MS Windows
briani 27239
Driver Image
Fra : Pico

Dato : 26-09-02 14:56

Jeg regner med det er den rigtige gruppe.

Jeg ville i dag lave et Image af min C disk. Jeg plejer normalt
at lægge det på F disken og hvis jeg vil brænde det senere
laver jeg størrelsen så det kan være på et par CD'er, ingen
problemer med det, men i dag tænkte jeg at jeg ligeså godt
kunne brænde direkte fra Driver Image Pro v. 5, det gik også
fint, det kom ud på 2 CD'er så alt skulle jo være godt.
For at være på den sikre side satte jeg PC'en til at boote
på CD'en, hvilket også gik fint. Den startede op på den
sædvanlige grønne skærm og var klar til at finde Imagen,
men så kom problemet, den kunne ikke finde et gyldigt image.
Når jeg valgte vis alle filer kom navnet på imaget godt nok,
men ekstensionen var kun .PQ uden I og jeg blev fortalt at
der ikke var noget gyldigt Image.
Nogen der har oplevet det og evt. har en løsning ?

Det skal tilføjes at jeg bagefter gjorde som jeg plejer, lavede
et Image i passende størrelse og brændte og det virker godt
nok.

Bruger Win XP Pro.

Pico

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 19:41

Pico skrev:

> [...]
> sædvanlige grønne skærm og var klar til at finde Imagen,
> men så kom problemet, den kunne ikke finde et gyldigt image.

Jeg oplever det samme hvis jeg smider cd'erne i mit dvd-drev i
stedet for i min brænder. Hvis de er i brænderen er der ingen
problemer (DriveImage 2002). Faktisk synes jeg bare at det er
ret foruroligende, men den nægter at læse dem fra mit dvd-drev.
Hvis jeg smider cd'erne i dvd-drevet inde i Windows, så kan jeg
sagtens se indholdet af cd'erne.

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 26-09-02 20:03

Madsen wrote:

> [...]
> ret foruroligende, men den nægter at læse dem fra mit dvd-drev.
> Hvis jeg smider cd'erne i dvd-drevet inde i Windows, så kan jeg

Jeg har ikke prøvet fra brænderdrevet, kun fra CD rom drevet,
det er da noget "underligt" noget hvis det skal være fra det
drev de er brændt på, men måske er det løsningen. Jeg vil prøve
en af dagene.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 20:32

Pico skrev:

> Jeg vil prøve en af dagene.

Meld gerne tilbage, ikke?

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 26-09-02 20:55

Madsen wrote:

> Meld gerne tilbage, ikke?

Jeg har prøvet nu, det var samme resultat.
Jeg undre mig også over at imaget har endelsen
PQ i stedet for PQI ? Der er nok sket en fejl.
Jeg prøver at lave en ny brænding i løbet af nogle
dage. Hvis det giver et andet resultat skal jeg nok
vende tilbage.
Pico

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 21:10

Pico skrev:

> Jeg har prøvet nu, det var samme resultat.

F.eks. så har DriveImage 2002 tilsyneladende problemer med ældre
brændere. <http://www.powerquest.com/driveimage/cdlist.cfm>

Madsen.

Fra : Pico

Dato : 29-09-02 21:16

Madsen wrote:

> F.eks. så har DriveImage 2002 tilsyneladende problemer med ældre
> brændere. <http://www.powerquest.com/driveimage/cdlist.cfm>

Den havde jeg ikke set. Mit brænderdrev er 8 x så det er lige på kanten.
På denne PC har jeg Driver Image 5 og den jeg har Driver Image 2002
er der ikke brænder på.
Jeg må se at få rodet med det ved lejlighed.
Pico