Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder fra Nikon D100
Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 25-09-02 23:39

Jeg læste i en tråd, at der stort set ikke var postet henvisninger til
billeder optaget med de nye semiprofessionelle/professionelle digitale
spejlreflexkameraer. Det må vi hellere få gjort noget ved.

Jeg købte en Nikon D100 for ca. tre uger siden. Her er lidt af det seneste,
jeg har produceret med dyret:

Teltfest i landsbyen
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=15837

Politi på job - opbrydelse af demonstration
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=15747

Close-up af Hannibal
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=15151

Slam dunk
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=15025

Og jo. Jeg er meget tilfreds med D100'eren. Jeg har før fotograferet analogt
med Nikon F50 og digitalt med Olympus C-700 UZ. Nu kan jeg kombinere
fordelene fra begge verdener. Fedt.

--
Jacob W. Jensen

Fra : John

Dato : 26-09-02 18:22

"Jacob W. Jensen" <mail@SLETjacobwaage.dk> skrev i en meddelelse
> Close-up af Hannibal
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=15151

Lammende effekt. Glem alt om kritikken af beskæringen. Den er vovet og lige
i øjet. Kritikken af de firkantede "catchlights" er også hen i vejret. De
giver liv i øjnene.
Desuden er jeg imponeret af den tilsyneladende skarphed. Men det ligger vist
ikke blot i antallet af pixels, men sikkert også i dine dyre objektiver.
--
MVH
John K Hansen

Fra : Rune B

Dato : 26-09-02 18:42

Lækkert, kan man lokke dig til at smide et ubeskåret (og ubehandlet)
testbillede i fuld opløsning op et eller andet sted ?
(fx. dk.binaer ?)

Rune

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 26-09-02 19:03

"Rune B" <info@(fjernnn)baess.dk> wrote in message
> Lækkert, kan man lokke dig til at smide et ubeskåret (og ubehandlet)
> testbillede i fuld opløsning op et eller andet sted ?
> (fx. dk.binaer ?)

Det vil jeg gerne. Jeg kan bare ikke få OE til at sende det. Hvordan er det
med store filer - OE skal dele dem op i små bidder for at det kan lade sig
gøre, ikke?

Fra : Rune B

Dato : 26-09-02 20:15

Jo du skal åbne
funtioner->konti
dobbelklikke på din newskonto
under "Avanceret" (nederst) kan du indstille størrelsen på bidderne m.m.

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 26-09-02 20:57

Testbillede postet i dk.binaer.

Fra : ole thofte

Dato : 26-09-02 23:47

> Testbillede postet i dk.binaer.

Jeg så beskrivelsen af, hvordan man uploader en stor fil til dk.binaer.
Fint!
Så kommer spørgsmålet: hvordan henter man stumperne ned og får dem til at
hænge sammen?
vh ole thofte

Fra : Per, Odense

Dato : 27-09-02 10:52

ole thofte skrev i news:3d938e45$0$32524$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
:
> [...]
> dk.binaer. Fint!
> Så kommer spørgsmålet: hvordan henter man stumperne ned og får dem

Hej

Klik på den øverste fil så den er markeret.
Tryk på shift og klik på den nederste, så skulle de gerne være markeret alle
sammen.
Min OE er engelsk så resten er måske helt rigtigt oversat, men her kommer
det:
Gå til menuen "Beskeder", vælg "Decode og kombiner "
Du kan også tilføje en knap på værktøjslinien der sparer dig vejen over
menuen.

--
Per
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : ole thofte

Dato : 27-09-02 19:18

"Per, Odense" skrev >

[...]

Tak skal du ha. Det gik som du beskrev. Jeg fandt i tilgift ud af at det er
nemmere at højreklikke på musen, når filerne er markeret.
vh ole thofte

Fra : Rune B

Dato : 27-09-02 12:58

Fedt, der er meget informativt at se et billede i fuld opløsning.

Hvad har du taget billedet med?
- Det skulle ved ikke være et 17-35mm ?

Fra : Jacob W. Jensen

Dato : 27-09-02 17:06

"Rune B" <info@(fjernnn)baess.dk> wrote in message
> Fedt, der er meget informativt at se et billede i fuld opløsning.
>
> Hvad har du taget billedet med?
> - Det skulle ved ikke være et 17-35mm ?

Nej, faktisk ikke. En Sigma 24mm 1:2.8.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 27-09-02 12:04

Jacob W. Jensen wrote:
> Politi på job - opbrydelse af demonstration
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=15747

_Det_ kalder jeg godt nok superb udnyttelse af potentiale og en
dokumentations-opgave - lækkert billede!

mvh

Jesper Brunholm