Kæreste med stedsøster?
Fra : Doownek

Dato : 25-09-02 22:27

Hej gruppe.
Jeg er blevet forelsket i min stedsøster, og hun i mig. Vi går i seng
sammen, og bor også sammen (mere eller mindre). Vi er hhv. 23 og 16...
Er der nogen der ved om det er lovligt?

Fra : Tomas O.

Dato : 25-09-02 22:47

Doownek skrev:

> Hej gruppe.
> Jeg er blevet forelsket i min stedsøster, og hun i mig. Vi
> går i seng sammen, og bor også sammen (mere eller mindre). Vi
> er hhv. 23 og 16... Er der nogen der ved om det er lovligt?

Det er sandsynligvis fuldt lovligt. I er ikke genetisk beslægtede
så det kan jeg ikke se noget ulvoligt i.

Giver det dog ikke nogen problemer?

Jeg mener, hvad siger jeres forældre til det?

Hvad med jeres følelser hvis I nu bliver uvenner? Hvad sker der så
med familiesammenkomsterne i fremtiden?

Det resjer en del spørgsmål.. har i tænkt det her igennem?

Tomas

Fra : Ole

Dato : 26-09-02 07:02

> [...]
> med familiesammenkomsterne i fremtiden?
>
> Det resjer en del spørgsmål.. har i tænkt det her igennem?

Der er ikke nogen der ved det. De har måske en fornemmelse, men de har ikke
sagt noget.
Vi har været sammen i snart 2 år, og vi elsker hinanden utroligt meget...

Fra : Chokmah

Dato : 26-09-02 17:59

On 25 Sep 2002 14:27:09 -0700, doownek@sol.dk (Doownek) wrote:

>Hej gruppe.
>Jeg er blevet forelsket i min stedsøster, og hun i mig. Vi går i seng
>sammen, og bor også sammen (mere eller mindre). Vi er hhv. 23 og 16...
>Er der nogen der ved om det er lovligt?

nej det tror jeg ikke - er i adopteret osv ??? prøv at spørg i Jura
gruppen men som, sagt jeg tviler

MvH
Bo M Mogensen

--
http://www.chokmah.dk/
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Heidi

Dato : 27-09-02 07:41

"Chokmah" <chokmah@c.dk> skrev i en meddelelse news:s5f6pu8bt82hv4j3gpfoqsqrcoclhrr5nq@4ax.com...

> nej det tror jeg ikke - er i adopteret osv ??? prøv at spørg i Jura
> gruppen men som, sagt jeg tviler

Jeg har ikke nogen lov at henvise til, men jeg kan ikke se hvorfor
det ikke skulle være lovligt (i hvert fald hvis man ikke er adopteret).
Jeg kender da til et par, hvor pigens mor og fyrens far fandt sammen,
og hvor børnene så efterfølgende også fandt sammen. Det var godt
nok i så sen en alder, at der ikke var tale om adoption, men der var
aldrig tale om at det ikke skulle være lovligt.
Det gav nogle indviklede familieforhold, men det er en anden historie...

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : Mirian

Dato : 27-09-02 10:29

Nu når vi er ved det...
Jeg kender et Søskende par der er kærester. De er fuldblodssøskende, samme
mor og far. de lærte hinanden at kende får et par år siden, de er begge i 20
års alderen, og istedet for at udvikle et søskende forhold, så blev det er
parforhold med kærlighed og sex og alt hvad der dertil hører. de er stadig
sammen, siger de er for forelsket til at kunne gå fra hinanden. Hvilken
konsekvenser er der ved det forhold udover det samfundsmæssige? Kommer de i
fængsel eller hvad sker der?
Hvad for to normale mennesker til at indleder sådan et bizart( vil jeg
tillade mig at kalde det) forhold?
MVH Mirian

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-09-02 13:17

Hej Mirian

> [...]
> at kunne gå fra hinanden. Hvilken konsekvenser er der ved det forhold
> udover det samfundsmæssige? Kommer de i fængsel eller hvad sker der?

Jeg tror ikke, det er ikke ulovligt, men de kan ikke blive gift og jeg synes
ikke de skal få børn sammen.

> Hvad for to normale mennesker til at indleder sådan et bizart( vil jeg
> tillade mig at kalde det) forhold?

Ikke til at sige. Kærligheden kender ingen grænser siges det jo, men der
kommer ikke noget godt ud af det på langt sigt. Hverken naturen, samfundet
eller traditionerne ser med milde øjne på blodskam.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : mc

Dato : 27-09-02 13:44

"Mirian" <Mirian@post.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> Hvilken konsekvenser er der ved det forhold udover det
> samfundsmæssige?
> Kommer de i fængsel eller hvad sker der?

Straffeloven om "Forbrydelser i familieforhold":

"§ 210. Den, der har samleje med en slægtning i nedstigende linje, straffes
med fængsel indtil 6 år.
Stk. 2. Den, der har samleje med sin broder eller søster, straffes med
fængsel indtil 2 år. Straffen kan bortfalde for den, der ikke er fyldt 18
år.
Stk. 3. Bestemmelserne i stk. 1 og 2 finder tilsvarende anvendelse med
hensyn til kønslig omgængelse med en person af samme køn og med hensyn til
anden kønslig omgængelse end samleje."

Men prøv at spørge i dk.videnskab.jura.

> Hvad for to normale mennesker til at indleder sådan et bizart( vil jeg
> tillade mig at kalde det) forhold?

Kærlighed vel.

mvh mc

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-09-02 16:11

Hej mc (hvad er dit fornavn?)

> [...]
> anvendelse med hensyn til kønslig omgængelse med en person af samme
> køn og med hensyn til anden kønslig omgængelse end samleje."

Der kan man bare se. Det er simpelthen ulovligt. Jeg er lidt overrasket over
det kan straffes ved lov. Et eller andet sted er det "bare" jo en social
adfærd, der er uhenssigtsmæssig. Der er sikkert er diverse religioner, der
vil straffe det med døden, men det er jo bare endnu en grund til at jeg er
beton-atheist.

Fra : Henning

Dato : 29-09-02 02:39

Mark Thomas Gazel wrote:

> [...]
> er diverse religioner, der vil straffe det med døden, men det er jo
> bare endnu en grund til at jeg er beton-atheist.

Det er ikke kun religiøse grunde, men sundhedsmæssige årsager!
Indavlede familier avler statistisk flere åndlig retarderede afkom
end gennemsnittet, ligesom fysiske sygdomme der er arveligt betingede
slår igennem negativt ved indavl.
En Indianerstamme i sydamerika, hvor der er ca. 200 medlemmer, har
alle en medfødt hjerteklap fejl, der betyder, de aldrig bliver ældre end
45- 50 år.
For at et samfund kan undgå indavl, skal det mindst bestå af 500 køns-
modne individder, repressenteret 50/50%

Europas kongehuse har gennem tiderne været belemret med såvel
fysisk, som psykisk svage medlemmer, ved konstante giftemål
mellem fætre og kusiner i 1-2-3 led.

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 29-09-02 02:55

Mirian wrote:

> Hvad for to normale mennesker til at indleder sådan et bizart( vil jeg
> tillade mig at kalde det) forhold?

Jeg aner det ikke, jeg har aldrig haft lyst til sex med min søster.

Men jeg er bekendt med et bror/søster forhold og et par far/datter
forhold.

Som kvinden i bror/søster forholdet beskrev: Vi har et pragtfuldt
sexliv fordi vi kender hinanden ud og ind, det startede da hun var
14 og han 16 år, hans kæreste var lige gået fra ham og hun ville
trøste ham, derfra udviklede det sig og fortsatte mere eller mindre
intenst over ca. 30 år, både når de var singler og var i forhold,
når de havde kærester eller faste partnere/gift, skete det f.eks
ved familie sammenkomster, hvor de lige tog en hurtig intens tur.
Sammen med broderen blev hun stangliderlig bare ved et blik,
medens hun med andre mænd ofte skulle varmes ret grundigt op
og ofte ved hjælp af erindringer fra hendes og broderens forhold
til at kunne få lyst og orgasme sammen med andre mænd.

Far/datter forholdene handlede om at faderen var blevet enkemand
og savnede moderen så meget at han ikke kunne knytte sig til en
ny kvinde, vel også begyndende senilitet? Og datteren så som
45-50 årig trådte til og hjalp faderen med hans sexliv.

MVH
Henning