133 mhz FSB på gammelt bundkort
Fra : Ukendt

Dato : 26-09-02 08:00

Hejsa

Jeg har et abit BH-6 bundkort, der kun har PCI divider på 1/2 og 1/3.
Dvs jeg mangler 1/4 hvis jeg vil køre med en CPU der kører 133 mhz på
FSB. Hvad sker der hvis man alligevel sætter en sådan cpu i? Kan man
køre den med kun 100 mhz på FSB? For det er vist ikke så god ide at
køre 44 mhz på PCI....

Der er gode setup muligheder i BIOS hvor alt kan manuelt indstilles

på forhånd tak

/Rolf

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 26-09-02 09:33

<Rolf Karstensen> wrote in message
> [...]
> FSB. Hvad sker der hvis man alligevel sætter en sådan cpu i? Kan man
> køre den med kun 100 mhz på FSB? For det er vist ikke så god ide at

Det er der delte meninger om. Rev. 1.1 skulle vist ha' en 1/4 divider - men
det er jeg altså overbevist over at mit rev. 1.01 også havde - jeg har i
hvert fald kørt 133 på det med en af de ellers mest genstridige harddiske,
der da jeg 'for sjov' kørte 83MHz slettede 80% af mine data... Dog skal du
være opmærksom på at der IKKE er en 1/2 divider til AGP, så der kommer du
til at køre 89 MHz - det KAN være et problem med nogle kort. Mit G400 tog
sig dog ikke af det - heller ikke 100MHz for den sags skyld...

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : o&u

Dato : 27-09-02 08:26

On Thu, 26 Sep 2002 09:00:20 +0200, Rolf Karstensen <> wrote:

> [...]
>køre 44 mhz på PCI....
>
>Der er gode setup muligheder i BIOS hvor alt kan manuelt indstilles

Har du nyeste bios ?

Gamle zm6 og be6-II havde da 1/4 pci divider i softmenu. Du har vel
set efter ?
agp divider på 1/2 har du ikke (da det er BX chipset). Men det går nu
fint med f.eks. voodoo3.

Ellers vil jeg ikke anbefale at køre 41 MHz på pci. Men jeg mener, at
mange nye 40 G harddiske kan, f.eks. maxtor.

mvh

John

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 27-09-02 12:32

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message
> On Thu, 26 Sep 2002 09:00:20 +0200, Rolf Karstensen <> wrote:

> Gamle zm6 og be6-II havde da 1/4 pci divider i softmenu. Du har vel
> set efter ?

Ja... Det mener jeg jo så også BP6 havde - men i BIOS stod der 1/3...!