/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Vi får vores første killing
Fra : Nick Price


Dato : 26-09-02 10:02

Ja, nu sker det snart. Pucinni, en smuk lille lysegrå killing på knap 11
uger, skal snart til at invadere vores hjem, men inden han gør det, har vi
lige et spørgsmål eller to, som vi håber på, at de evigt ivrige og venlige
folk her i gruppen kan hjælpe os med.

Når man får sådan en lille størrelse, som er vant til at være sammen med
sine fire søskende, mor og papfar (ja, der var fem killinger i kulden,
hvoraf Pucinni var den første og den største), hvor megen stimulans og
opmærksomhed skal han så have i de første dage i lejligheden? Vi forsøger at
koordinere det så godt som muligt, så der hele tiden er én hjemme, men
eftersom vi begge arbejder og studerer og laver alt muligt andet i de
kommende par weekender, er der en god chance for, at staklen skal være alene
hjemme i nogle timer. Kan han monstro godt klare det, hvis vi lukker af til
stuen, så han ikke har så stort et område at fare vild på? Han er superkælen
og meget opmærksom, og hans nysgerrighed fejler ingenting. Så sent som i går
fik han lusket sig ud i en baggård og ind i en lejlighed, hvor der var en
anden (heldigvis meget tolerant) kat, så det er vist ikke fordi han ikke er
klar til at flytte.

Jeg har tidligere haft katte, men de har været noget ældre, da jeg fik dem,
så mine erfaringer med killinger er ikke-eksisterende, og min kone har
aldrig haft kat, så der er ikke meget at hente der.

Har I ellers andre gode ideer til, hvordan man håndterer sådan en størrelse?



- Nick



 
 
Scandinavian Motorsp~ (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Scandinavian Motorsp~


Dato : 26-09-02 11:02


"Nick Price" <nick.price@pcplayer.dk.fjernmig> wrote in message
news:x2Ak9.30440$Qk5.1366676@news010.worldonline.dk...
> Ja, nu sker det snart. Pucinni, en smuk lille lysegrå killing på knap 11
> uger, skal snart til at invadere vores hjem, men inden han gør det, har vi
> lige et spørgsmål eller to, som vi håber på, at de evigt ivrige og venlige
> folk her i gruppen kan hjælpe os med.

Hej Nick

Jeg ved godt du glæder dig meget til at få den lille. Men kan du ikke vente
et par uger mere? Iførlge mange katte bøger og guruerne herinde, så er
katten først moden til at blive fjernet fra sin mor efter 12 uger. Om det
hænger sådan sammen ved jeg ikke. Jeg har en killing der aldrig har set sin
mor, han er den dejligste kat....


>
> Når man får sådan en lille størrelse, som er vant til at være sammen med
> sine fire søskende, mor og papfar (ja, der var fem killinger i kulden,
> hvoraf Pucinni var den første og den største), hvor megen stimulans og
> opmærksomhed skal han så have i de første dage i lejligheden? Vi forsøger
at
> koordinere det så godt som muligt, så der hele tiden er én hjemme, men
> eftersom vi begge arbejder og studerer og laver alt muligt andet i de
> kommende par weekender, er der en god chance for, at staklen skal være
alene
> hjemme i nogle timer. Kan han monstro godt klare det, hvis vi lukker af
til
> stuen, så han ikke har så stort et område at fare vild på? Han er
superkælen
> og meget opmærksom, og hans nysgerrighed fejler ingenting. Så sent som i
går
> fik han lusket sig ud i en baggård og ind i en lejlighed, hvor der var en
> anden (heldigvis meget tolerant) kat, så det er vist ikke fordi han ikke
er
> klar til at flytte.
>

Lyder som en fin ide at lukke ham ude fra stuen, det har han ingen problemer
med, nu ved jeg ikke lige hvor stor jeres gang/toilet etc. er , men vores
katte har ca 20m^2 at boltre sig på når de er alene.



mv Tommy Fer

BTW: svar ikke på denne mail addy, brug fer@cool.dk



maz (26-09-2002)
Kommentar
Fra : maz


Dato : 26-09-02 11:45

*snip*
> Ja, nu sker det snart. Pucinni, en smuk lille lysegrå killing på knap 11
> uger, skal snart til at invadere vores hjem, men inden han gør det, har vi
> lige et spørgsmål eller to, som vi håber på, at de evigt ivrige og venlige
> folk her i gruppen kan hjælpe os med.
> *snip*
>hvor megen stimulans og opmærksomhed skal han så have i de første dage i
lejligheden?
SV: en hel del - men afhænger lidt af killingen selv (den sover også en
del). Jeg ville personligt være hjemme det meste af tiden i de første
dage/uger. Og, det er jo bedst at anskaffe sig to ad gangen, så har de
hinanden.. :0))
>. Kan han monstro godt klare det, hvis vi lukker af til stuen, så han ikke
har så stort et område at fare vild på?
SVAR: Jo mindre plads de første par dage des bedre. Killingen skal have tid
til at lære sit nye hjem at kende gradvist. Pas på med sprækker, ledninger,
åbne vinduer,toiletsædet, nipsting, løse genstande, dyre sofaer husk
kradsebræt) :0)) osv....
> Har I ellers andre gode ideer til, hvordan man håndterer sådan en
størrelse?
SV: se nedenstående
> - Nick

Læs evt. mere på følgende link..Der står generelt noget om katte, som også
gælder for killinger..
http://www.ddd.dk/
(genrelt om katte)
og her: http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm?sprog=1&grp=2&menu=3

:0)) maria



Lene Vang (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Lene Vang


Dato : 26-09-02 16:09

Hej Nick

Tillykke med det lille myr, og velkommen til gruppen. Jeg er ganske
sikker på at I skal få det rigtigt sjovt.

Og vi er rigtige glade for at se billeder her i gruppen, så det er bare
frem med kameraet :)

Venlig hilsen

Lene Vang - trofast læser af Pcplayer :)



Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


nick price (27-09-2002)
Kommentar
Fra : nick price


Dato : 27-09-02 09:47

Hej Lene,

Jo, tak. Jeg skal nok se, om jeg ikke kan få smidt et par af ham op et eller
andet sted.

- Nick


"Lene Vang" <lenevang@get2net.dk> wrote in message
news:3d93231ad3549@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> Hej Nick
>
> Tillykke med det lille myr, og velkommen til gruppen. Jeg er ganske
> sikker på at I skal få det rigtigt sjovt.
>
> Og vi er rigtige glade for at se billeder her i gruppen, så det er bare
> frem med kameraet :)
>
> Venlig hilsen
>
> Lene Vang - trofast læser af Pcplayer :)
>
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>



Lene Vang (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Lene Vang


Dato : 27-09-02 13:54

> Hej Lene,
>
> Jo, tak. Jeg skal nok se, om jeg ikke kan få smidt et par af ham op et eller
> andet sted.
>
> - Nick
>
>
> 'Lene Vang' <lenevang@get2net.dk> wrote in message
> news:3d93231ad3549@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> > Hej Nick


www.dk-fritid-dyr-kat.dk er et rigtigt godt sted :)

Forresten tillykke med brylluppet, selv om at det er et stykke tid siden.

hilsen
Lene Vang

Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Jette (26-09-2002)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 26-09-02 20:36

"Nick Price" skrev:
> Ja, nu sker det snart. Pucinni, en smuk lille lysegrå killing på knap
11
> uger, skal snart til at invadere vores hjem, men inden han gør det,
har vi
> lige et spørgsmål eller to, som vi håber på, at de evigt ivrige og
venlige
> folk her i gruppen kan hjælpe os med.

Nu ved jeg ikke om Pucinni skal være ude- eller indekat.

Skal han være udekat, er det vigtigt I holder ham indendørs de første
uger, ellers risikerer I at han søger tilbage hvor han kom fra.

Skal han være indekat, vil jeg anbefale i tager én af hans søskende med
i købet, da vi er mange herinde der har utroligt gode erfaringer med to
og flere katte... Ikke mindst fordi de kan holde hinanden med selskab
når man ikke er hjemme. Det er også meget underholdende at se dem lege
og putte med hinanden.... Men det kan du læse meget mere om i andre
tråde herinde...

Jeg har selv to katte fra samme kuld. De kan fint finde ud af at dele
kattebakke, så det behøver absolut ikke dobbelt arbejde eller dobbelt
pladskrævende at have to...

Mvh. Jette



nick price (27-09-2002)
Kommentar
Fra : nick price


Dato : 27-09-02 09:49


> Skal han være udekat, er det vigtigt I holder ham indendørs de første
> uger, ellers risikerer I at han søger tilbage hvor han kom fra.
>
> Skal han være indekat, vil jeg anbefale i tager én af hans søskende med
> i købet, da vi er mange herinde der har utroligt gode erfaringer med to
> og flere katte... Ikke mindst fordi de kan holde hinanden med selskab
> når man ikke er hjemme. Det er også meget underholdende at se dem lege
> og putte med hinanden.... Men det kan du læse meget mere om i andre
> tråde herinde...

Han skal være en indekat, og jeg ville også gerne have haft en af hans
søskende, men de er så kære, at de allerede er blevet revet væk, desværre.
Min kone var heller ikke helt vild med tanken om to katte - hun skal lige
vænne sig til, at der er en først.

- Nick



Pia J (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 27-09-02 10:47


"nick price" <nick.price@pcplayer.dk.removeme> wrote in message
news:3d941b9a$0$18124> Han skal være en indekat, og jeg ville også gerne
have haft en af hans
> søskende, men de er så kære, at de allerede er blevet revet væk, desværre.
> Min kone var heller ikke helt vild med tanken om to katte - hun skal lige
> vænne sig til, at der er en først.

Når hun så har vænnet sig til det, så er det virkelig sæson for killinger
nu, opslagstavlen i min lokale Brugs vrimler med opslag - og de er som regel
ganske gratis - "kom og hent os til November eller vi bliver aflivet". Så du
får ikke problemer med at finde en mere. Du kan jo prøve at bilde hende ind,
den ikke laver så mange narrestreger, hvis den ikke keder sig alene
derhjemme...

Jeg har lige fået killinger for første gang, og jeg har svært ved at
forestille mig at der ville være forskel på "arbejdet" hvis jeg kun havde
en. De fodres i samme skål, drikker i hundenes vandskål og bakken skal
tømmes uanset hvad. Men de er hammersjove at se på, når de leger.

:Pia



Jette (27-09-2002)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 27-09-02 19:13

"nick price" skrev:
> Han skal være en indekat, og jeg ville også gerne have haft en af hans
> søskende, men de er så kære, at de allerede er blevet revet væk,
desværre.
> Min kone var heller ikke helt vild med tanken om to katte - hun skal
lige
> vænne sig til, at der er en først.

Da vi skulle have kat var jeg også "konen der lige skulle vænne sig til
tanken", men da konen her satte sig ned og begyndte at følge med i
nyhedsgruppen, blev hun hurtigt omvendt

I dag er det mig der er katte-freak'en her i huset *S*

Måske skulle du derfor lade din kone læse lidt med i denne tråd?

Jeg troede at katte var nogle asociale væsener, der ikke havde den store
trang til selskab, men den opfattelse blev hurtigt gjort til skamme. Så
bare vent, I får hurtigt én mere... det er nemlig hjerteskærende at
efterlade sådan et lille myr alene i lejligheden.

Tænk også på hvor meget energi sådan nogle unge katte har... de tager
ofte nogle ordentlige fræse-ture og én kat mere, kan ofte redde ens
gardiner og potteplanter, idet de afreagere en masse på hinanden når de
leger og slås for sjov.


Mvh. Jette




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177505
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408554
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste