Brug for hjælp til anskaffelse af HUB
Fra : fisserull

Dato : 23-02-01 16:14

Hej
Jeg har to pc'er jeg skal have forbundet til internettet og har lige
et par elementære spørgsmål i første omgang, da jeg er temlig uvidende
på dette område.

Hvilke ting skal jeg helt præcist bruge, for at det kan lade sig gøre?

Hvilken Type eller mærke ?

Hvilken fart/størrelse kan anbefales? Det må godt være rimelig
hurtigt, ikke overdrevet, men tilpas hurtigt (prisleje; 1000-1200,-)

Venlig hilsen
Martin

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 23-02-01 16:46

Jeg vil anbefale en switch som både er hurtigere og mere pålidelig.
Kan købes med 5 porte fra ca. 800,-
Hvis du er interesseret så kan jeg tilbyde en sandberg switch til

--

Best Regards,
Kristian Bønnelykke Nielsen

Stairway Solutions
http://www.stairway.dk
mailto:beanluck@image.dk
________________________
mobil: +45 25 32 50 07

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 23-02-01 18:34

"Kristian Bønnelykke Nielsen" <beanluck@image.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil anbefale en switch som både er hurtigere og mere pålidelig.
> Kan købes med 5 porte fra ca. 800,-
> Hvis du er interesseret så kan jeg tilbyde en sandberg switch til

Tjaah - er 800,- ikke det man får en 8 ports switch for nu om dage?

Generelt når det er switche i det prislag kan man ligeså godt finde den
billigste da der stort set ikke er forskel i kvalitet.

Mvh.
Jens Åge Holm

Fra : Jonathan Stein

Dato : 23-02-01 22:15

"Jens Åge Holm" wrote:

> Tjaah - er 800,- ikke det man får en 8 ports switch for nu om dage?
>
> Generelt når det er switche i det prislag kan man ligeså godt finde den
> billigste da der stort set ikke er forskel i kvalitet.

Måske ikke - men stor forskel i den support, man kan få bagefter.
Livsvarig garanti fra producenten er altså sjovere end reklamationsret fra
en forretning, der er gået konkurs.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Kristian Bønnelykke ~

Dato : 24-02-01 13:44

så lad os sige en 5ports koster 600,- men så skal du også ha kabler med, alt
efter hvor lange de skal være kan det hurtigt koste 800 =)

Forresten kan jeg anbefale en Intel Switch, mail mig hvis jeg skal gi dig et
tilbud.

Fra : Peter Loumann

Dato : 23-02-01 21:21

fisserull skrev :

>Hej
>Jeg har to pc'er jeg skal have forbundet til internettet
>Hvilke ting skal jeg helt præcist bruge, for at det kan lade sig gøre?

Et frisk netkort i hver pc og et krydset kabel.

>hurtigt, ikke overdrevet, men tilpas hurtigt (prisleje; 1000-1200,-)

Tjaeh - jeg kører 100 RJ45, det går omtnet som en pc, netkort ca.
150,- kr/stk, kat. 5 kabel 50-150 kr afh. af længde & forhandler.

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Henning Birch

Dato : 26-02-01 14:48

fisserull wrote:

> Hej
> Jeg har to pc'er jeg skal have forbundet til internettet og har lige
> et par elementære spørgsmål i første omgang, da jeg er temlig uvidende
> på dette område.

Fint. Har du ADSL eller skal du bruge modem.
Hvis ADSL hos hvem ? (Med eller uden router)
Er det et krav at computererne kan komme på nettet uafhængeligt af
hinanden.

Jeg slutter op om en switch, der er så lille en prisforskel at det ikke
kan betale sig at spare (de ca 200 kr.)

Med henblik på netkort har jeg udemærkede erfaringer med noname kort.
Men hvis du skal brænde 2000 kr af kan 3Com eller Intel anbefales
(Mærkevare virker hver gang) "Alle" netkort idag er 10/100 Mbit.

Du _skal_ (*) bruge TP (twisted pair) eller som nogle kalder det RJ45
kabel. Minimum Cat5 (det er stort set umuligt at opdrive andet idag.)

Svar lige på spørgsmålet om ADSL eller modem først så går vi videre
derfra.

(*) Mener jeg.
--
Henning
"Det er med kvinder som med biler: enten skal man skifte dem ud hvert

Fra : PinGO

Dato : 27-02-01 12:50

Som Peter Loumann også skrev, det eneste der skal til er to netkort og et
krydset-kabel imellem dem! Der er ingen grund til at købe en Hub eller en
Switch, hvis du kun skal have to maskiner på.