MS Windows
briani 27239
udnyttelse af 1 Gb ram i win98se
Fra : Betina & Kurt

Dato : 26-09-02 08:47

Hey der NG.

Jeg har lige investeret i en 512mb ram blok, og har i forvejen 512 mb i
puteren... altså i alt 1 Gb.

Computeren har hidtil kørt fint med de 512 mb, men når der kommer mere end
512 i, har jeg hørt at det skulle gå galt... eller at den i hvert fald ikke
udnytter rammene!!!

Hvad er det lige jeg skal gøre? (noget med vcache og sådan noget lir)

Alternativt kunne man også anskaffe sig XP eller lign. men jeg foretrækker
faktisk 98'eren!!!

Men bitte hilfen!
På forhånd tak!

Mvh Kurt Hawthorn Sørensen

Fra : Gevaldi

Dato : 26-09-02 09:38

Betina & Kurt skrev:
> [...]
>
> Hvad er det lige jeg skal gøre? (noget med vcache og sådan noget lir)
>
> Alternativt kunne man også anskaffe sig XP eller lign. men jeg

Ka' dit bundkort udnytte rammen?
Linket i min signatur fortæller om
hvordan du optimerer ram under win 98.

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 26-09-02 09:37

"Betina & Kurt" <khs@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er det lige jeg skal gøre? (noget med vcache og sådan noget lir)
>
> Alternativt kunne man også anskaffe sig XP eller lign. men jeg foretrækker

Kent Oldhøj har svaret på dette spørgsmål i dk.edb.hardware, og givet
følgende links som svar:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q253912
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q184447

Peter Brandt Jørgensen
www.peterbj.dk (Nu over 950 vitser!!!)

Fra : Leony

Dato : 26-09-02 09:40

> [...]

> Computeren har hidtil kørt fint med de 512 mb, men når der kommer mere end
> 512 i, har jeg hørt at det skulle gå galt... eller at den i hvert fald

Personligt har jeg kørt Windows 98 med 640 MB RAM og har aldrig oplevet
nogle problemer. Om den ikke har udnyttet de sidste 128 MB ved jeg ikke.
Microsoft skriver lidt om emnet her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q253912&id=253912&SD
=MSKB
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q184447

> Alternativt kunne man også anskaffe sig XP eller lign. men jeg foretrækker
> faktisk 98'eren!!!

Jeg foretrak også 98 indtil jeg prøvede XP.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/