eller navnet på en bruger oprettet
specielt til phpMyAdmin (el. lign.).

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Brian Thomsen

Dato : 26-09-02 16:42

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev:
<SNIP>

> Hvilken type authentication har du valgt?

Jeg brugte 'config', men har efter din henvisning ændret dette til cookie!
Men når jeg har indtastet kode og trykker på login, kommer der blot en side
hvorpå der står "Siden kan ikke vises".....

Jeg kan ikke umiddelbart finde noget i config.inc.php.... Jeg har sat
serverens placering således:

$cfgPmaAbsoluteUri = 'http://127.0.0.1/phpmyadmin/';

DOS-stien hedder "c:\hjemmeside\phpmyadmin" !!
I Apache er stierne således:

ServerName 127.0.0.1:80
DocumentRoot "C:/hjemmeside"
<Directory "C:/hjemmeside">

Det ser i mine øjne rigtigt ud, men jeg er jo heller ikke ligefrem en ørn
til dette

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-09-02 19:53

Brian Thomsen wrote in <PWFk9.32667$Qk5.1400733@news010.worldonline.dk>:
> Jeg brugte 'config', men har efter din henvisning ændret dette til cookie!
> Men når jeg har indtastet kode og trykker på login, kommer der blot en
> side hvorpå der står "Siden kan ikke vises".....

Det lyder jo lidt mystisk. Men det er "by design". Prøv at bruge en anden
browser end lige IE, så kan det være at du får en *rigtig* fejlmeddelelse.

"Det virker ikke", ja hurra, det kan man jo godt se. :-/

> Jeg kan ikke umiddelbart finde noget i config.inc.php.... Jeg har sat
> serverens placering således:
> $cfgPmaAbsoluteUri = 'http://127.0.0.1/phpmyadmin/';

Det plejer at være den, der er forkert. Men uden en rigtig fejlmeddelelse er
det svært at sige noget.

Du kan godt få forsiden frem, så er du da så langt. Den adresse, du skriver
for at få forsiden, skal du skrive som AbsoluteUri.

Jeg tror lige jeg venter med at sige mere, før jeg har tjekket at du kan
fange phpMyAdmin på den adresse, du har skrevet som AbsoluteUri. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Brian Thomsen

Dato : 26-09-02 22:04

> [...]
<SNIP>

> Det plejer at være den, der er forkert. Men uden en rigtig fejlmeddelelse

I adresse-linien i browseren kommer følgende tekst:

Notice Undefined variable: cfgPmaAbsoluteUri in
C:/Hjemmeside/phpmyadmin/libraries/auth/cookie.auth.lib.php on line 96
/index.php!!

Den linie ser således ud: <base href="<?php echo $cfgPmaAbsoluteUri; ?>" />

Eftermin mening heller ikke noget unormalt i dette..??? Eller hvad???

> Du kan godt få forsiden frem, så er du da så langt. Den adresse, du
skriver
> for at få forsiden, skal du skrive som AbsoluteUri.

Det er også den der står skrevet: $cfgPmaAbsoluteUri =
'http://127.0.0.1/phpmyadmin/';

> Jeg tror lige jeg venter med at sige mere, før jeg har tjekket at du kan
> fange phpMyAdmin på den adresse, du har skrevet som AbsoluteUri. :)

Det er så hermed gjort
Jeg synes det virker lidt mystisk, men er sikkert en meget indlysende
fejl.... Når den bliver fundet

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Brian Thomsen

Dato : 26-09-02 22:18

Jeg slettede hele phpMyAdmin mappen og lagde det ind påny....
Jeg får nu følgende fejlmeddelelse:

Notice: Undefined index: scheme in
C:\Hjemmeside\phpmyadmin\libraries\auth\cookie.auth.lib.php on line 19

Linien ser således ud:
$is_https = ($pma_uri_parts['scheme'] == 'https') ? 1 : 0;

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output
started at C:\Hjemmeside\phpmyadmin\libraries\auth\cookie.auth.lib.php:19)
in C:\Hjemmeside\phpmyadmin\libraries\auth\cookie.auth.lib.php on line 85

Linien ser således ud:
header('Content-Type: text/html; charset=' . $GLOBALS['charset']);''

Håber det kan hjælpe dig/jer til at hjælpe mig

Mvh.
Brian Thomsen

Fra : Niels Andersen

Dato : 27-09-02 07:07

Brian Thomsen wrote in <wRKk9.34042$Qk5.1453959@news010.worldonline.dk>:
> Jeg slettede hele phpMyAdmin mappen og lagde det ind påny....
> Jeg får nu følgende fejlmeddelelse:
>
> Notice: Undefined index: scheme in
> C:\Hjemmeside\phpmyadmin\libraries\auth\cookie.auth.lib.php on line 19

Slet det hele igen.

Læs i dokumentationen, installer det *præcis* som der står.

Du skrev før:

> I adresse-linien i browseren kommer følgende tekst:
>
> Notice Undefined variable: cfgPmaAbsoluteUri in
> C:/Hjemmeside/phpmyadmin/libraries/auth/cookie.auth.lib.php on line 96
> /index.php!!

Jeg tror ikke på at det stod i adresse-linjen. Men noget tyder på at du fik
lavet ged i det, da du redigerede konfigurations-filen. Hvis ikke du havde
slettet den, ville jeg have bedt dig om at kopiere linjen helt præcist, så
jeg kan se præcis hvad der står på den.
Men det er jo så for sent nu.

--
Mvh.