Kampfisk
Fra : Rasmus Jungersen

Dato : 26-09-02 14:12

Hej NG

Hvor stort et akvarie kræver kampfisk?

hilsen
Rasmus

Fra : Plesner

Dato : 26-09-02 15:18

> Hvor stort et akvarie kræver kampfisk?

Det kommer an på mange ting, bl.a.:

1. Hvilken art taler vi om ? slørkampfisk eller en af de utallige
naturformer - og i givet fald hvilken art ?
2. Hvor mange har du tænkt dig at holde ?
3. Har du tænkt dig at forsøge at opdrætte den ?

Plesner

Fra : Annette Skovbon

Dato : 26-09-02 22:54

Hej Rasmus,
Kampfisk kræver ikke særlig meget plads i forhold til så mange andre
arter. Et 60 l. er rigeligt til en enkelt han og hun, men jeg vil dog ikke
råde dig til at lade dem gå sammen hele tiden.
Du kan læse mere om arten betta splendens her:
http://www.akvariesiden.dk/akvariet/vis_artikel.php3?id=26

Vh. Annette

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 26-09-02 22:40

"Rasmus Jungersen" <junger@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Hvor stort et akvarie kræver kampfisk?
>
> hilsen
> Rasmus

Hej Rasmus.
Du kan have en kampfisk på 4 liter vand, men sikke et arbejde med at skifte
vand, flere gange i ugen. Men så er der heller ikke plads til mere end 1
(en) fisk, uanset om det er en han eller en hun.
Jeg har mest succes med de kar som er på størrelsesorden 11 - 27 liter. Der
har fiskene god plads, der er plads til lidt planter (på trærod, vel og
mærke), og jeg slipper at fise op og ned af kældertrappen med mange bøtter
vand i ugen.... Jeg skifter vand hos dem ca 1 - 2 gange hver 14 dag, og det
går helt fint :)
Hilsen Ditte