Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt til analog
Fra : Jens Holte Frederiks~

Dato : 26-09-02 15:24

Hej
Jeg mener at have læst om en digital"film" der kunne isættes almindelige
kameraer. Jeg har ikke set den i handlen herhjemme, men er der nogen der
kender til dette vil jeg meget gerne høre om det!

JHF

Fra : Per Kristensen

Dato : 26-09-02 15:39

"Jens Holte Frederiksen" <jens.holte@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kameraer. Jeg har ikke set den i handlen herhjemme, men er der nogen der
> kender til dette vil jeg meget gerne høre om det!

Digital film? Denne betegnelse bruges normalt om hukommelseskort til
digitale kameraer. Du kan få digitale bagstykker til spejlrefleks kameraer.

Fra : Jens Holte Frederiks~

Dato : 26-09-02 15:45

det drejer sig om et digitalt produkt på størrelse med alm film, der kan
isættes som alm film. Istedet for film er der en plade der går ind over
lukkergardinet. Efter eksponering tages "filmen" ud og billederne kan
derefter loades til pc.

JHF

Fra : Jonna & Per

Dato : 26-09-02 16:00

Hej Jens
Prøv at kigge her: http://www.siliconfilm.com/ . Der kan du læse mere om et
produkt, der så vidt jeg ved endnu ikke er blevet til andet end prototyper.
Idéen er god nok: En digital filmkassette, som kan gøre et hvilket som helst
kamera til et digitalkamera. Produktet er bare ved at blive overhalet
indenom af teknologien. Prisen på digitale kvalitetskameraer rasler ned, og
fordelen med, at man kunne bruge sit gode gamle spejlreflekskamera og alle
sine linser, er jo også ved gå fløjten: Flere af de store kameraproducenter
har allerede indtil flere digitale spejlreflekskameramodeller på markedet,
så det eneste man skal skifte, er sit kamerahus.
Hilsen
Per

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 26-09-02 18:31

"Jonna & Per" <ondeaage@galnet.dk> wrote in message
> [...]
> har allerede indtil flere digitale spejlreflekskameramodeller på markedet,
> så det eneste man skal skifte, er sit kamerahus.

Dog koster et digitalt SLR kamerahus betyyyydeligt mere end et normalt SLR
hus :(

Mvh Mark
--
www.improve.dk

Fra : Per

Dato : 26-09-02 21:22

Ja, endnu, men priserne går i den rigtige retning.
Da Silicon Film første gang annoncerede deres digitale film, hed firmaet
iøvrigt Imagek. Så vidt jeg husker blev prisen på produktet på daværende
tidspunkt anslået til 12- 14.000 danske kr og kunne kun passe til ganske få
kameraer, bl.a. Nikon F3, F4, F90 og et par Canon-modeller. Men idéen er
god, jeg kunne da godt bruge sådan en digital film til mine gode, gamle
Nikon-kameraer, specielt hvis prisen blev bare nogenlunde overkommelig. Men
ellers må man vente til prisen på digitale slr-huse falder til et lavere
niveau.
hilsen
Per