Hvilken film
Fra : Rikke & Brian

Dato : 25-09-02 19:47

Jeg sidder lige og snakker om en gammel film, med en af mine venner. Det
eneste vi kan huske fra filmen, er en scene hvor en flok unge mennesker
kører bil løb ud mod en afgrund. Den ene af personerne når ikke ud af bilen,
da hans ærme sidder fast i døren. Vi havde en formodning om at det var James
Dean, men efter et kig på IMDB, så var der ikke rigtig noget der, som
virkede rigtig. Er der nogen der ved hvilken film det er.

Brian

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 25-09-02 20:40

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev:

> [...]
>Dean, men efter et kig på IMDB, så var der ikke rigtig noget der, som
>virkede rigtig. Er der nogen der ved hvilken film det er.

Det lyder som Rebel Without a Cause (Vildt blod), netop med James
Dean. Der er i hvert fald et væddeløb mod en afgrund med.

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere

Fra : Rikke & Brian

Dato : 25-09-02 21:12

Det lyder godt nok som den, jeg takker.

Mvh. Brian

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 25-09-02 20:54

> [...]
> formodning om at det var James Dean, men efter et kig på IMDB, så var
> der ikke rigtig noget der, som virkede rigtig. Er der nogen der ved

Som Niels også siger:

http://us.imdb.com/Title?0048545

Og bilscenen bliver nævnt her:

http://us.imdb.com/Plot?0048545

Om ærmet sidder fast kan jeg ikke huske, men filmen er en klassiker, der
f.eks. blev brugt som inspiration til videoen for sangen "Rush, Rush" med
Paula Abdul. Keanu Reeves spillede Deans figur i videoen.

--
Mark
Har du en mening om sex og samliv? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Morten DH

Dato : 26-09-02 15:02

"Mark Thomas Gazel" <mark@gazel.dk> skrev i en meddelelse
> Om ærmet sidder fast kan jeg ikke huske, men filmen er en klassiker

Og en af mine absolutte favoritter - og jo ærmet sidder fast, det er derfor
han ikke når at springe ud... Hmm tror sgu jeg skal gense den i aften det er
ved at være et par år siden

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-09-02 22:24

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> writes:

> [...]
> Dean, men efter et kig på IMDB, så var der ikke rigtig noget der, som
> virkede rigtig. Er der nogen der ved hvilken film det er.

Det forekommer mig - på trods af, at James Dean-tingen er oplagt - at
dette optræder i en af disse 80'er-film, hvor en person dør og får til
opgave at redde en der endnu er i live.

Hmmm... Jeg tror den hedder The Heavenly Kid.
http://us.imdb.com/Title?0089265

Husker jeg forløbet rigtigt, dør Bobby i et ræs som det du beskriver i
60'erne, kører med et undergrundstog sammen med en masse andre i
"venteposition" i ca. 20 år og får så til opgave at gøre en nørd
"cool" i 1985. Og da nørden er blevet cool går han selvfølgelig i gang
med samme tåbelige ræs-projekt.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til