MS Windows
briani 27239
Udskiftning af hardware
Fra : Flemming Løvenhardt

Dato : 26-09-02 10:03

Hej NG'ere

Jeg havde installerede Windows XP Home på min computer.
Nu har jeg bygget en ny, hvor jeg kun flytter den gamle harddsik med over
( Den med operativ systemet på ).
Når jeg prøver at boot kommer der en meddelse om , at der er virus på system
og windows lukker ned af sikkerhedshensyn. Det vil sige inden den kommer ind
i windows.

Kan jeg ikke bypasse dette ellers skal jeg jo formatere hardisken

De bedste hilsner

Flemming Løvenhardt

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 10:24

On Thu, 26 Sep 2002 11:03:21 +0200, "Flemming Løvenhardt"
<flemming.lovenhardt@rig1.dk> wrote:

> [...]
>i windows.
>
>Kan jeg ikke bypasse dette ellers skal jeg jo formatere hardisken

Slå virus protection fra i bundkortets BIOS. Det er sikkert den
som får XP til atskabe sig.

mvh Madsen

Fra : Flemming Løvenhardt

Dato : 26-09-02 10:41

Hej igen

Jeg ved, at der ikke er virus på disken.
Er det rigtigt, hvad jeg har hørt om XP at den går i baglås, hvis der
udskiftes en hvis del af hardwaren

hilsen

Flemming

Fra : Flemming Jacobsen

Dato : 26-09-02 11:10

Yep, tror nok det er 8 enheder der kan udskiftes
før balladen melder sig.

Mvh

/Flemming

Fra : Madsen

Dato : 26-09-02 11:41

On Thu, 26 Sep 2002 11:41:27 +0200, "Flemming Løvenhardt"
<flemming.lovenhardt@rig1.dk> wrote:

>Hej igen
>
>Jeg ved, at der ikke er virus på disken.

Det påstår jeg skam heller ikke at der er.

Derimod er Windows XP og BIOS'ens indbyggede virus
protection ikke glade for hinanden, så hvis du i BIOS
slår den fra, så er der en god chance for at maskinen
vil starte op.

mvh Madsen

Fra : Leony

Dato : 26-09-02 11:45

"Flemming Løvenhardt" <flemming.lovenhardt@rig1.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ved, at der ikke er virus på disken.

Stadigvæk så var det et godt forslag Madsen kom med. Prøv det.

> Er det rigtigt, hvad jeg har hørt om XP at den går i baglås, hvis der
> udskiftes en hvis del af hardwaren

Både og...
XP skal aktiveres igen ved skift af et bestemt antal hardware dele.
Du bør installere Windows igen. På den måde undgår du at gamle drivere
konflikter med de nye drivere som vil blive installeret ved første boot.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Edmund

Dato : 26-09-02 15:15

Flemming Løvenhardt wrote:
> Hej igen
>
> Jeg ved, at der ikke er virus på disken.
> Er det rigtigt, hvad jeg har hørt om XP at den går i baglås, hvis der
> udskiftes en hvis del af hardwaren

Hvis det nye og det gamle bundkort ikke er ens eller næsten ens, tror
jeg ikke du har mange chancer for at få det til at virke.

Det med udskiftning af et hvis antal hardware har kun noget med
aktivering at gøre
--
Mvh Edmund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-09-02 15:47

"Edmund" <edm@os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ikke du har mange chancer for at få det til at virke.
>
> Det med udskiftning af et hvis antal hardware har kun noget med

Helt og aldeles enig. Tidligere kunne man flytte en harddisk med windows fra
en pc til en anden og så lige tilrette lidt med drivere m.m., hvis den ikke
selv kunne finde ud af det, men det er slut med xp. Den forventer, at pc.en
ser ud nøjagtig som da den blev slukket, og den giver så de mest mærkelige
fejlmeddelelser.
Så det er surt show - forfra på den rigtige pc.
Men derudover skal du også lytte til Madsen. Når der kommer en virus
advarsel kan det kun være fra bios, da du jo ikke har læst andet ind.
Virus beskyttelsen i bios skal altid være slået fra, når man installerer
bl.a. windows, men også andre programmer, idet beskyttelsen består i, at den
holder øje med bl.a. masterboot og vil forsøge at forhindre noget program i
at skrive der. Det er jo ikke specielt smart, da bl.a. windows har brug for
at skrive der.

Kurt

Fra : Digit

Dato : 26-09-02 10:22

> [...]

ind
| i windows.
| Kan jeg ikke bypasse dette ellers skal jeg jo formatere hardisken?

Uden dog at have fast argumentation vil jeg mene at du -måske- kan klare dig
ved at formattere MBR. Dette gøres vhja. en FDISK komando <FDISK /MBR>.
Dette sletter ikke dine reelle data. Skulle dette ikke virke kan du hente et
DOS antivira program og køre din HD igennem. F-Prot DOS fra <www.f-prot.com>
fungerer upåklageligt og er freeware (husk at hente de seneste signaturer).

/Digit