MS Windows
briani 27239
Win XP og SP1. Knæk den her!
Fra : Mons

Dato : 25-09-02 22:11

Hej

Håber nogle kan knække denne her.

Jeg har et system med win xp proff. DK. Det har kørt upåklageligt i ca. et
år. Systemet er installeret på en SCSI disk.
I anledning af frigivelsen af SP1 ville jeg formatere. Men for at kunne
bruge systemet hvis noget gik i ged installerede jeg på en IDE disk. Jeg
kunne således altid vende tilbage til det gamle system på min SCSI disk.
(det er der jeg er nu).

Installationen på IDE disken forløb uden problemer overhovedet. Efter endt
installation ringede jeg et gratis nummer op og genaktiverede min lovlige
Windows XP proff. Alt på IDE disken virker som det skal.

Nu mangler jeg så bare at lægge den nye installation over på min SCSI disk
som er en del hurtigere. Jeg har læst at ma kan ændre 5 hardwareting i PCén
før den skal genaktiveres igen.

Vha. ghost kopierer jeg fra IDE disk til SCSI. Alt forløber som det skal.
Jeg booter og kommer til login skærmen, skriver password, windows tænker og
på skærmen står der noget i retning af:
Der er et problem med kontrol af aktiveringen. Derefter logger den af.
Fejlsikret hjælper heller ikke. Jeg får ikke muligheden for at aktivere
igen. Jeg kan blot slukke computeren. Hvad gør jeg????

Jeg kan selvfølgelig godt bruge min IDE disk som et nødsystem, mens jeg
starter forfra på min SCSI disk og genaktivere endnu engang, men det vil jeg
være lidt træt af da jeg har fået systemet på min IDE disk til at køre
rigtig godt.

Jeg har læst at man kan ændre 5 hardware ting i PCén før man skal
genaktivere, jeg har ikke ændret nogen. Kun flyttet styresystemet fra en
disk til en anden.

venlig hilsen
Mogens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-09-02 23:45

"Mons" <m_j@post10.tele.dkslet> skrev i en meddelelse
> Jeg har læst at man kan ændre 5 hardware ting i PCén før man skal
> genaktivere, jeg har ikke ændret nogen. Kun flyttet styresystemet fra en
> [...]
Du blander et par ting sammen. Det er rigtigt at ændring af hardwareting i
et vist antal kræver genaktivering. Men jeg tror, at du har et andet
problem.
Windows xp er meget mere overfølsom overfor hardwareting end de tidligere
versioner var. I tidligere versioner kunne man i mange tilfælde tage en
harddisk fra en pc og sætte i en anden, og når man bootede ændrede den så
drivere m.m. så det passede til den nye pc.
Det kan xp ikke. Derved tror jeg at dit problem opstår. Du laver
installationen på en alm. ide disk og ghoster den så til dit scsi drev, som
sidder på en anden controller m.m. Her står xp så nok af, idet den vil have
samme disk m.m. som den blev installeret på. Det hænger formentlig lidt
sammen med MS forsøg på at beskytte mere mod kopier m.m.
At den kommer med en fejlbesked vedr genaktivering kan man ikke stole på, da
windows fejlmeddelelser altid nærmest har lignet noget i retning af, at man
dykker i en pose og trækker en tilfældig meddelelse op. Man skal vist lede
længe for at finde noget mere misvisende end fejlmeddelelserne i windows.
Så jeg tror du må den sure vej og installere direkte på dit scsi drev, hvis
systemet absolut skal ligge der.

Kurt

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 27-09-02 15:52

"Kurt B. Andersen" <kurt@portalen.no> skrev i en meddelelse news:3d923c84$0$84660$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

snip

> [...]
> samme disk m.m. som den blev installeret på. Det hænger formentlig lidt
> sammen med MS forsøg på at beskytte mere mod kopier m.m.

Altså, med Ghost til en anden disk på samme maskine er ikke noget problem.
Det er når man flytter den ny disk til en anden maskine at XP står af.

--
Mvh - Arne Lorenzen
mctws98 No.36 - fzs600

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-09-02 15:07

Hvilken version af Ghost? Hvis det ikke er den nyeste har den
problemer med WIN XP.
Personligt ville jeg anbefale Drive Image 2002 da det er min erfaring
at den virker bedre end Ghost.

Fra : Mons

Dato : 26-09-02 19:10

> Hvilken version af Ghost? Hvis det ikke er den nyeste har den
> problemer med WIN XP.
> Personligt ville jeg anbefale Drive Image 2002 da det er min erfaring
> at den virker bedre end Ghost.

Niks! Ikke når man kører FAT 32. Har brugt ver. 501c med succes masser af
gange. Det må være noget med at SP1 er følsom som en kvinde med
menustrations smerter.

Mogens