Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nyt Canon V3 se her
Fra : Jacob Olsen

Dato : 26-09-02 08:35

Fra : Jacob Olsen

Dato : 26-09-02 08:41

Og der er test billeder her.
http://www.canon.co.jp/Imaging/IXUSv3/IXUSv3_sample-e.html

ser ganske udemærket ud, spørgsmålet er bare på hvilken måde de skulle være
maipuleret på, da det
er billeder fra canon selv...

Ville gerne se billeder fra en mere uafhængig side af.

Men jeg ville sgu gerne have det istedet for mit nuværende V2...

Fra : Jacob Olsen

Dato : 26-09-02 08:52

Lidt Data.

3.2 Mega Pixels
9 punkts autofocus
Nyt billedprocesser som forbedrer billeder i høj sollys og skygge
Videoklip op til 3 minutter

Pris ca. 5595 norske kroner
fåes fra november af

Digital IXUS v³ - Stil og substans i én innpakning

Canon lanserer Digital IXUS v³ - verdens minste kamera med 3,2 megapixels,
optisk zoom og LCD fargeskjerm.
Modellen er fylt av tettpakket substans, med en 3,2 megapixel CCD og en ny
DIGital Imaging Core (DIGIC) prosessor med høy kapasitet og ytelse, pluss et
objektiv med 2x optisk zoom.

Nytt design
Det nye Digital IXUS v³ har beholdt den legendariske IXUS-signaturen, som
kjennetegnes av et eksteriør i børstet rustfritt stål, en slank, glatt
profil og et elegant utseende. Men, også interiøret er preget av oppfinnsom,
framtidsrettet design. Bildebrikken er en 3,2 megapixels CCD som gir bilder
med høyere oppløsning enn sin forgjenger, den populære Digital IXUS v².
Dermed blir bildene enda bedre egnet for utskrifter, selv i A4 størrelse.

"Denne nye IXUS-en har virkelig både stil og substans," sier Tom Larsen,
produktsjef for digitale stillbildekameraer hos Canon Norge AS. "Det unike
designet er beholdt, selve varemerket for Digital IXUS-serien, men Digital
IXUS v³ byr i tillegg på Canons nyeste teknologier og er ventet å bli en
dominerende modell på markedet for 3 megapixels kameraer."

Stil og profil
Digital IXUS v³ profilerer sitt ytre med stil. Selv om denne nye modellen er
fylt av enda flere egenskaper og finesser, har det beholdt sin
ultra-kompakte form. Digital IXUS v³ er et synlig bevis på at smarte
teknologier er fullt forenelig med små ytre mål.

Objektivet i Digital IXUS v³ er også kompakt, men holder likevel svært høy
kvalitet. Med 2x optisk zoom er det godt egnet til fotografiske situasjoner
i jobb og fritid. Digital IXUS v³ er det ultimale 'ta med overalt'-kamera,
perfekt tilpasset lomme, håndveske eller stresskoffert.

High Tech
Digital IXUS v³ er utstyrt med den nye, ultra-raske prosessoren DIGIC
(DIGital Imaging Core) fra Canon. Denne innovative prosessoren samordner
seks nøkkelelementer; CCD kontroll, AE/AF/AWB
(lysmåling/autofokus/hvitbalanse), signalbehandling, JPEG komprimering, samt
kontroll av lagringskort og LCD-skjerm - alt for å levere bilder av optimal
kvalitet, det viktigste kjennetegnet på kameraer fra Canon.

En annen ny og imponerende teknologi er "intelligent motivanalyse basert på
det fotografiske rom" (iSAPS - Intelligent Scene Analysis based on
Photographic Space), som også er medansvarlig i prosessen for bedre
bildekvalitet. Hver gang Digital IXUS v³ tar et bilde, vil informasjonen om
bildet og opptaksforholdene gjennomgå en analyse, med kryssreferanse mot
data i "det fotografiske rom". De finnes i en enorm databank med statistisk
informasjon, innebygd i hvert eneste nye Canon digitalkamera for å gi
optimale bilderesultater under alle forhold. Med den nye iSAPS-teknologien
gjør Canon bruk av sin 60 år lange erfaring med fotografisk utstyr, alt med
ett for øye - å levere bedre bilder.

Digital IXUS v³ er også utstyrt med en intelligent retnings-sensor, som
registrerer kameraets posisjon. Hensikten er å optimalisere lysmåling og
hvitbalanse for høyde- og breddebilder. Dermed kan kameraet bl.a. ta hensyn
til, og korrigere for, en lys himmel ved portretter i høydeformat. I tillegg
gir sensoren beskjed til kameraet om å snu høydebilder automatisk ved
visning på LCD-skjermen eller en TV, samt ved overføring til en PC med Canon
programvare.

En annen ny egenskap i Digital IXUS v³ er en 9-punkts autofokus med kunstig
intelligens (AiAF- Artificial Intelligence Auto Focus), som besørger
nøyaktig fokusering av hovedmotivet. I kombinasjon med den intelligente
retnings-sensoren vil kameraet gi fokus til hovedmotivet, ikke bakgrunnen,
siden de ni punktene dekker et større område for mer presis fokusmåling.

Du kan når som helst fotografer og lage utskrifter med Digital IXUS v³ fordi
kameraet er kompatibelt med Canons store utvalg av skrivere med det
innovative Direct Print System. Plugg kameraet til skriveren og du kan glede
deg over nydelige utskrifter på et øyeblikk, uten en gang å være koblet mot
en PC.

Selv levende videoopptak med lyd inntil 3 minutter * kan Digital IXUSv³ by
på, og du kan til og med redigere videosekvensene i kameraet, uten PC eller
komplisert programvare. Korte videoer kan enkelt deles med venner og
familie, på en TV eller via e-post.

Programvare
Digital IXUS v³ er kompatibel med både Windows og Mac OS, og leveres med et
rikt utvalg av programvare for digital bildebehandling og videoredigering.

Ny ZoomBrowzer EX* - oppdatert for raskere funksjon og mer pålitelig
database. Større ikoner og raskere visning av indeksbilder gjør kameraet
enda mer brukervennlig.

Ny ArcSoft PhotoImpression/ VideoImpression - Dette er programmer som styres
av enkle ikoner, der bilder samles i album som indeksbilder for enkel
gjenfinning. Programpakken byr på et stort antall finesser for redigering og
endring av bilder på en enkel måte og leveres med flere spesialeffekter og
kreative muligheter for den ambisiøse bruker.

Picture Transfer Protocol - for driverløs kommunikasjon med Windows XP og
Mac OS X.
Andre programmer inkluderer PhotoStitch, PhotoRecord, RemoteCapture og File
Viewer Utility.

Tilbehør
Undervannshus til 30 m dybde - dette tilbehøret gjør Digital IXUS v³ til det
perfekte kamera for alle omgivelser. På land og under vann vil Digital
IXUSv³ være like anvendelig og levere fremragende bilder overalt.

Bilbatteri-adapter - gjør det mulig å lade batteriet i kameraet mens du er
underveis i bil eller båt. Det gjør kameraet enda mer mobilt og fleksibelt,
alltid med full batterikapasitet.
Andre tilbehør inkluderer myk veske, AC nettadapter-sett, batterilader og
ekstra batteripakke.

Prisantydning:
IXUSv³ Kr. 5.595,00

Salgstart i november

Fra : Jacob Olsen

Dato : 26-09-02 09:29

Brev fra Canon DK
vejledende udsalgspris vil være Dkr. 5.499 inkl. moms.

Fra : Carsten Øhlenschlæge~

Dato : 26-09-02 09:44

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> wrote in message

> Brev fra Canon DK
> vejledende udsalgspris vil være Dkr. 5.499 inkl. moms.

Jamen, tillykke... Arbejder du ved Canon eller har du aktier i selskabet
siden det er nødvendigt at poste fire indlæg om et middelmådigt
point-and-shoot kamera.

--
Med Venlig Hilsen
Carsten Øhlenschlæger

"ERRARE HUMANUM EST, IGNOSCERE DIVINUM"

Fra : Jacob

Dato : 26-09-02 10:35

Næ men der er mange som er interesseret i kameraet, ikke mindst mig..

Fra : Tor Eivind Ravndal

Dato : 26-09-02 11:04

> "Jacob Olsen"
[Klipp]
> Pris ca. 5595 norske kroner
> fåes fra november af

Jeg ser at "Street Price" er satt til 399$ på lenken nedenunder.

http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=canon_s2
30&method=sidebyside

Stemmer dette tror jeg at jeg vil kjøpe dette kamera. Har nemlig
en bekjent som skal til USA i neste mnd.

Fra : Michaelbs

Dato : 27-09-02 20:21

5.500kr?? så skulle man vel ku få det for under 4.000 i en EU netbutik, hvis
det skal følge mønsteret..
hvornår mon i øvrigt det nye Minolta Dimage Xi kommer i handlen??
nogen der ved det??
mvh Michael
"Tor Eivind Ravndal" <tor-eivind.ravndal_CUT_THE_SPAM@kvaerner.com> skrev i
en meddelelse news:3d92dba2$1@news.wineasy.se...