pin kode 2...
Fra : Mickey

Dato : 23-02-01 15:43

Jeg har en Siemens M35i hvor jeg er kommet til at få spærret pin kode
2 (telefonen skriver "pin kode 2 spærret" der hvor man skal indtaste
den.
Hvordan får jeg denne låst op igen ? (jeg har en puk kode 2 som jeg
har fået fra Telmore sammen med simkortet, men hvor skal den indtastes
?)

Det skal lige siges, at jeg ikke kan finde noget om dette i manualen
til telefonen.

--
Mickey

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-02-01 15:42

Mickey wrote:

> Jeg har en Siemens M35i hvor jeg er kommet til at få spærret pin kode
> 2 (telefonen skriver "pin kode 2 spærret" der hvor man skal indtaste
> den.

Jeg kunne få pin2-koden udleveret ved henvendelse til min udbyder (der
modvilligt udleverede den, da de påstod at jeg ikke havde noget at
bruge den til noget, men det havde jeg pga. telefonens egne
funktioner).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Send en SMS til din ven via denne ganske ukommercielle service

Fra : Mickey

Dato : 23-02-01 15:51

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> modvilligt udleverede den, da de påstod at jeg ikke havde noget at
> bruge den til noget, men det havde jeg pga. telefonens egne

som jeg faktisk skrev, så har jeg allerede pin2kode og puk2kode - men
hvor skal puk2koden indtastes ? (mine tre forsøg med pin2koden låste
en del af funktionerne - jeg ku alligevel ikke huske min pin2kode...)

--
Mickey

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-02-01 17:28

"Mickey" <news001@susie.dyndns.dk> skrev i en meddelelse news:MNul6.15322
> som jeg faktisk skrev, så har jeg allerede pin2kode og puk2kode - men
> hvor skal puk2koden indtastes ? (mine tre forsøg med pin2koden låste
> en del af funktionerne - jeg ku alligevel ikke huske min pin2kode...)

Har den ikke en sikkerheds menu ligesom en Nokia?

--
Mvh. Morten Fruergaard, som har disse 2 biler til salg. Tlf.: 21230025
Fiat Uno 70 SXie, '90, grå, 100T km, el-ruder, c-lås, tågelygter, sænket

Fra : Mickey

Dato : 23-02-01 20:45

> Har den ikke en sikkerheds menu ligesom en Nokia?

jo, men den siger bare "pin 2 koder spærret"
- men Kenneths metode virker som den skal ;)

--
Mickey

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-02-01 23:48

Mickey wrote:

> som jeg faktisk skrev, så har jeg allerede pin2kode og puk2kode - ...

sorry, jeg læste dit indlæg lidt for hurtigt.

Fra : Kenneth Boldt

Dato : 23-02-01 20:36

On Fri, 23 Feb 2001 15:43:29 +0100, "Mickey" <news001@susie.dyndns.dk>
wrote:

>Hvordan får jeg denne låst op igen ? (jeg har en puk kode 2 som jeg
>har fået fra Telmore sammen med simkortet, men hvor skal den indtastes

Hvis du har puk2 koden skal du blot gøre taste følgende:

**052*puk2*ny pin2*gentag ny pin2#[ring op]

Og vupti har du ændret din pin2 kode til det du nu ønsker.

--
Kenneth

Fra : Mickey

Dato : 23-02-01 20:44

"Kenneth Boldt" <k_boldt@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 23 Feb 2001 15:43:29 +0100, "Mickey"
<news001@susie.dyndns.dk>

> Hvis du har puk2 koden skal du blot gøre taste følgende:
>
> **052*puk2*ny pin2*gentag ny pin2#[ring op]

whiii - tak ska du ha - det virker som det skal - hvordan gør man med
telefonkoden ved du det ? *SS* (har købt telefonen brugt...)

--
Mickey

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-02-01 23:47

Kenneth Boldt wrote:

> Hvis du har puk2 koden skal du blot gøre taste følgende:
>
> **052*puk2*ny pin2*gentag ny pin2#[ring op]
>
> Og vupti har du ændret din pin2 kode til det du nu ønsker.

Gælder det også med en C25 eller kun med 35eren?

Fra : Kenneth Boldt

Dato : 24-02-01 15:15

On Fri, 23 Feb 2001 23:47:26 +0100, Carsten Riis
<carsten@car_ST_en.dk> wrote:

>Gælder det også med en C25 eller kun med 35eren?

Det er standard på alle mobil telefoner

--
Kenneth

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-02-01 16:38

Kenneth Boldt wrote:

> Det er standard på alle mobil telefoner

tak for oplysningen.

Fra : Erik Einum

Dato : 23-02-01 18:43

> [...]
> ?)
>
> Det skal lige siges, at jeg ikke kan finde noget om dette i manualen

Når PIN2 er låst så skal du vel bli bedt om å taste PUK2 istedet når du
går inn på en av menyene som krever PIN2. Da må du taste PUK2, deretter
taste ny PIN2 (som kan være den samme som du hadde forrige gang), og
deretter bekrefte PIN2 ved å taste den på nytt.

///Mvh. EE

Fra : Mickey

Dato : 23-02-01 21:45

"Erik Einum" <erik-ein@nospam.online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> taste ny PIN2 (som kan være den samme som du hadde forrige gang), og
> deretter bekrefte PIN2 ved å taste den på nytt.

det ville jeg også mene, men det mener telefonen altså ikke...
- men, Kenneths forslag virker som det skal, så problemet er løst ;)

--
Mickey

Fra : Erik Einum

Dato : 23-02-01 23:16

Mickey <news001@susie.dyndns.dk> skrev
> "Erik Einum" <erik-ein@nospam.online.no> skrev
>
> det ville jeg også mene, men det mener telefonen altså ikke...
> - men, Kenneths forslag virker som det skal, så problemet er løst ;)

Hvilken tlf?

///Mvh. EE

Fra : Mickey

Dato : 23-02-01 23:42

> Mickey <news001@susie.dyndns.dk> skrev

> Hvilken tlf?

Siemens M35i

Fra : Erik Einum

Dato : 23-02-01 23:53

Mickey <news001@susie.dyndns.dk> skrev
> "Erik Einum" <erik-ein@nospam.online.no> skrev

> Siemens M35i

OK. Pussig at denne ikke spør etter PUK2. Jeg går ut i fra at den spør
etter PUK1 hvis du taster PIN1 feil tre ganger...

Uansett, det er ordnet nå.

///Mvh. EE

Fra : Mickey

Dato : 24-02-01 03:02

> Mickey <news001@susie.dyndns.dk> skrev

> OK. Pussig at denne ikke spør etter PUK2. Jeg går ut i fra at den
spør
> etter PUK1 hvis du taster PIN1 feil tre ganger...

jeps, men det er fordi pin1 er til at tilgå simkortet, pin2 er til
specielle funktioner, f.eks. begrænsning af telefonen - f.eks. så den
kun kan ringe til et nummer osv...

- tror jeg...

--
Mickey

Fra : Erik Einum

Dato : 26-02-01 04:28

> [...]
>
> jeps, men det er fordi pin1 er til at tilgå simkortet, pin2 er til
> specielle funktioner, f.eks. begrænsning af telefonen - f.eks. så den

PIN2 er, som du sier til spesielle funksjoner i telefonen, men PIN2 (og
PUK2) ligger i SIMkortet, så jeg regnet med Siemens-tlf ville spørre etter
PUK2 hvis du forsøkte å gå inn på en PIN2-meny og denne koden var sperret.
Såvidt jeg vet gjør Nokia-tlf det.

///Mvh. EE