MS Windows
briani 27239
Automatisk backup - win NT4
Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 26-09-02 12:23

Hey folks!

jeg skal bygge en lille "for sjov" router/mail-/webserver - og har besluttet
at jeg da ligeså godt kan lave et netværksdrev på til hele familien. Blandt
andet for at kunne tage en central backup af alles arbejde f.eks. hver
søndag.

Jeg kører WinNt4 - den var gratis - en kammerat havde en ubrugt version med
licens. Jeg har en OEM version af Nero burning ROM, der fulgte med til den
brænder, jeg skal bruge.

Kan man med denne konfig. sætte systemet til at brænde en automatisk backup
med et bestemt tidsinterval - og hvad er hemmeligheden i at gøre det -
eventuelt kunne man undlade at finalize CD'en, så en ny backup bare
'overskrev' den gamle - jeg har bestemt ikke brug for 52 skiver backup om
året, så det var måske et sted at spare...?

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : ferling

Dato : 26-09-02 17:50

> [...]
om
> året, så det var måske et sted at spare...?

Du kunne bruge incremental writing - DirectCd, PacketCd osv., de
formatterer cd'en. Så får brænderen et drevbogstav og kan skrives til i
bidder af 4kb til skiven er fuld. Du kunne også finde nogle
rewrite-Cd'er din brænder kan snuppe. De plejer at være lidt mere kræsne
end med CDR'er. Den kan genskrives 1000 gange og sådan en kan også
formatteres - der kommer dog kun 540 mb på en 650 mb skive mod 640 for
en CDR.
Mvh. Søren

http://www.kandu.dk/