igen til dyrlægen
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 25-09-02 22:20

Godaften.

I går måtte Nicki igen den tunge vej til dyrlægen, hvilket han bare hader.
For en lille måned var han dernede pga betændelse i
endetarmsåbningen/endetarmen, og så lidt overfyldte analkirtler.

Denne gang var har dernede fordi han kløede sine øre meget, og lugtede lidt
fra dem. Det viste sig at han nu har betændelse i begge øre, det ene værre
end det andet. Stakkels "kræ", igen på medicin, og han hader mig hver gang
han ser jeg kommer med medicinen, denne gang øredråber.

Dyrlægen sagde at hvis ikke ørene var blevet bedre om 3 uger, skal han ha'
med renset, er der nogen der har erfaringer med det?. Jeg ved at det skulle
forgår i bedøvelse hvis det kom så vidt, men jeg kunne godt tænke mig at
høre hvis ander har haft deres hund (e) i samme behandling?

Desuden snakkede jeg også med dyrlægen igen om Nicki's analkirtler, de
irritere ham også stadig, og der kom det på snak om også de skulle fjernes
hvis ikke snart det blev bedre, der virker somom han ikke selv kan tømme
dem. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Mange hilsner fra

Bolette og stakkels Nicki

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-09-02 08:27

"Bolette Nielsen" <Bobo@nospam.kimj.dk> wrote in message
> [...]
> end det andet. Stakkels "kræ", igen på medicin, og han hader mig hver gang
> han ser jeg kommer med medicinen, denne gang øredråber.

Jeg har fået af vide af opdrætteren til vores hund, at betændelse i ørene
tit skyldes fodermiddel allergi.
Jeg ville foreslå at du prøvede et andet foder hvor hovedbestanddelene er
helt anderledes end det nuværende.
Jeg mener at ris/kylling vist er godt til allergiramte hunde, men du må ikke
hænge mig op på det.

--
mvh/regards

Christian
ICQ: 4937239

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 26-09-02 18:54

Hej Christian

Christian B. Andresen <mailto:username@domain.country> skrev i en
> [...]
> helt anderledes end det nuværende.
> Jeg mener at ris/kylling vist er godt til allergiramte hunde, men du må

Tak for dit svar. Om det er det der er årsagen kan jeg jo ikke sige, men
Nicki har fået det samme foder meget længe, og vi har aldrig før haft
problemer med hans øre. Dyrlægen nævnte ikke noget om at foderet kunne være
årsagen, faktisk kunne han ikke sige hvad det er kommet af, men mulighederne
er åbenbart mange.

Jeg har også hørt at ris/kylling er godt for hunde med allergi, så det får
Nicki selvfølgelig. Tilgengæld holder vi os lang fra oksekød ( godt nok ikke
oksehuds ben ), det mener vores dyrlæge nemlig er meget allergi fremkaldene.

Endnu engang tak for dit svar.

Mange hilsner fra

Nicki og Bolette

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-09-02 20:50

Som svar på skriblerier forfattet af Christian B. Andresen

> Jeg mener at ris/kylling vist er godt til allergiramte hunde, men du
> må ikke hænge mig op på det.

Hvis der er begrundet mistanke om allergi, så er det vigtigt af få taget en
afklarende blodprøve
Ris/Kylling er nogo for Pongo, mens fx Oksekød kan han godt tåle

Det er faktisk stik modsat af hvad man anbefaler som foder til dalmatinere

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ally

Dato : 26-09-02 10:13

On Wed, 25 Sep 2002 23:20:29 +0200, "Bolette Nielsen"
<Bobo@nospam.kimj.dk> wrote:

Hej Bolette og Nicki!

>I går måtte Nicki igen den tunge vej til dyrlægen, hvilket han bare hader.
>For en lille måned var han dernede pga betændelse i
>endetarmsåbningen/endetarmen, og så lidt overfyldte analkirtler.

Bare jeg kunne hjælpe, men jeg aner ærligt talt intet om det. Jeg vil
bare ønske Nicki rigtig god bedring! Giv ham et kys på snuden fra mig
og Dina

Kærlig hilsen

Allan og Dina
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 26-09-02 19:01

Hej Allan og Dina

> Bare jeg kunne hjælpe, men jeg aner ærligt talt intet om det. Jeg vil
> bare ønske Nicki rigtig god bedring! Giv ham et kys på snuden fra mig
> og Dina

Mange tak for dit indlæg: Indlæg som dit er dejlige at læst, og du kan tro
jeg HAR kysset Nicki på snuden fra jer. Tilgengæld fik jeg et kæmpe "kys"
tilbage i hele ansigtet .

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : René Kofoed

Dato : 26-09-02 17:14

Hejsa.
Du er desværre ikke den eneste med en hund med disse problemer.
Min blandingstæve på 4 år, døjer med præcis samme problemer.
Til ørene bruger vi Meku- Ørerens når de begynder at lugte, eller er
snavsede. Vi har lavet en lille godbidsleg ud af det!! Hunden ser godbidden
og sidder stille mens "mor" renser det ene øre, og derefter samme leg ved
det andet øre.Meku-ørerens kan købes hos dyrlægen, menved ikke om der er
nogle dyrebutikker der også har det.

Med hensyn til det andet, får vores hund klemt dem ca. hver anden måned.
Det er først da den er ca 3 1/2 år at, den får problemer med det. Dyrlægen
har sagt at, hvis der går betændelse i kirtlerne er det bedst at, få dem
fjernet.
Håber at, det har været til en smule hjælp ?!?!!.
MVH SK.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 26-09-02 20:13

René Kofoed <r-kofoed@image.dk> skrev i en

Hej SK

Tak for dine svar.

> [...]
> det andet øre.Meku-ørerens kan købes hos dyrlægen, menved ikke om der er

Ja, det er noget dumt noget med de øre. Hvis nogen tror det er billigt at
holde hund, tager de grulig fejl , jeg synes vi er hos dyrlægen i tide og
utide, hvilket koster dyrt hver gang, men det ved men jo inden man anskaffer
sig de kære små/store
Den med godbidslegen virker ikke her i huset, bare han ser medicinen, ligner
han en der får tæsk, han kryber afsted, og bliver bare SÅ lille. Nå så det
hele er overstået, og vi siger skal du ha' en kiks, styrter han afsted, og
glæder sig over denne kiks , men aldrig om jeg tror han vender sig til at
sådanne noget skal han bare ha'.

> [...]
> har sagt at, hvis der går betændelse i kirtlerne er det bedst at, få dem

Vores dyrlæge sagde at man skulle overveje at få dem fjerner, hvis man hele
tiden skulle tømme dem for hunden, det er det mest optimale for hunden, men
dyrlæger har nok forskellige meninger om forskellige ting.

> Håber at, det har været til en smule hjælp ?!?!!.

Det har det bestemt, tak for svarene

mange hilsner fra

Nicki og Bolette

Fra : Is

Dato : 26-09-02 21:22

> [...]
> forgår i bedøvelse hvis det kom så vidt, men jeg kunne godt tænke mig at
> høre hvis ander har haft deres hund (e) i samme behandling?
---

er der meget hår i ørene ?? jeg har en blanding hvor ørene hænger noget og
der er meget hår i ørene ! Jeg "plukker" hårene i ørene for at der kan
komme mere luft ned i ørene ?? men det havde din dyrlæge sikkert foreslået
hvis det var nødvendigt !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 27-09-02 07:14

Hej Erik
Is <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev i en
> [...]
> der er meget hår i ørene ! Jeg "plukker" hårene i ørene for at der kan
> komme mere luft ned i ørene ?? men det havde din dyrlæge sikkert

Nej, Nicki har ikke meget hår i ørene, tvært imod, så det et ikke luft der
mangler til ørene. Men mange tak for dit bud, alting kan være en mulighed.

Mange hilsner fra

Bolette og Nicki

Fra : Jørgen B

Dato : 28-09-02 17:34

Ørene, man komme noget olivenolie i ørene lukker dem til og masere
dem godt, rens op 3-4 gange med en tot vat, brug ikke vatpinde,
Hvis man bruger Canosept eller lin. til at rense ørene med, kan hunde
smage det og det kan være ubehagelig for hunden.

Analkirtler kan man god selv tømme. lad dyrlægen visse dig det.

Nogen gange hvis hunden har haft tynd mave kan analkirtlerne ikke tømmes,
naturligt, ved længer tid kan der gå betændelse i dem.

Jørgen B

Fra : Elin

Dato : 05-10-02 19:02

Bolette Nielsen <Bobo@nospam.kimj.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:amt9c3$mof$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> hvis ikke snart det blev bedre, der virker somom han ikke selv kan tømme
> dem. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Hej Bolette.
Min erfaring er, at dyrlægerne er meget uenige, når det drejer sig om,
hvorvidt man skal tømme hundens analkirtler. Jeg klemmer 3-4 gange om året
analkirtlerne ud på mine hunde; jeg stikker ikke en finger i endetarmen, men
udefra giver jeg et fast klem på kirtlerne. Få dyrlægen til at vise dig,
hvordan det gøres. Jeg har hørt om flere tilfælde, hvor hunde har fået
bortopereret analkirtlerne, fordi der var gået betændelse i dem, og det kan
ske, hvis de er for fyldte.

Venlig hilsen
Elin