Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus v2 digital tutorial ??
Fra : Nicki Gehlen

Dato : 25-09-02 22:32

Hej !

Jeg roder lidt med de forskellige features i ixus v2 digital.
Der findes mange fede muligheder i kameraet, men er der nogen der er løbet
ind i en side der forklare lidt nærmere om hvad man kan med kameraet. Jeg
tænker ikke på en instruktionsbog eller billedeksempler, men nærmere en
slags tutorial hvor man gennemgår forskellige opgaver og dermed lærer
kameraets muligheder.

Er det fx muligt at fokusere på en ting og sløre baggrunden (uden
efterfølgende behandling i et fotoprogram)

/Nicki

Fra : William A. Husted, e~

Dato : 26-09-02 07:46

Hej Nicki,

Vi er ved at teste Ixux V2, testen er klar indenfor ca. 14 dage. Kan du
vente så lang tid, skulle der være hjælp at hente ...Ellers kan du spørge os
om noget specifikt i vores forum, så skal vi nok svare bedst muligt.

Bare et tilbud.

William A. Husted, eaid.dk

Fra : Jacob Olsen

Dato : 26-09-02 08:33

Jeg har selv V2

Det kan man ikke mht til sløring.
Med mindre du trykker knappen halvt ned på et objekt der er tæt på
og så drejer kameraet over på et objekt som er langt væk, og så tager
billedet.

Så bliver objektet der er tæt på skarpt, mens det som er langt væk bliver
lidt uskarpt.
se her http://www.upsidedown.dk/kbh/imagepages/image7.htm

/Jacob

Fra : Peter Holm

Dato : 26-09-02 21:37

"Jacob Olsen" <jeo@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> billedet.
>
> Så bliver objektet der er tæt på skarpt, mens det som er langt væk bliver

Hejsa,
der er selvfølgelig måder at gøre det på.
Hvis du gerne vil tage feks et portrætbillede, hvor baggrunden er lidt
sløret, så prøv at zoome så meget du kan, fokuser så på ansigtet, hold
knappen nede, drej fokus lidt væk, og tag så billedet.
Generelt kan man sige, at zoomer du ikke, så blir der meget stor
dybdeskarphed, hvorimod maximal zoom giver mindre dybdeskarphed - altså en
let sløret baggrund.
Her kan du se et billede jeg har taget på den måde med mit IxusV med fuld
zoom.
http://home1.stofanet.dk/phc/pics.html
Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 27-09-02 08:25

> Her kan du se et billede jeg har taget på den måde med mit IxusV med fuld
> zoom.
> http://home1.stofanet.dk/phc/pics.html

Billeder ligger nu istedet i dk.binaer sub. PIA