Jeg er lost :o(
Fra : Thomas H.

Dato : 25-09-02 20:10

Øv, jeg har været væk alt for længe, eller også kan jeg
bare ikke huske mere

Nederste på denne side: http://www.thhe.dk/carpictures.htm

Det ser fint nok ud i IE, men Opera går helt galt i byen
Hvad gør jeg forkert, er det fordi jeg har to Tables under hinanden?

Håber det er muligt at rette op på, eller lave på en bedre måde

Mvh
Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 25-09-02 20:46

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in news:amt1li$nii$1@sunsite.dk:

> Det ser fint nok ud i IE, men Opera g†r helt galt i byen

Det her bekræfter alle mine fordomme om at Opera er en elendig browser -
tak :) *

Prøv at smide et <br> ind mellem Maserati og Quatroporte og mellem Audi A8
4.2 og Quattro. De to navne er bredere end dine thumbs og så går der
åbenbart ged i den.

Mvh.
/Thomas

* Det her var _ikke_ et forsøg på at starte en religionskrig :)

Fra : Thomas H.

Dato : 25-09-02 20:56

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse

> Det her bekræfter alle mine fordomme om at Opera er en elendig browser -
> tak :) *

Okey, jeg synes ellers den virker fint, og det er altid den jeg opdager
mine egen fejl på først

> Prøv at smide et <br> ind mellem Maserati og Quatroporte og mellem Audi A8
> 4.2 og Quattro. De to navne er bredere end dine thumbs og så går der
> åbenbart ged i den.

Okey! Det er det der forvirrer den?
Vil det sige at koden som sådan er ok? Jeg var sikker på at det
var mig der var gal på den

> * Det her var _ikke_ et forsøg på at starte en religionskrig :)

Nej please, ikke i denne tråd!

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 25-09-02 21:03

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in news:amt4cu$4hf$1@sunsite.dk:

> Vil det sige at koden som s†dan er ok?

Hvis du drøner koden gennem validator.w3.org så giver den dig lov til at
sætte sårn et fint "Valid HTML"-skilt på siden :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas H.

Dato : 25-09-02 21:05

> Hvis du drøner koden gennem validator.w3.org så giver den dig lov til at
> sætte sårn et fint "Valid HTML"-skilt på siden :)

Siden var nede da jeg prøvede
Men selvom den går i gennem der, kan jeg jo sagtens kvaje mig.
Maskinen ved jo ikke, om jeg VIL have det til at se tåbeligt ud

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 25-09-02 21:05

"Thomas H." <thhe@sol.dk> wrote in news:amt4sb$66v$1@sunsite.dk:

> Maskinen ved jo ikke, om jeg VIL have det til at se t†beligt ud

LOL

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-09-02 07:45

Thomas H. wrote in <amt4sb$66v$1@sunsite.dk>:

> Siden var nede da jeg prøvede
> Men selvom den går i gennem der, kan jeg jo sagtens kvaje mig.
> Maskinen ved jo ikke, om jeg VIL have det til at se tåbeligt ud

Sådan kunne jeg vist også have formuleret det indlæg, jeg ellers lige har
skrevet i denne tråd.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-09-02 07:44

Thomas Lindgaard wrote in
> Hvis du drøner koden gennem validator.w3.org så giver den dig lov til at
> sætte sårn et fint "Valid HTML"-skilt på siden :)

Det er ikke det samme.

W3C's validator kontrolerer kun syntax, og ikke om man har brugt
mulighederne fornuftigt.

For eksempel er det da oplagt at hele den grundlæggende struktur på siden er
helt imod HTML's principper. Han har stillet ikoner fint op, med nogle fine
tabeller. Faktisk ser det kun fint ud på hans skærm, og sikkert for mange
andre.
Han burde i stedet lægge hver ikon i fx. hver sin div, som står ved siden af
hinanden. I stedet for at have rækker med præcis 6 i hver, så ville han
opnå rækker med det antal ikoner, der nu lige er plads til.

Så om koden er OK synes jeg ikke, det er i bedste fald et
definitions-spørgsmål.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 26-09-02 08:42

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> wrote in news:_1yk9.30372
$Qk5.1360872@news010.worldonline.dk:

> Det er ikke det samme.

Det er vi enige om - men det er vel et udmærket udgangspunkt for at finde
fejl: Hvis koden er i skoven valideringsmæssigt, så er det jo ikke så
mærkeligt at den renderer mærkeligt.

Mvh.
/Thomas

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-09-02 08:42

Thomas Lindgaard wrote in
<Xns929562A0A61A1thomasitsnedkerendk@212.54.64.135>:
> Det er vi enige om - men det er vel et udmærket udgangspunkt for at finde
> fejl: Hvis koden er i skoven valideringsmæssigt, så er det jo ikke så
> mærkeligt at den renderer mærkeligt.

Ja da. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-09-02 21:07

Thomas Lindgaard <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev:

>Opera er en elendig browser - tak :) *

Flame den hedning! Sådan en kætter! du tror måske også, jorden er
verdens midtpunkt?

>* Det her var _ikke_ et forsøg på at starte en religionskrig :)

Det har du lige gjort. Korstog!

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 25-09-02 21:14

Peter Loumann <peloda@tiscali.dk> wrote in

> [...]

Okay - en _lille_ krig så :) Jeg kan bare ikke forstå hvad vi skal med
Opera, når vi kan få Mozilla - DET er jo en browser!

> Det har du lige gjort. Korstog!

Ahh ja - et krydstogt ville ikke være at foragte her i de kolde
vintermåneder (eller i september for den sags skyld).

Mvh.
/Thomas

Fra : Peter Loumann

Dato : 25-09-02 21:23

>Ahh ja - et krydstogt ville ikke være at foragte her i de kolde
>vintermåneder (eller i september for den sags skyld).

Ok! Vi kompromisser på et krydstogt

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Claus Sørensen

Dato : 26-09-02 15:43

Peter Loumann wrote:

> Ok! Vi kompromisser på et krydstogt

Var det et nørde-krydstogt til Caribien I havde i tankerne?

http://www.geekcruises.com/

De herligste hilsner